Gå til innhold

Uff!! så frustrerende... min historie.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Heia folkens,

 

Litt bakgrunnstoff:

Dette er mitt 3dje sv.sk. Jeg har to flotte jenter fra før.

I begge sv.skapene hadde jeg blødning rundt uke 7-9 og nå har jeg fått blødning i dette og. Er i min 7 uke.

 

Fikk en ul time ved Gyn på sykehuset på lørd morgen. Jeg vet det er ikke så mye de kunne se, men det de kunne se var at plommesekken var stor og fin men de ville helst se at fosteret var litt større og blødningen kom i fra livmoren.

Men det som er så frustrerende er de svarene og behandlingen jeg fikk.

Det virket ut som siden dette var mitt 3dje sv.sk så var det liksom ikke så viktig og jeg ble sendt hjem med verken tid til ny ul, legetime eller noe form av informasjon om hva jeg skulle gjøre videre.

De sa bare gå hjem og gå på jobb og gjør som ingenting.

Hvis jeg fikk ekstreme smerter så kunne jeg kanskje få komme inn igjen.

Hallo?? er det bare meg??

Så jeg fikk meg en time hos min fast lege i dag og fikk tatt en prat med ham.

Jeg har ikke blødd noe i går og heller ikke i dag helt til jeg kom tilbake på jobb. Da var det blod striper igjen da jeg tørket meg.. nedtur..

Legen tok blodprøve for å sjekke HCG nivået som jeg får svar på i morgen, men siden jeg har ømme pupper og kvalm så er det et absolutt pluss.

Har og fått time hos en priv. Gyn i morgen så det skal bli spennende å se.

 

Jeg blir bare så frustrert over behandlingen og svarene vi får. Jeg hater å gå å vente på å SA, siden jeg blør...

 

Eller kanskje det går godt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Siden dette har skjedd i begge dine foregående svangerskap virker det som det kommer til å gå bra, du er nok bare en av dem som blør selv om du er gravid, er mange som har det sånn.

 

Tror ikke du skal bekymre deg,jeg.Det går nok bra.

 

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Off så frustrerende, det er bare noen leger en ikke kan stole på. Selv om jeg ikke er i helt samme situasjon har jeg en lignende erfaring. Jeg har slitt med B-12 mangel lenge nå, og har vært veldig preget av dette.(har gått til privat lege pga dette, siden fastlege ikke tok meg seriøst) Da jeg var på min første svangerskapskontroll, sa jeg dette, men fastlegen tok det ikke så tung. Jeg fikk ikke roen i meg og gikk tilbake til privatlegen for å høre om dette kunne påvirke fosteret. Det jeg fikk beskjed om der var at jeg måtte til ul i uke 12, for det kunne være fosteret ikke tok til seg næring slik den skulle? Blir så oppgitt over mange fastleger altså. Privatlegen sa det han også, at fastleger klarer fint svangerskapskontroller så lenge alt går greit, men er det noe ekstra kan de lett overse det, helt utrolig!!!

Måtte bare dele litt frustrasjon med deg: )

Har faktisk hørt mange som sier at de føler seg skikkelig nedprioritert når det er det 2 eller 3 barnet. Lykke lykke til videre, krysser fingrene for deg: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei!

hvis det er noe trøst har jeg blød litt til og fra siden onsdag ettermiddag. Var hos legen på torsdag, siden jeg ikke hadde smerter, var kvalm var det 94% sansynlighet at alt ville gå helt fint.

 

Det er ikke så mye annet å gjøre enn å slå seg til ro med det. Men det er ikke lett. Fikk bedskjed at 1 av 5 kvinner kan blø litt i begynnelsen av svangerskapet.

 

Jeg er nå 5+1 på vei og holder spybøtten innen en meters omkreds, føler som jeg skal få bruk for den hvert øyeblikk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...