Gå til innhold

Kan det ha skjedd noe med babyen min?

Anbefalte innlegg

föler meg liksom ikke gravid er 16 uker på vei, brystene er kjempe tunge og gjör vondt, jeg føler hvordan livmoren jobber ettersom jeg har kraftige mensen lignende smerter før så dette burde jo tyde på at ungen vokser ettersom jeg kjenner hvordan livmodern strekker seg, er usikker om jeg føler liv, er andre gangs gravid så det er noen ganger det føles ut som om det er noe liv inni der, har også kynnere ganske ofte. Men er alikevell så bekymret, føler liksom at det er noe som ikke stemmer helt, har været på 3 ultralyder før der det har blitt påvist levende graviditet hver gang, skal på ordinær UL nå 13 september, gruer meg sånn at de skal finne feil....

flere som har det sånn?

følte meg liksom mye mere gravid med barn nr 1.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6103900-kan-det-ha-skjedd-noe-med-babyen-min/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er det forskjellige meninger om. Det er jo lydbølger som blir sendt inn, men han hører jo ikke noe enda. Jeg har selv brukt den de gangene jeg følte meg litt usikkert og nedfor, og det har hjelpt til å legge bekymringene litt mer til side. Det er sikkert ikke så mange ukene til du kjenner spark, og det vil jo også være til hjelp.

Babyen blir jo forstyrret av at du går og engstelig også, personlig tror jeg det er værre-

Heisann. Jeg er 18 uker på vei, og det er min andre.

Kjenner liv hver dag, ikke noe tvil der! Og alle ser at jeg er gravid.

Har du noen følelse av hva som kan være galt da?

En sånn babywather tror jeg egentlig du kan droppe.

De gangene du syns du kjenner liv - så gjør du helt sikkert akkurat det!

MEn er du redd det kan være noe galt?

JEg skal på ultralyd torsdag - og må innrømme jeg er veldig nervøs.

Har ingen følelse av at noe er galt, men likevel..

Så følelsen der er jeg kjent med.

Hvis du er veldig urolig så kunne du jo kontakte fødeavdelingen og forklare situasjonen din. Mulig du får time til ultralyd før??

Hoppsann Ninnapitta!

Godt å se deg her :-)

Alt er sikkert helt vel inni magen din. Jeg kjente bare bevegelser innimellom da jeg var i uke 16 jeg også. Nå kjenner jeg mer, men ikke hver dag for det. Om du ikke finner roen kan du jo kontakte jordmor og spør om å få komme til en time på helsestasjonen her. Et tips er at på fredagene har de åpen dag der for gravide. Der en kan komme å spør om ting og sånn... Du kan jo ta deg en tur der nå på fredag. Så kanskje de sjekker hjertelyden for deg. :-)

Annonse

LENOSE:

Jeg er redd at det kan være et stort avvik på barnet men det er inget som tyder på det har ingen avvik i familien, er vell nesten sikker på at jeg kjenner spark men nesten rett etter hver gang så føler jeg at det er luft der også så vet liksom ikke om det er tarmene eller hvis det er spark.

Har vært på 3 UL før, har vært lagt inn på sykehuset uten at de fant ut hva det var, så hvis jeg ringer føden for og få ul time før er jeg redd for at de skal tro at jeg er en skikkelig hypokonder!

ninnapitta nr 2:

hei:) jeg er 15 uker på vei, og føler mye av det samme. Jeg vil så gjerne kjenne liv, siden jeg har lest at allerede i uke 11 har folk kjent liv:) Det har ikke jeg. Trodde jeg kjente noe i går men er ikke sikker. Kanskje bare innbildning, siden jeg ønsker det så gjerne. :s

Jeg er ogå redd for at noe er galt. Har ingen grunn til å tro det, men magefølelsen min sier at det er noe galt med barnet.

Har veldig lyst til å ringe min lege og spørre om ny ul, men har allerede vært en gang, og bør vel pent vente til oktober, da jeg har min obligatoriske time.

Det er vel ikke vits heller, for legen kan vel ikke se om barnet har noen sykdommer?

(det er det jeg frykter) :s

Hva er du redd for da? At det ikke er liv, eller at det er noe cromosonfeil? Et handicap?

Får jeg tror ikke legene kan se det. Det er jo veldig mange barn født med slike skader...

Men veldig mange som ikke er det også da!! :D

ninnapitta:

Ja, på Lillehammer helsestasjon. Har ikke vært der selv, men ser det står på hjemmesidene til Lillehammer Kommune. Et annet tips er jo BIM treffet på torsdag. Da kommer det etter som jeg forstår noen med termin rundt din tid. Kan jo hjelpe litt å prate med dem, og høre hvordan de og har det :-)

Jeg er 18+2 i dag :-) Skal på ul på onsdag.. den ordinære

Hei

Jeg føler det mye som du. Første svangerskapet mitt var jeg veldig mye syk, så jeg visste på en måte at jeg var gravid. Nå har jeg ikke hatt noe særlig med plager i det hele tatt, og føler meg ikke gravid. Har UL 12/9 og satser på at alt er bra.

Snakk med Jordmor om bekymringene dine. Det skal jeg. Når har du termin? høres ut som vi har ca samme tid.

uansett, lykke til

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...