lykkeliten født-23.10 Skrevet 28. august 2006 #1 Skrevet 28. august 2006 Hei:) Leste noen av innleggene på 3.trimester der noen av dere skriver om pasienthotellet. Dette har ikke jeg fått noe info om... Er d mulig alså? Har ikke termin før 23 okt, så d kan jo være jordmor sier noe om dette neste gang.. Men d hørtes jo veldig interessant ut.
Gjest Skrevet 28. august 2006 #2 Skrevet 28. august 2006 pasienthotellet ligger i øverste etg på sykehuset etter det jeg har fått med meg. det går ann og søke dit, ring til føden og hør du... MEN på pasienthotellet er fødselen mer "alternativ" det vil si du for ikke smertestillende, du skal føde naturlig....men tror det er mye koseligere og føde der oppe hvis du har tenkt på naturlig fødsel da.....
lykkeliten født-23.10 Skrevet 28. august 2006 Forfatter #3 Skrevet 28. august 2006 Mener du fødeloftet? D ligger i 7 etg. og der får man ikke smertestillende.. Men pasienthotelle er vel d de bygger ved siden av sykehuset??
jakm80 Skrevet 28. august 2006 #4 Skrevet 28. august 2006 Pasienthotellet og fødeloftet er to forskjellige ting. Pasienthotellet blir du flyttet over til etter fødselen, i stedet for å ligge på rom med mange andre får du og mann rom for dere selv. Han kan overnatte. Det får du også på fødeloftet, men tror det bare er en natt overnatting, må hjem ganske kjapt + at du bare får alternativ smertestillende. Visste ikke at pasienthotellet er klart allerede i sept, men tror det kan være bra.. Men kanskje oppfølgingen blir litt dårligere, og du må ha hatt en ok fødsel antagelig...
lykkeliten født-23.10 Skrevet 28. august 2006 Forfatter #5 Skrevet 28. august 2006 ja d var d eg og trodde... d e d eg ikke har fått info om.. at d går ann å få ligga på pasienthotellet etterpå. Tør ikke å bruke fødeloftet eg jaffal, denne gangen ska eg ha alle medisiner eg kan få men d hørres jo veldi kjekt ut hvis d e mulig å flytta øve på pasienthotellet etterpå ja.... På fødeloftet e d kun en overnatting.
tiiny Skrevet 28. august 2006 #6 Skrevet 28. august 2006 Pasienthotellet åpner 4. sept. Når det er åpnet er det meningen at alle som har hatt normal fødsel på fødeavd skal dit rett etter fødselen. Det skal være jordmødre og undersøkelsesrom på hotellet. Barsel skal kun være for de som har hatt hard fødsel eller trenger ekstra oppfølging.
vibeke0310 Skrevet 28. august 2006 #7 Skrevet 28. august 2006 pasienhotellet? når skulle du ha lagt deg inn i tilfelle?
Svimå Skrevet 28. august 2006 #8 Skrevet 28. august 2006 Blir som Tiiny skriver i innlegget foran deg. Alle som har en normal fødesel, vil etter 4. september få tilbud om, eller kanskje alle "normale" skal over til Pasient hotellet. Stod en artikkel om dette i Stavanger Aftenblad i forrige uke! Jordmor og helsesøster skulle være tilgjengelig døgnet rundt, og du har mulighet for å ha far boende sammen med deg mot litt betaling. Hørtes kjempeflott ut synes jeg. En får jo enerom, og mye mer ro rundt seg. Mener at det stod i artikkelen at man er her i to dager, å så reiser man hjem. Dette er jo helt nytt i Stavanger, da Pasienthotellet først nå er ferdig. Er en egen "gangbro" fra hotellet over til barselavdelingen leste jeg også.
jakm80 Skrevet 28. august 2006 #9 Skrevet 28. august 2006 Syns dette høres helt supert ut! Var fristende med fødeloftet for der får far overnatte, men tør ikke!! Tror jeg trenger å vite at om jeg trenger, er medisiner tilgjengelig!! Dessuten blir det ekstra kos om far får overnatte og vi får to netter her. : ) Men alle anbefaler å få mest mulig tips og råd ang amming og sånt, tror dere det er like bra på pasienthotellet da?
helli Skrevet 28. august 2006 #10 Skrevet 28. august 2006 Pasienthotellet sko visst stå ferdig den 4, september. Alle får tilbud om å være der istedenfor barselavdelinga. Du får eget bad, å lov til å ha mannen på overnatting (mot betaling). Du får også god hjelp av lege å sykepleiere selv oom du ligger der. Maten sko visst også være bedre der.
Anonym bruker Skrevet 28. august 2006 #11 Skrevet 28. august 2006 I følge min jordmor passer pasienthotellet best for den som har født før, og kan dette med amming osv. En kommer direkte dit ca tre timer etter fødselen. En kan ikke bestemme selv at en vil bo der, det er legen som skriver en ut dit dersom fødselen gått bra og babyen har det ok. At en får god hjelp av lege og sykepleiere dersom en må ha det - sikkert, men en får ingen obligatorisk oppfølging som på barsel iallefall.
lana<3 Skrevet 29. august 2006 #12 Skrevet 29. august 2006 hei:) her har du linken til artikkelen det er snakk om.... http://web3.aftenbladet.no/lokalt/article336809.ece
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå