Gå til innhold

Hvor lang permisjon har dere tenkt å ta?


Mams til Ronja har fått Aurora

Anbefalte innlegg

Med Ronja hadde jeg maks permisjon med 80% lønn. Etter jeg begynte å jobbe igjen trappet jeg ned frivillig til 80 % stilling. I dag måtte jeg gå til sjefen min og be på mine knær om å få jobbe i 100% stilling, så jeg får maks ut av permisjonen. Fant ut at jeg har ikke råd til 80% av 80% lønn.... He he... Og syns det ble så kort permisjon hvis jeg skulle ta med 100% lønn, måtte da senest begynt igjen rundt1 januar 2008, for at sambo skulle få sine uker.... Da vil babyen kun være 8 mnd.. DET ble for tidlig for meg.

Men, det var HELT i orden for sjefen min, hun forstod veldig godt hva jeg mente. Så fra 1 sept er jeg i 100% stilling igjen. Så vil tiden vise hvor lenge jeg holder ut. Jeg har ihvertfall sikret meg permisjonspenger...

 

Flere som har gjort seg opp mening om hvordan permisjon de skal ha?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

har ikke bestemt meg for om jeg skal ha 100% eller 80% lønn ennda.. men er det noen som vet om 80% er 80% av 6G, eller om man er så heldig og få utbetalt max 6G da og??? Er jo lov å håper;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde permisjon i et år med førstemann, men vurderer å ta 10 mnd nå, jeg husker sist at jeg var ganske lei på slutten og sønnen min var klar for å treffe andre: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal tilsammen ha 1 år med 80%. Jeg skal være hjemme i 8,5mnd og samboeren min tar 3,5mnd. Vi gjorde slik med førstemann, og det fungerte veldig fint! Jeg fikk 1t ammefri fra arbeidsgiveren min, så jeg fortsatte med ammingen frem til han var 13mnd.

 

Jeg synes det er helt rett og rimelig at pappan skal ha mere enn sine 5 uker.. Det er jo VÅRT barn!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg vil hvertfall ha et halvt år!!!!!! men min kjære må vel få en del han også. Hvor mye er 6 G? G'en er vel over 50 000 nå? Jeg fikk tilfeldigvis en ekstrajobb nå, som er kjempe kjekk å ha i permisjonsåret. Tjihi. men å gå ned til 80 % lønn, hmm da må jeg begynne å være skikkelig husmor og lage mye ordentlig mat lenge.. Regner med at det går an å gjøre smarte ting som å ha ferie litt av tiden han har permisjon og at han kan ha ferie en del av permisjonstiden min. VI får vel finne på noe lurt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...