Gå til innhold

mindre melk etter ks?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det er tre faktorer som øker risikoen for at man kan miste melken. Det ene er at man er førstegangs, det andre er prematur fødsel og det tredje er ks.

Så det kan ha litt å si på hvorfor du ikke har nok melk.

Men du har melk iallfall, og da er jo muligheten der til å bygge opp produksjinen med litt jobbing.

Prøv å amme eller pumpe ca 2.hver time.

Det er helt individuelt....jeg har hatt 3 ks...

Førstemann hadde jeg masse melk fra dag to..

Andremann klarte ikke suge rett så det endte med mme.

Tredjemann kom med planlagt ks tre uker før termin..hadde masse melk en uke før han kom...pumper enda ut litt hver dag og han er nå nesten 14mnd, jeg ammer ikke mer..men har melk i overflod.

At du ikke fikk barnet til brystet med det samme har noe å si, da det vil ta noe lengre tid før utdrivningsrefleksen settes i gang. Men med litt tålmodighet skal det ikke være noe problem. Jeg fikk god hjelpved å pumpe meg både manuelt og med pumpe, og amme hver 3. time. Jeg har mer enn nok melk nå når babyen er 3 uker.

• 1 måned senere...

Hadde keisersnitt i mars. Ble litt styr med amming etterpå, men tror ikke det hadde noe med keisersnittet å gjøre. Kan hende at melka kom litt senere pga snittet (?). Like mye var problemet at vi måtte vekke lillemann hver tredje time for at han skulle få mat i seg, samt vanskelige brystvorter. Fikk nesespray for å hjelpe på utdrivningsrefleksen.

Etter en par uker løsna det, og det endte med at han la på seg nesten 2 kg på en mnd... :-) Ammer ennå, men har også begynt litt med fast føde. Blir spennende å se hvor lenge vi holder på, for lillemann er ikke riktig like interessert i pupp nå som før.

Annonse

Hei! Jeg har 3 barn. 2 er født normalt. mye melk til de begge og amma i 13 mnd. Fikk nr 3 i sommer. hastekeisersnitt(katastrofe). fikk ikke legge barnet til brystet før han var 4 dager fordi barnet var så dårlig. pumpa og styrte på for å få igang melka men har slete meg helt ut. har lite melk. gir ersatning og litt morsmelk til kos

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...