Gå til innhold

Redusert melk i det ene brystet ...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har merket at det ene brystet mitt produserer mindre melk enn tidligere. I ett døgn nå har jeg pumpet det med to og tre timers mellomrom - men kan ikke merke at jeg får noe mer melk likevel ... Når kan jeg vente å merke økingen?

Hvorfor skjer dette? Har fullammet hele tiden, og plutselig - for tre dager siden - merket jeg at det kom mindre. Snodig.

Tar imot tips for å øke melkemengden!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

et desperat dytt fra hovedinnlegger ... nå har også det andre brystet mindre melk! og poden er desperat sulten ... :o/

Skrevet

Fikk du mensen eller noe? Brystbetennelse, graviditet? Da er det nemlig vanlig med kortvarig bråstopp i melkeprod. Du pumper så ofte, tar barnet puppen også? Hvis du pumper noe mindre eller ikke i det hele tatt, blir ikke barnet fornøyd? Eller er det noe banalt jeg ikke forstår?

Skrevet

Ingen mens. Ingen brystbetennelse. Ikke gravid. Poden er bare 4 veker ...

Det at jeg har pumpa så ofte, var et råd fra ammepoliklinikken, for å få opp produksjonen. Han tar brystet, men siden jeg - fram til i kveld - har hatt mye melk i det ene brystet, valgte jeg å bare pumpe det andre. Uten særlig hell, vil jeg si... kjenner jeg blir skikkelig stressa og lei meg ...

Han er ikke fornøyd, nei ... ikke jeg heller ..! Blir glad for tips!

Skrevet

Ok...

Hmmm...

Jeg ville lagt bort pumpa i et par dager, og amme fulltid, så ofte barnet ber om det. Kan bli ofte. Begynn med annenhvert bryst (eller det minst populære) først, og så prøv å slappe litt av. Du stresser for mye, og stress, sammen med troen på at du har lite melk gir problemer med produksjonen. Tro på puppa dine, nyt ammingen med barnet og legg til minst hver andre time, så går dette i orden! Hold mme borte en stund. Tell bleier, fem våte om dagen sier nok væske. Tenk på akupunktur hvis det ikke går seg til (se snull sine innlegg).

Skrevet

Joda ... kjenner meg nok igjen i dette med stress ... Har jo hørt om det, at stress kan ødelegge - men det er jammen ikke lett å la vær å stresse heller, da :o) Hmmm ...

Antall bleier er mange - og våte. Så langt har han fått nok. Men merker han blir ufattelig frustrert og sint når han ligger ved brystet og får veldig lite mat. River og sliter i puppen, stakkar - og sutrer høylytt! Han har i alle fall næringsvett :o)

Skal ta meg et langt bad, så kan pappa passe litt på gutten, skal senke skuldrene og prøve å ikke bekymre meg så mye ... også krysse fingrene i tillegg, da ;o)

Takk for tilbakemelding, Expat! Mulig jeg ringer til akupunktøren min i morgen - har hatt hell med akupunktur for andre ting, så kanskje ..?

Skrevet

WOW!

En natt med full søvn, der pappan gav flaske av siste rest av pumpemelka, gjorde underverker! Det, sammen med et fotsonetips fra ei veninne: det er et punkt oppe på foten som visstnok påvirker brystkjertlene - så mannen min masserte mens jeg slappa av i går kveld - og nå er melka på full veg tilbake!

Punktet er ved tå nr fire - altså den ved siden av lilletåa - der har du den innerste "knoken" - det første leddet som bøyer tåa di, fra vrista - masser der, det er visst der brystkjertlene sitter ;o)

Tilsvarende punkt på hånda: Masser fra knoken til lillefingeren og mot knoken til ringfingeren - ned mot "bløtvevet".

Tenkte dette kunne være til hjelp for andre ...

Hilsen mamma Mø :o)

Skrevet

jeg vil også ha melk i tompuppen min...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...