Anonym bruker Skrevet 28. august 2006 #1 Del Skrevet 28. august 2006 for dere med 1 års permisjon fra studiene, og rett fødselstipend og engangstøtte, og har en sambo som har utbetalt ca 14 000 kr i mnd. går dette greit økonomisk? og hvordan har det vært evt. ved oppstart igjen etter 1 år, barn i bhg f. eks? noen støtte å få etter permisjon og de 42 ukene med penger fra lånekassen? hater å ha lite penger, å hvertfall om det blir en baby med i bildet, men bare så det er sagt så er vi flinke økonomisk da klarer oss alltid vi Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6104598-hvordan-er-det-med-%C3%B8konomien-og-en-baby-om-man-er-hjemme-1-%C3%A5r-fra-skolen-er-det-noe-%C3%A5-leve-av/
Gjest Riga19 - jente 22.10? Skrevet 28. august 2006 #2 Del Skrevet 28. august 2006 Nå har ikke jeg erfaring med dette, men om 2 måneder braker det altså løs for meg. Og jeg har derfor lagd et budsjett der min inntekt er fødselstipend og engangstøtte, og der kjæresten min får vanlig studielån samt forsørgerstipend (dvs. 87 740 kr i skoleåret 06/07...altså under 9000 kroner i måneden). Så får en jo barnetrygd på nesten 1000 kr i måneden. Men det blir altså 5000 mindre i måneden enn det dere kommer til å ha. Resultatet på budsjettet vårt, som går fra august 06 til juli 07, blei et pluss på 30 000! Nå vet jeg jo ikke hva dere har av regninger som må betales, men mitt budsjett inkluderer ikke bil, bare så det er sagt. Når det gjelder skoleåret 07/08 satser jeg på at kjæresten min har fått seg en liten jobb, for da får jo jeg bare vanlig studielån. (En får jo 1290 kroner ekstra i måneden som forsørgerstipend da). Vi er egentlig grantert plass i studentbarnehage, og siden vi ikke har tenkt å ha ungen der fulltid, så kommer vi til å få litt kontantstøtte (om den ordningen eksisterer enda), som da veier opp mot det vi betaler til barnehagen. Ellers så har jeg ikke tenkt så mye på det økonomiske om et år, men håper det kommer til å gå greit,- både nå og da! Må forresten legge til at kjæresten min er absolutt ikke flink økonomisk, så derfor må jeg ha orden på alt! Om dere begge er flinke, så ser jeg ingen problem, så jau...håper det var litt hjelp i det her! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6104598-hvordan-er-det-med-%C3%B8konomien-og-en-baby-om-man-er-hjemme-1-%C3%A5r-fra-skolen-er-det-noe-%C3%A5-leve-av/#findComment-6110435
Anonym bruker Skrevet 29. august 2006 #3 Del Skrevet 29. august 2006 hei ja, takk for svar. vi kommer nok til å greie oss helt greit, men kommer ikke til å ha for mye akkurat. har en del utgifter, vi har bil og jeg pendler et stykke på skolen så der ryker litt busskort å sånn. men vi klarer oss nok fint. jeg tenker så det knaker, lufta ideen for sambo i går, men vet ikke om han tok meg seriøst da jeg sa jeg hadde tenkt masse på dette med å prøve å bli gravid rundt april/mai mnd. men vi får se, pga sykdom har vi blitt rådet til å vente uansett 1 år og rundt mai er dette året gått. vil liksom ha unge, men gjør jeg ferdig skolen, så må jeg jo jobbe et år slik at jeg klarer meg økonomisk, og det blir jo ikke før i 2009- (skal i utg.punktet avslutte utdanning juni 08) men utsetter bare siste semester og avslutter dette i 2009 i steden. virker dette helt teit eller? tenker ikke klart når man er baby sjuk asså Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6104598-hvordan-er-det-med-%C3%B8konomien-og-en-baby-om-man-er-hjemme-1-%C3%A5r-fra-skolen-er-det-noe-%C3%A5-leve-av/#findComment-6117473
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå