Gå til innhold

Tråkker forsiktig over her jeg

Anbefalte innlegg

Hei hei jenter,

jeg har kikket litt her tidligere, men ikke skrevet. Nå er visst dagen kommet for at jeg offisielt hører til her. Vi skal til forsamtale i Haugesund allerede 26. september, så det har gått kjappere enn jeg forventet. Litt skummelt i grunnen. Kjenner jeg blir litt småredd, men mest redd for at det ikke vil resultere i graviditet og til slutt baby. Men jeg regner med alle dere kjenner til disse følelsene.

Jeg har vært til transvaginal hydropertubasjon (eller noe sånt) og alt var fint. Det samme var mannens sædceller. Jeg har derimot ikke tatt blodprøver eller hormonprøver. Er det ikke noe jeg burde gjøre før evt ivf?

Jeg er ikke så god på alt dette ennå, og håper dere kan hjelpe meg litt. Burde jeg ringe de på fertilitetsklinkikken og høre? Vil ikke mase heller..

Gleder meg til å bli kjent med dere.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6103527-tr%C3%A5kker-forsiktig-over-her-jeg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Velkommen skal du være! :o)

Det er ingenting du trenger å vite før du skal i samtale med dem. Du får vite alt du trenger å vite der og de tar vare på deg/dere i prosessen. Du har ingenting å grue deg til, men kan glede deg over at det skjer noe og at du kan få en flott baby til slutt.

Hei :) Og velkommen hit. Her er det en gjeng kjempeflotte jenter som har i allefall hjulpet meg med mage spm. Jeg er selv ganske så fersk her. har vært gjennom et icsi forsøk, og skal teste i morgen.. Det kommer til å bli sååå spennende.. Gruver og gleder meg..

Jeg tror alle har hatt disse tankene som du beskriver. Jeg har selv tenkt tanken at jeg aldri kommer til å bli mamma. men jeg tror jeg blir det, og det skal mye til for å ikke bli mamma. Selv om vi ikke lykkes med første forsøk, så er jeg sikker på at vi alle lykkes før eller senere.

Synes det er litt rart at du ble henvist hit viss alt var bra, og dere har prøvd i ett år.. Var selv ikke prøvere lengre før vi kom hit, men mannens sædkvalitet var fryktelig dårlig.

Jeg tok i allefall mange blodprøver, det samme gjorde mannen min. Vet ikke alt man tok prøver av jeg, men det ble en del prøver for å si det sånn.. Dette må du gjøre før ivf ja.

Du kan godt ringe en klinikk og høre, men jeg er sikker på at du vil få noen gode svar her også.. Allikevel om jeg ikke kan gi deg så mye til svar.

Håper dere lykkes snart. Kanskje klarer dere det på egen hånd også? har du fått pergo forresten?

LYKKE TIL

Takk for det li-li!

Jeg tenker bare at det er litt rart å gå rett på ivf uten å sjekke om jeg har for lite progesteron eller noe sånt:-)

Men men, jeg er glad for at det skjer noe nå:-)) Håper det går fort fra samtale til vi er i gang.

Ok sånn ja. Vel det går an å ta en telefon til klinikken/sykehuset hvis du er i tvil. :o) Du må ikke være redd for å mase, for det er det som er jobben deres og de vil strekke seg langt for å hjelpe deg. Det er i alle fall min erfaring.

Du har kommet til en fin gruppe her også, og ingen spørsmål er for dumme!

Velkommen skal du være!! :o)

Og jeg ønsker deg masse lykke til i det du skal igjennom!

Husk at her er mange flotte jenter som bruker hverandre til støtte og oppmuntring! Bare spør når du lurer på noe :o) Her er ingenting "teit" eller "rart".... :o)

Vi "sees" sikkert :o)

God velkomstklem fra

Annonse

Tusen, tusen takk jenter. Jeg er litt overemosjonell om dagen og ble rørt til tårer av de raske velkomsthilsene.

Jeg har ikke gått på prevensjon på 5 år, men prøvd aktivt (med EL-tester, temperatur, pergo (3 runder) i 12 pp'er. Jeg synes selv det er litt tidlig, men jeg rundet 30 nå, og vil ha mange barn. Da har jeg ikke tid til å vente (Vi har ingen barn fra før).

Vet dere hvordan det er dersom jeg vil utsette forsamtalen bittelitt. Er det ensbetydende med å utsette ivf forsøket med mange måneder da?

Lykke til jenter!! Jeg synes dere er supertøffe! Jeg er så inderlig glad for at vi lever i 2006 med internett og denne siden!

Jeg gaar ut ifra at du mener Haugesund sykehus og ikke Hausken sant? Jeg var til samtale paa Hausken og hadde UL og mannen hadde saedtest. De anbefalte IVF selv om vi i teorien burde kunne klare aa bli gravide selv (mannen har daarlige svoemmere og jeg ser ok ut). Jeg har hatt de samme tanker som deg: Hvorfor tok de ikke blodprover? Er det ikke noe annet vi kunne proeve foer evt IVF? Hoerer om andre som har tette eggledere - tror ikke de sjekket det hos meg? Og hva med hormonkur for mannen eller for meg? Mange spm man ikke kommer paa foer senere. Kanskje du skulle skrive en liste og ta med og spoerre? Jeg vet ikke hvordan det er med om du da evt blir forsinket, der har nok andre bedre erfaring.

Så koselig at du blir rørt. Alle og enhver kan bli emosjonelle - særlig når så mye står på spill. :o)

Jeg ville tatt forsamtalen når jeg fikk time. Du kan kanskje risikere å komme lenger bak i køen. Men du kan jo ta en telefon bare for å forhøre.

Takk igjen jenter!

Sonja: mente Haugesund ja, men tror han het Hausken han som gjorde inngrepet (?). Jeg skal lage liste, ja. God ide! :-) Takk!

li-li: Jeg skal ta timen, ja. Gud, det er jo dette jeg vil!! Det kom litt brått på bare. Og for å være helt ærlig, så gruer jeg meg til å sitte med andre å prate om vår ufrivillige barnløshet. Jeg har ikke sagt det til noen av mine nærmeste ennå. Har ikke villet kjenne på "presset". Og så er jeg så fælt emosjonell av meg. Kommer sikkert til å begynne å grine

:-)) hehe, neida. Jeg KAN klare å stålsette meg. Tror jeg.

Takk for fine svar! Og ha en strålende kveld!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...