Anonym bruker Skrevet 28. august 2006 #1 Skrevet 28. august 2006 Det blir deilig å bli tatt litt vare på noen dager, og bare kunne konsentrere seg om den nye bebisen. Få maten ferdig servert, få hjelp på natta hvis bebien er urolig sånn at en får hvilt ut osv osv. Hjemme venter jo to storesøsken og masse husarbeid... Barseloppholdet har jo sine negative sider også, men man kan jo ikke forvente å få alt på sølvfat heller :-) Første gangen var jeg ikke så flink til å be om hjelp, og ble dødssliten der. Andre gangen benyttet jeg meg mer av det tilbudet om hjelp som man faktisk får der...
Brillemamma Skrevet 28. august 2006 #2 Skrevet 28. august 2006 Nei, jeg kvir meg faktisk til barseloppholdet.. Er førstegangs jeg da.. Tror kanskje fleregangs gleder seg mer til det oppholdet, for de vet mer hva som venter dem når de kommer hjem...
Anonym bruker Skrevet 28. august 2006 #3 Skrevet 28. august 2006 Ja, det ligger nok noe i det :-) Når man kommer hjem kan man plutselig føle seg veldig alene når man er førstegangs...
Prins&Prinsessa Skrevet 28. august 2006 #4 Skrevet 28. august 2006 Jeg er førstegangs. Men vet hva som venter meg hjemme. Masse mas fra familie. Bor hjemme pga at vi bygger leilighet. Så de første 2månedene blir det mye mas tror jeg. Men blir så deili å få være litt "alene" på sykehuset. Men det positive med å bo hjemme litt er jo at jeg har 4små søsken her,3 jenter på 13,14,15år så de stiller nok gladelig opp som barnevakt om jeg trenger en blund
#butterfly# Skrevet 28. august 2006 #5 Skrevet 28. august 2006 Jeg gleder meg også til barseloppholdet.. Nå er jeg selv blitt sykepleier og har vært på føden i praksis for noen år tilbake.. det skal bli moro være "pasient" der for noen dager!! Nå vet jeg på en måte hva jeg kan forvente av pleiepersonalet.. + at det er en koselig tid!!
Kuredu Skrevet 28. august 2006 #6 Skrevet 28. august 2006 Jeg fødte min første 4.august - og gledet meg veldig til barseloppholdet! Det ble også veldig bra. Kjedet meg ikke i det hele tatt. Hadde tatt med meg et par blader i tilfelle det skulle bli langtekkelig - men rakk ikke lese de! Ellers slet vi litt med ammingen, og jeg benyttet meg av all den hjelpen jeg kunne få. Dro i snora ved hver amming og fikk god hjelp - noe jeg er kjempeglad for! Jeg hadde jo aldri gjort dette før - og de er jo spesialister - så da må man jo benytte seg av det! Det skumleste var nesten å komme hjem, for da er man plutselig selv ansvarlig på en måte.........men det gikk også bra
-MtG- Skrevet 28. august 2006 #7 Skrevet 28. august 2006 Jeg gruer meg, jeg. Fordi samboeren min ikke kan være der hele tiden. Ikke får han vær der på natten og på dagen må han på jobb. Så da er det bare ettermiddagen igjen. Stakkars han også da. Vil vel helst være masse sammen med den nye sønnen sin.
apekatten Skrevet 28. august 2006 #8 Skrevet 28. august 2006 Nei, jeg gruer meg. Sist gang var jeg ikke redd for å be om hjelp og jeg fikk masse hjelp, men jeg var dødsliten etter 5 dager i barsel. Umulig å få sove. Så sliten har jeg aldri vært før, og det var superdeilig å komme hjem. Men jeg hadde nok veldig uflaks med hun jeg delte rom med, da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå