Gå til innhold

fortelle det til foreldre

Anbefalte innlegg

Heisann.

Er i min 6 uke nå, og lurer på om det er for tidlig å si til foreldre at man er gravid.

Jeg jobber sammen med min mor og hun kommer til å finne det ut snart, jeg sitter jo omtrent å sover på jobb for at jeg er så trøtt.

Hva synes dere, og er det noen som har fortalt det?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6104569-fortelle-det-til-foreldre/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei,

Jeg fortalte det med en gang jeg fant det ut jeg:-) Har ikke angret på det! Veldig deilig å ha noen å snakke med! Mamma har jo vært gjennom dette før, så det er veldig deilig å kunne spørre henne hvis det er noe jeg lurer på! Hun har selvfølgelig ikke fasitsvaret på alt, men hun kan hvertfall fortelle om sine erfaringer, og det syns jeg er litt deilig....

Men dette er selvfølgelig helt indivduelt! Gjør det du har lyst til og som DU føler er riktig! Lykke til!!

Vi fortalte det til våres foreldre samme dag vi fant det ut. Og de er utrolig stolte av oss :D Har til og med fått små gaver til babyen allerede. Jeg gjorde det for en trygghetsfølelse. Hvis det noen gang skulle skje noe, er det greit at de vet hva vi går igjennom. Også er de utrolig gode å ha med både råd og opplevelser :)

Vi fortalte det når vi fant det ut vi! Var helt naturlig å fortelle det til de kommende besteforeldre med en gang :) Vi har fortalt det til alle venner vi har lyst til å dele det med tidlig også vi da. Klarer ikke helt holde det for oss selv! Slik er jo forskjellig hva man føler er riktig. Vi var veldig usikre på når vi skulle fortelle det til venner, men det gikk ikke lang tid

:-) Ikke så lett å skjule heller siden jeg har vært veldig dårlig.

Det rådet jeg har fått av andre når jeg har spurt er gjør det dere føler er riktig og det synes jeg er et godt råd ;-)

Annonse

Jeg er nå i niende uke, fortalte det ganske raskt til alle (unntatt sjefen!!!!!) da jeg fant det ut for to uker siden. Besteforeldrene er jo helt i hundre allerede og har fortalt det til hele slekta. Jeg tenker litt på hvis det går galt, at jeg må ringe rundt med nedbrytende nyheter, men jeg har aldri vært gravid før i hele mitt liv og klarte ikke å la være å dele dette underet med alle jeg er glad i. Regner med at det går bra nå da, og uansett er det fantastisk å vite at jeg faktisk kan bli gravid, synes jeg.

Jeg har jo kommet litt lenger enn deg (9+2), men fortalte det til noen få nære allerede den dagen jeg fikk vite at jeg er gravid. Sakte men sikkert har flere fått vite det og i helga fortalte vi det til min samboers familie. Alle jubler og er glade! Det er jo så sinnsykt vanskelig å ikke fortelle om den store gleden!!! Dessuten er det, som du skriver, ganske vanskelig å skjule en del av symptomene vi drar med oss... :-)

Jeg er 7+4 nå. Fortalte det til foreldrene da jeg var litt over 5 uker.

Familien syntes vi fortalte det litt tidlig.. (Svigermor kom ennåtil med regla om at mensen bare kunne være litt sen!!! -Vi har et barn sammen fra før, men hun oppfører seg som om vi er 16 år ennå... Klart jeg ikke sier noe før jeg er sikker! Visste ikke om jeg skulle le eller grine jeg.... )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...