Gå til innhold

Noen som er igang med fryseforsøk her da?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei!

Ja, skal ha fryseforsøk i løpet av uka tenker eg!

Driver å tester el. kvar dag, slik at eg kan ringa inn og få time til innsetting!

Var på UL på fredag, og slimhinna var fin!

Tar ingen medisiner vi i forbindelse med fryseforsøket. Trudde eg skulle det, men då sa dama i telefonen at de gjorde ikkje det når de satte inn fryseegg i naturlig syklus. Er visst litt ulike prosedyrar fra sjukehus til sjukehus ja.. Vi holder til i Haugesund.

Kva er progynova sin funksjon? Er det progesteron som skal stimulere slimhinna?

Tok crinone (progesteron) ved IVF i vår, men som sagt ikkje denne gang når det er frys.

Hei Sunniva78!

Vi ligger nok ganske likt i løypa vi to. Startet med Progynova på torsdag å skal på ultralyd fredag 1.sept. Har ett mislykket ivf og et innseminasjons forsøk bak oss. Holder til på St.Olavi Trondheim. Har tre egg på frys og har jo lyst å sette inn to men de såååå utrolig strenge på det ;(

Hva med deg,hvor holder dere til? ett eller to egg inn? Spennende tider. Jeg har hatt stikking på begge sider, som om det er eggløsning. Har hatt vanncyster tidligere, er såååå redd de er kommet tilbake og at forsøket blir avbrutt...

Lykke lykke til,vi får holde hverandre oppdatert framover:))

Hei dere!

Vi holder til ved St.Olavs, hadde første forsøk i juni.

Ble gravid, men mistet i uke 9.

Nå er det tre gullegg i fryseren som skal til pers...

Jeg har også lyst å sette inn to, men som du sier Kikki,

de er altfor strenge...

Blir så irritert, er jo vår kropp det gjelder!

Grrr, ligger vel noe økonomisk bak det hele...

Hvis det første ikke tåler opptiningen så skal jeg prøve å diskutere med dem, slik at de tiner opp de to andre samtidig. Er jo ikke mye "vits" i å ha ett egg liggende i fryseren, om dere skjønner hva jeg mener?

Enn å måtte gå på hormoner, for så å måtte avbryte? For det er jo ikke store sjanser kun med ett mener jeg!

Vel, vi får se da.

Eggene hører jo til samme "kullet" som jeg ble gravid på sist, så det er litt spesielt:-)

Vet forresten ikke hvorfor jeg ikke skal sette inn i naturlig syklus, men tror det er vanskeligere å ha kontroll på alt da, i forhold til stimulert syklus.

For Progynova som jeg tar, er med på å bedre slimhinnen, samtidig som den hindrer nye egg i å vokse. (det er østrogen)

Progesteron begynner jeg med rett før innsetting, det skal hjelpe egget med å feste seg (og bli der en goood stund...)

Blir spennende å følge dere, snakkes:-)

Hei

Slenger meg på med dere jeg:). Begynner med progynova og estradot plaster denne uka, bare mensen kommer. Nå venter jeg på den andre ganger vil man ikke at den skal komme, rart ikke sant?! Skal ha UL imorgen for å sjekke at jeg ikke danner cyster, hadde en cyste på 3 cm nå i august. Da måtte jeg avbryte fordi jeg hadde folikkelutvikling, derfor skal jeg ha litt ekstra hormoner denne gangen. Avbrøt også i mai pga av det samme. Er det noen av dere som har dannet cyster, forsinket det prosessen noe for dere?

Lykke til på UL de kommende dagene dere er jo litt før meg i løypa:)

Jeg tilhører forresten også St. Olavs.

Klem

Åååå, er det ikke irriterende å gå å vente slik på mensen!!!?

Men jeg har et tips, for søsteren min er akupunktør, og hun ga meg noen punkter å trykke på...

Midt mellom akilles og ankelkulen, på innsiden av foten er det en bløt grop. Inni der skal du massere, det er ømt hvis du treffer....

Det er et punkt for livmoren, og jeg masserte litt på kvelden.

Fikk mensen dagen etter, men vet jo ikke hvor avgjørende det var da...

Men hvorfor ikke prøve?

Angående cyster har jeg ingen erfaring...

Håper mensen kommer slik at du får komme igang:-)

Klem-

Annonse

Hei finetine!

Ble litt nysgjerrig angående de cystene du har hatt. Fikk du dem etter at du ble stimulert med progynova? Er så redd det er det jeg har fått nå ettersom det stikker så fælt i sidene ved eggleder... har hatt vanncyster tidligere, fikk dem mest sannsynlig etter pergotime.

Kanskje jeg skal ringe de i morgen å spørre om å komme på en tidlig ultralyd. Vil ikke proppe i meg unødige hormoner vis det viser seg at vi må avbryte hele greia,blææææ..... no vart æ litt deppa her!

Du får ha lykke til så håper vi du slipper disse dumme cystene som ødelegger "moroa")

Ja..... jeg er jo godt i gang for å si det slik..... :o)

Ligger litt foran dere i løypa. Skal ha innsetting på fredag.

Jeg vil også ha inn 2 egg.....!! (*trassig stemme*)

Har, som Sunniva, 3 egg på frys. Blir ganske overrasket om det skal ligge igjen ett egg på frys!?(dersom den ene ikke overlever...)

Hører også til St.Olav og blir litt irritert over at de er så utrolig "gniene" på å sette tilbake 2..... *sukk*

Lykke til med knasking og ultralyd alle sammen :o)

Klemmer fra

Hei Kikki:)

Det er mulig jeg fikk dem etter at jeg ble stimulert med Progynova, men har hatt en god del cyster helt siden jeg var en 18-19 år. Har hatt to operasjoner hvor jeg har fjernet endometriose cyster og endo. vev. Og litt av eggstokken. Noen av cystene forsvinner av seg selv, men to ganger har jeg altså operert dem bort.

Var på UL idag og det var en endometriosecyste der og en annen cyste på ca 4 cm, venter på svar fra St. Olavs hva som skjer nå:).

Hvordan gikk det med deg ringte du ang UL?

Klem

Hei igjen Kikki

De stikkende smertene du beskriver kan være fra cyster, men det kan også noen ganger "bare være sånn" uten at det blir funnet noe spesielt på UL:). Gynekologen min sa idag også at det kan godt hende de setter inn egg likevel fordi cyster ofte blir mindre ved en evt. graviditet

Det er jammen ikke lenge til Lenn!

Heldig du som er kommet så langt:-)

Når det gjelder disse cystene igjen så har jeg endometriose jeg også.

Men tror ikke det er non sjanse for at jeg har cyster nå, for før forrige forsøk gikk jeg på nedregulering 1 mnd, og ble jo gravid.

Og sålenge man ikke har mensen holder de seg borte.

(min forrige vanlige mens var i forbindelse med spray, i mai)

Men klart, blir jo litt nervøs da!

Blir spennende på UL lørdag ja....

Ha en fortsatt fin dag alle sammen!

Hei og takk for sist Synniva.

Det var virkelig trist med aborten din. Men godt er det jo å høre at du er i gang igjen! Jeg er i samme situtasjon som deg og Lenn, har 3 egg igjen på frys. Siste fikk jeg satt inn to (uten at det hjalp!!), og håper jo på det samme denne gang.

Forstår at det er forskjellige rutiner som praktiseres! Jeg tok eggløsningstest i går (etter å ha vært hos min gynekolog på ultralyd), og skal da ha eggløsning i morgen, og så blir det innsetting på fredag.

Så da blir det noen spennende uker fremover for oss. Håper vi kan holde kontakten.

Ha en fin kveld.

Hei Mossi, og takk for sist ja:-)

MA`en i sommer var forferdelig.

Synes enda det er utrolig urettferdig at slikt skulle skje med oss,

har vi ikke vært gjennom nok allerede?

Meeen, man må da bare se framover igjen...

Kommer ingen baby uten litt ekstra innsats!

Lykke til med innsetting, du må oppdatere oss!

Annonse

6.dag med Progynova, og nå begynner det å merkes litt...

Har skikkelig bomulls-hode, om dere skjønner?

Litt ør og omtåka liksom. Men det går greit ja:-)

Ikke mange dagene til UL nå, er spent...

Stor klem til dere andre:-)

Hallo, ser dere har funnet hverandre allerede - litt treg av meg....

Jeg er igang med pillespising og skal til første ultralyd 4/9, holder til på Volvat i Oslo.

Koselig å ha noen å dele dagene med, vi har ikke informert noen om hva vi holder på med, har noen venninder som vet at vi har IVF barn og ønsker oss flere, men jeg har ikke involvert de i forsøkene underveis.

Lykke til med pillespising sålenge så snakkes vi

klem

Hei kanskje06!

Er bare noen dager etter meg du ser jeg!

Skal til Ul lørdag 2/9 jeg.

Selv er det endel som vet om forsøket, vi har valgt å være åpne om dette. For oss har det vært kun positivt.

Men uansett, det er jo ikke mange som vet AKKURAT hvordan vi har det, så da er disse sidene gode å ha ja:-)

Lykke til videre du også, snakkes!!

Hei igjen jenter :)

Takk finetine, ble litt beroliget av dine ord! Prøvde å ring til sykehuset men kom jo aldri fram,kun telefonsvarer... det får gå som d går! Kjenner enda at det stikker litt innimellom. Skal på ultralyd i morgen,blir spennende å se/høre. Begynte med medisin forrige torsdag,progynova. Når er det vanlig å få satt inn egg,etter hvor mange dager på medisin? Reiser på hytta i morgen,blir sååå godt å komme seg litt unna byen å bare slappe av.

Lykke til alle samme, gleder meg til å følge dere;))

Håper vi lykkes alle sammen og får våre etterlengtede barna snar!

D fortjener vi!!!

Bare ett lite sukk til slutt...

Var sammen med mitt søskenbarn og hans kone i går kveld. Vi skulle dele noe etter min farmor som døde i sommer. Der sto det blant annet tre fine porselen dukker. Søskenbarnet mitt har ei lita jente på tre, d samme har min søster.Da kom det opp att vi kunne jo ta ei dukke alle tre barnebarna, selv om ikke jeg enda ikke hadde fått noe barn enda kun æ jo få ei. Da er det d kkjæm fra mitt kjære søskenbarn: " nei i den "ovnen" e d ikke sæli gode vekstforhold! Ingen bolle som veks der nei..." +++ nån andre små kommentara i samme retning ... Ka som skjer me folk da,helt hjernedød,har jo sagt opp t fler gang når dæm har masa om søskenbarn at d e ikke bare å bestill unga så kjæm dæm rækan!!

Huff ja,d var d...vart bare så utrolig provosert,gikk bare æ :((

Klæm t dokker!!!

Hei Kikki.

Jeg ble helt sjokkert over å lese det søskenbarnet ditt sa. Fy søren så dårlig gjort, hun kan jo ikke ha utvikla empati i det hele tatt!!!!!! Det er det mest råtne jeg har hørt på lenge. Håper virkelig at hun er flau over seg selv, hvis hun i det hele tatt har skjønt hva hun har sagt.Skjønner godt at du gikk!

Over til eggene. Første gang jeg skulle ha fryseforsøk begynte jeg med progynova den 8 mai v første dags mens og hvis alt gikk fint med null folikkelutvikling og slimhinne over 7 mm skulle jeg ha vært på St.Olavs 22 mai og satt inn egg.Så cirka 14 dager etter oppstart da for mitt vedkommende. Så spennende for deg da er det sannsynligvis ikke lenge igjen til eggdag:o).

Har forresten sjekket cyste utviklingen og det var fortsatt en cyste der, hvis den ikke forsvinner ved mens punkterer de den. Skal visst ikke behøve bedøvelse eller noe, så regner med at det kanskje bare føles litt ubehagelig.

Håper du får en fin helg på hytta:o).

Klem

Hei finetine;)

Jeg har vært på ultralyd i dag. Alt så fint ut,ingen cyster!! Skal øke til fem om dagen...(progynova) tilbake på ultralyd mandag og mest sannsynlig innsetting på onsdag;)))) Så da blir d jo ca fjorten dager slik du skrev.

Men da ser det ut som det ordner seg for deg også, selv om det fremdeles er en cyste der. Punktering går nok bra,utrolig hva vi venner oss til av allskens ubehagligheter. Men så lenge vi kommer i mål til slutt er d jo utrolig hva vi tåler,må tåle...

Angående søskenbarn og hans kone så tror jeg IKKE de ble flau,de mangler totalt følere !!!! neste gang smeller det nok ei glose eller to fra meg ja!! Gleder meg til å følge deg videre.

Riktig god helg,nå skal jeg ned å pakke.

Klæm

Så spennende kanskje06, da det er jo ikke lenge til ultralyden:o).

Jeg venter bare på mens så kan jeg gå igang med progynova mm, kjennes ut som om den er rett rundt hjørnet for jeg har tålmodighet som en illsint høne hihi.

Ikveld skal vi på United93 må få tankene over på noe annet innimellom, blir ganske intenst når man går og venter.

Lykke til i dagene fremover, blir spennede å følge deg:o)

Klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...