nicco Skrevet 28. august 2006 #1 Skrevet 28. august 2006 Fikk i dag endelig svar på blodprøvene jeg tok på syklusdag 3. Jeg ble samtidig sykemeldt fordi jeg har antagelig en nerve som ligger i klem så jeg mister følelsen i ene beinet. Derfor har jeg ikke tilgang til Fasit" på blodprøvene, kan noen si meg hvordan jeg ligger an: Peptid 927 Ferritin 15 vet dette er lavt Folinsyre 6,5 også lavt FSH 11 det kunne vel vært verre, eller... LH 6 Prolaktin 73 SHBG 71 Testosteron under 0,7 TSH 1,16 Fritt Thyroxin 12 vitamin b-12 109 vet det er lavt, men hva gjør man med det?? Østradiol 0,17 Er nå på dag 13, men ennå ingen positiv el-test, men det nærmer seg tror jeg. Det som er litt rart, er at jeg i alle fall siden i vinter kun har hatt vondt på venstre side rundt el. Nå har jeg vondt på høyre side. Kanskje det er der gullegget gjemmer seg?? Nå er det lenge siden det var gode nyheter her, håper det snart løsner for noen....det kan godt være meg, f.eks.!!
sara66 Skrevet 28. august 2006 #2 Skrevet 28. august 2006 Hei, Jeg kjenner ikke normalverdiene på prøvene du har tatt, men jeg har også mangel på vitamin B12, hvilket visst er veldig normalt. Går til lege hver 2. - 3. måned og får innsprøyting intramuskulært. - og jeg blir gjerne med deg på statistikken over gode nyheter denne måneden! )
mamamimmi Skrevet 28. august 2006 #3 Skrevet 28. august 2006 Hei Nicco, Kjenner ikke heller til normalverdier sånn uten og se i boka. Men hvis du har lavt ferritin, B12, folsyre så er det kjempeviktig at du får tillskudd. Sånt kan jo påvirke fertiliteten din og det er viktig for den kommende babyen din at du ikke har mangel på disse! Det var jo fint at du fikk tatt de prövene! Du kanskje får hjelp av legen at tolke de andre hormonprövene. Stort lykke til!
sara66 Skrevet 28. august 2006 #4 Skrevet 28. august 2006 Hei igjen, Fant en link til en analyseliste : http://www.furst.no/bb/index6.html Tror du kan finne de fleste verdier der. Umiddelbart så det ut som dine verdier var innenfor normalen.. Er selv på dag 18, etter Pergo-kur. Hadde glemt B-12 sprøyten i noen måneder, og fikk tatt den før Pergo-kuren. Kanskje det vil gi resultater?
♥ gammel (p)røver ♥ - nå røver Skrevet 29. august 2006 #5 Skrevet 29. august 2006 For å gjøre det helt klart: jeg er ingen lege! når det er sagt så sa min gynekolog at FSH burde ligge "lavt" for å bli lett gravid. Din verdi ligger nære den høyeste "grensen", noe som KAN indikere at du nærmer deg slutten på din fertile alder. JEg håper selvfølgelig at jeg er helt på jordet, og synes du skal få svar av legen din eller en gynekolog som har greie på slikt!
Gjest Skrevet 29. august 2006 #6 Skrevet 29. august 2006 Hei nicco =) Jeg kan nok ikke gi deg noen svar ang. prøvene dine, men jeg kan sammenligne mine med dine når jeg endelig får de. Har som sagt ikke fått dem enda, men skal ta progesteronprøve i morgen, så da skal jeg spørre etter dem. Ellers fant jeg også en flott i trusekanten i dag.... hehe. Ikke noe gøy altså, men merkelig att de skal forville seg dit da..! Men det er mange av dem her på Sunnmøre!
aten Skrevet 29. august 2006 #7 Skrevet 29. august 2006 dette er egentlig helt gresk for meg, bortsett fra dette med FSH. Jeg hadde en verdi på 11 før IVF og med pergo sank den betraktelig. Og de ga meg absolutt håp og at dette kunne gå bra. Nå som du har fått resultatene kan du ihvertfall få innspill om hva du kan gjøre noe med. lykke til!!!
horatio Skrevet 29. august 2006 #8 Skrevet 29. august 2006 Hei nicco! Har heller ikke mye greie på dette, men tror også at din fsh var litt i høyeste laget.Min var på 6 og det var visst velig bra. Kanskje du burde prøve pergo. Fsh er folikkel stimulerende hormon, og hvis denne er for høy er el litt " dårlig" Pergo setter fart på el, så hør med legen din. Ikke mist motet nicco, det er ikke så lenge siden du var gravid. Finn en god lege som kan veilede deg, og ikke la tiden løpe fra deg. Det med flått i trusekanten tror jeg må være noe tante tar med seg altså, typisk tanter å gjøre sånt! Stor klem
Gjest Skrevet 30. august 2006 #9 Skrevet 30. august 2006 Hei nicco =) I dag var jeg og tok progesteron-prøve. Spurte da etter de andre prøvene, og fikk til svar at de såg helt fine ut. Ville gjerne ha en kopi, men da måtte hun snakke med gynekologen først... Men fikk vite att FSH-verdien min var på 7.
nicco Skrevet 30. august 2006 Forfatter #10 Skrevet 30. august 2006 Takker for svar. Ble så frustrert over disse svarene og det jeg fant på nettet, at jeg dro på jobben selv om jeg var sykemeldt. Tok med meg hele prøvesvarboka hjem!! FSH skal i folikkelfasen ligge mellom 3 og 20. 11 skal da være ganske bra, eller...Her er det jo helt avgjørende når prøven er tatt. Over 20 indikerer begynnende overgangsalder. Men får ikke el denne pp, så hva hjelper det. Er ganske superdeppa om dagen, både jeg og mannen min. Har nå fått oversendt papirene mine fra gyn.pol. på sykhuset til privat gynokolog, så om et par dager kan jeg vel ringe dit og rpøve å få time, eller kontakter de deg? Vet du ia69??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå