Gå til innhold

Noen som kan gi meg med teskje...

Anbefalte innlegg

... litt info om el igjen?

Er det slik at det er lurest med sex rett FØR eller rett ETTER el??

Denne perioden hadde vi sex dagen før el, og så gikk det en uke til neste gang. Kan vi vente forbaskede tr denne mnd eller finns et håp om befruktning?

Noen som har en kommentar?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6102176-noen-som-kan-gi-meg-med-teskje/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Både før og etter el gir vel størst sjanser :-) Det lureste er vel å ha sex med 1-2 dagers mellomrom fra ca. 8 dager før el og så langt som til dag 18 i syklus. Her er det bare å stå på :-) Jeg har vært gravid 3 ganger nå (mistet 2 da) og alle ganger mener jeg så vist at befruktningen har funnet sted opp til 3-4 dager etter el, så ikek gi op med en gang el er slutt.

Takk!

Jeg har også mistet to ganger (febr og juli/aug). Denne pp var vi kjempeaktive over en uke før el (annen hver dag frem til dagen før el), så "ramla vi av lasset" og ventet en hel uke..

Ved de to jeg mistet trodde jeg at jeg ble gravid noen dager etter el fordi jeg har smertefull el. Men det viser seg (ved el-test) at jeg har selve el to dager etter smertene, så vi har nok blitt gravid på selve el-dagen... ren flaks altså. Har dermed lurt litt på om vi kan ha truffet denne gangen...

Jeg krysser fingrer og tær! Også for deg, nungo!

:-)

Jeg har forstått det slik at sædceller kan leve i opptil 96 timer, altså 4 døgn, så da er du vel fint innenfor... Det idèelle tidspunkt skulle vel være 24 til 48 timer etter positiv el-test, men alle graviditeter kan jo ikke være helt idèelle heller! :o)

Correct me if I'm wrong...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...