Gå til innhold

Helge


Vimsetrollet

Anbefalte innlegg

Vil gjerne kalle opp etter pappaen min som døde i februar (og på sett og vis er han skyld i denne graviditeten, jeg ble så surrete i hodet etterpå at jeg glemte pillen ;)). Han het Helge... Jeg vil ikke kalle opp direkte, men tenker mer Helmer/Helmine eller noe i den dur. Noen som har noen gode forslag? Gutte og jentenavn! :)

 

Hva synes dere foresten om Olga? Bestemor hette det, og pappa var oppkalt etter henne? Har hele tiden syntes det var stygt, men nå er jeg på grensa til å like det. Hm...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Liker ikke Helge, ikke Helmer og i alle fall ikke Olga!!!! Dessverre...!:)

 

Heming går jo an da... Helga er egentlig ikke et fint navn, men nå kjenner jeg ei flott jente som heter det, så jeg liker navnet likevell. Helene, Helena, Helen, Helle. Henning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helmer er kult!

 

Andre forslag: Heine, Hogne, Heike, Heljar, Holger - om dere liker nordiske navn velg og merke. Eller Hector?

 

Olga er litt "hardt", jeg liker Olaug bedre. Men Helle må jo være det perfekte jentenavnet om dere skal kalle opp en Helge : )

Hedda, Hermine, Helene/Helena, Hedvig og Hanna er også fine navn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helge og Helga er jo hver sin variant av ordet helg/hellig. Hege er en kortform av Helga, og Olga er den russiske varianten av Helga.

 

Så Helga eller Hege hadde vært fint på ei jente. Olga er også flott - det er sikkert på vei inn igjen....

 

Til en gutt er Heine et flott og kraftig nordisk navn som likner litt på Helge selv om det ikke betyr det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...