Gå til innhold

Soveplass til den lille

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Det lønner seg å lage "rede" oppe i sprinkelsenga. Hvis du ruller sammen et stort håndkle eller no og legger det i en bue med et mykt teppe over så blir det et fint lite rede til den lille:) Dem er ikke vandt til så stor plass vettu;)

Skjønte dere hva jeg mente??

Ok, takk for svar alle sammen. Himmel, det er 8 år siden sist dette her og da hadde vi "bare" 1 etasje og trillet kurven rundt om kring alt etter som de første månedene. Sengebunnen kan heves/senkes vi får lage en lun soveplass til den lille der.

Sprinkelsenga er kjempestor den første tiden, lillen får jo plass på tvers !

Kunne hatt femlinger i en og samme seng. :-)

Anbefaler å lage den mindre ved hjelp av ett par ammeputer eller dyner - husk at babyen er vant til å sove veldig trangt, og føler seg mest trygg når den kjenner noe på alle kanter - ellers blir det veldig ensomt for den der utenfor magen.

Jeg har (håper jeg) kjøpt noe litt snedig, en amme-madrass (liten babymadrass som kan kneppes sammen så den får fire "vegger" rundt babyen når den er ferdig med å amme og sovner i dobbeltsengen)

På den måten kan jeg løfte hele madrassen med baby og alt rett oppi vogga, og han har det lunt og litt tett omkring seg i den fortsatt store vogga.

Den kostet ikke mer enn en vanlig babyfibermadrass som vi uansett måtte kjøpt til vogga.

hei

de sa på sykehuset at babyen kunne bli litt urolig hvis den ble lagt i en stor spinkelseng.

så vi hadde barnevogn bagen (mykbagen) liggende oppi sengen.

fungerte fint. men vet ikke hvor nødvendig det var.

å om formiddagen hadde vi mykbagen liggende i stua.

hadde tenkt å kjøpe vugge denne gang å ha i stua, men syns den var så liten og sårbar, er redd for at dattra mi skal finne på å tippe den.

har en kravlegård(husker ikke det norske navnet) som kan innstilles på 3 høyder.tror jeg skal la mykbaggen ligge oppi den.

for så kan min datter ikke få tilgang til babyen hvis den sover.

Annonse

Tror ammemadressen er Høie ?! Ikke helt sikker, men kjøpte den ialelfall på Rudo (Oslo) og den heter "ammemadrass" - kostet 599,-

De har den helt sikkert på Babyshop også. Virker veldig greit å kunne flytte babyen om natten etter amming, uten at den våkner.

Ellers så kan den jo også ligge trygt sammen med oss i dobbeltsengen pga disse "veggene" - uten av vi behøver å være redde for å legge oss på den.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...