Anonym bruker Skrevet 28. august 2006 #1 Skrevet 28. august 2006 Når kan jeg mota den? Får jeg den ikke før ungen er kommet eller hvordan er det?
Anonym bruker Skrevet 28. august 2006 #2 Skrevet 28. august 2006 Tenker du på engangsstønaden? Den kan du søke om å få 12 uker før terminen din.Hvis ikke får du den når du har født.
Anonym bruker Skrevet 28. august 2006 #3 Skrevet 28. august 2006 Neida,engangsstønaden har jeg fått. Men tenker på overgansstønaden som jeg får som alene mamma.
moder3 Skrevet 28. august 2006 #4 Skrevet 28. august 2006 jeg fikk den første måned etter datteren min ble født.
Prins&Prinsessa Skrevet 28. august 2006 #5 Skrevet 28. august 2006 Ok. Da får jeg bare smøre meg med tålmodighet i 2måneder til da
Anonym bruker Skrevet 28. august 2006 #6 Skrevet 28. august 2006 Tusen takk for svar! Jeg må smøre meg med tålmodighet i 3 1/2 månede til. Lenge det når pengene begynner å ta slutt!
♥ Piadi m/2 nydelige jenter♥ Skrevet 28. august 2006 #7 Skrevet 28. august 2006 Man kan få den 2 mnd før fødselsen.. : )
Prins&Prinsessa Skrevet 28. august 2006 #8 Skrevet 28. august 2006 Du kan jo evt gå på sosialen,der får du litt penger vet jeg. Er jo ikke meningen at du skal gå å være blakk helt fram til da heller. Å vet at engangsstønaden er lite og holder stort sett bare til baby utstyr. Kan jo evt også høre med tk om det er noe mer du har krav på før fødselen. For går ut fra at du ikke jobber siden du har engangsstønad og da er det ikke mange kr å hente.
Anonym bruker Skrevet 28. august 2006 #9 Skrevet 28. august 2006 2 måneder før?? Ååååå....det vil jeg ha!!! Håper jeg får svar snart da. Men takk til deg montree87. Skal høre med sosialen. er så grusomt å være blakk...
♥ Piadi m/2 nydelige jenter♥ Skrevet 28. august 2006 #10 Skrevet 28. august 2006 Jepp de beregner fra 2 mnd før, får du det etter det.. 1 mnd før f.eks får du etterbetalt for mnd før det igjen. Dessverre har noen TK lang behandlingstid, men du skal ha hørt noe innen en mnd etter at du søkte mener jeg !
moder3 Skrevet 28. august 2006 #11 Skrevet 28. august 2006 har ikke hørt at man kan få den to mnd før, det fikk ikke jeg i allefall.. Men kan jo være litt opp til saksbehandler... Hun jeg snakket med på trygdekontoret sa at de ikke ønsket å behandle kravet om overgangsstønad før etter barnet var født, og farskap underskrevet (slike farskaps-papirer man får på sykehuset..). Jeg ventet til jeg fødte, så tok jeg kontakt med trygdekontoret igjen. Da behandlet de søknaden veldig raskt, selv om faren enda ikke hadde vært og skrevet under bekreftelsen (noe han ikke gjorde før nærmere to mnd etter..). Men det kan jo være at det har med hvem en treffer på trygdekontoret ja..
Prins&Prinsessa Skrevet 28. august 2006 #12 Skrevet 28. august 2006 åy da...da er det noen som har fått for mye eller for lite da. Merkelig. Skulle faktisk tro at alle tk måtte følge samme lover og regler. Men men...får håpe du "anonym" er litt heldigere. Jeg fikk ett brev i posten ca 3-4uker etter at jeg sendte inn søknaden at jeg måtte ta kontakt om jeg ikke hørte noe innen sept. måned. Har termin 28okt. Men har ikke hørt noe enda,så er VELDIG spent! Men lykke til værtfall!!
Gjest Skrevet 28. august 2006 #13 Skrevet 28. august 2006 Jeg fikk beskjed om at jeg hadde krav på os to mnd før fødsel!Har søkt nå,får etterbetalt,og dem har 4 uker på seg til å behandle saken!
♥ Piadi m/2 nydelige jenter♥ Skrevet 28. august 2006 #14 Skrevet 28. august 2006 Ja sånn er reglene og sier de noe annet på TK så tar de feil, les i brosjyren om Overgangsstønad som de har på TK.. Eller gå på Trygdekontoret.no
Anonym bruker Skrevet 28. august 2006 #15 Skrevet 28. august 2006 Tuuuuuusen takk alle som har svart!!! Jeg er kjempe taknemmelig! Jeg har jo ikke peiling,så dere som vet er engler om tar tid å svare
Anonym bruker Skrevet 28. august 2006 #16 Skrevet 28. august 2006 hei... jeg var å søkte på overgangsstønad forje uke... har termin i førsten av nov.. så jeg blei veldig overasket da de sa at jeg ville få et vetak og første utabetaling i oktober... fra en mnd føre barnet blir født da altså..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå