Gå til innhold

Noen som har brukt Albyl-E?

Anbefalte innlegg

Har nå nettopp fått vite at årsaken til at jeg mistet mest sannsynlig var dårlig gjennomstrømning av blod til morkaka og embryoet. Lurer nå på om det er noen som har erfart det samme, og hvilken oppfølging dere har fått. Vil det hjelpe med blodfortynnende? Noen som har erfaring med dette?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6102104-noen-som-har-brukt-albyl-e/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Leontine!

Så "bra" at du har fått vite hvorfor du mister (sannsynligvis). Og at det ikke er det viruset du sliter med nå. Har jo fått albyl jeg også, men ikke kunnet bruke det ennå. har lest mange historier her inne hvor det har gått bra med svangerskapet etter bruk av blodfortynnende. kan jeg spørre deg hvordan de fant ut at det var det som var årsaken?

Jeg tror kanskje at de inne på "slitere" har mer peiling (uten å ville fornærme noen her inne) på bruk av medisin under svangerskapet. Der har de jo vært igjennom det meste..

Håper alt går bra med deg og at du er kommet deg etter at du ble syk!!

Joda, nå er jeg blitt mye bedre, men er fortsatt sykemeldt en uke til. Legen ville jeg skulle ta det med ro, og la kroppen få "jobbe" ut viruset. Hvordan jeg har fått det, og hvilket virus det er, vet de ikke.

Jeg har hørt flere som snakker om at restene (høres litt brutalt ut, men...) etter utskrapningen, blir sendt til obduksjon/ de tar prøver av det. Siden jeg ikke hadde hørt noe fra sykehuset siden mai, ringte jeg dem i dag. Og det viste seg at de automatiske sender inn og tester ulike ting. Fikk snakke med en legen som fortalte at det hadde vært dårlig blodgjennomstrømning i morkaka, og at dette mest sannsynligvis var årsaken til aborten. Jeg spurte da om det var aktuelt å få blodfortynnende når jeg evt. ble gravid neste gang, og det sa hun at de ikke anbefalte. Bare dette habituel abort var det aktuelt. Men skal nå til gyn om et par uker, og får høre med han da. Fikk legen til å sende resultatene til meg, slik at jeg kan ta det med til gyn og fastlege, og høre hvilken oppfølging jeg nå kan få. Hvem var det som skrev ut Albyl til deg? Fastlege eller gyn? Å sa de noe om hvorfor?

Hvordan går det med deg da? Klarer du å slappe av, eller blir det bare mer stress etterhvert som tiden går? Vi hadde bestemt å vente tre perioder, men blir vel fire, pga dette viruset. Men helt ærlig gjør det ingenting, er nervøs og gruer meg faktisk til å begynne igjen. Gleder meg til å bli gravid, men gruer meg til ukene som kommer etter en positiv test. Tror det evt. blir 9 nervøse måneder. Men vi må bare krysse fingre og tær :o)

Hei,

Jeg har brukt Albyl E i forbindelse med prøverør.

Første gangen gikk det ikke, andre gangen (nå) mistet jeg. Vet ikke om det hadde noe med blodgjennomstrømmningen å gjøre da men.

Fikk det utskrevet av legen som administrerte IVF forsøket.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...