Gå til innhold

er det andre som får PMS/mensmurringer på eksakt dag i hver syklus?

Anbefalte innlegg

hei dere,

jeg lurer på dette. I dag er jeg på dag 10 DPO, og jeg har som vanlig hatt mensmurringer fra dag 7. Hver eneste syklus får jeg murringer nøyaktig 1 uke før mensen kommer. Har andre det slik?

Jeg vet liksom allerede ei uke før IKM hvorvidt jeg er gravid eller ei. Så skuffelsen kommer ei uke før IKM. Det i seg selv er kanskje like bra, så slipper jeg å vente så lenge.. Men likevel, er det normalt med pms så tidlig?

Jeg begynner å lure på om jeg har for lavt progesteronnivå. Vi er begge sjekket (alt bra), og skal til forsamtale (ivf) om en mnd, men jeg har ikke tatt blodprøve. Tror jeg må forlange det først.

Fint med svar fra dere jenter. Jeg vet liksom ikke om det er normalt eller ikke. Og mine ikke-prøvende venninner kan ikke svare på dette med pms og når i syklus. De prøver jo ikke, og er dermed ikke særlig observante:-) (Kanskje jeg er for observant?)

Fortsetter under...

Det er nok ikke unormalt å starte med pms en ukes tid før ikm. Men dette varierer jo fra kvinne til kvinne og graden av det varierer jo også fra kvinne til kvinne og fra syklus til syklus. Det behøver ikke ha noe samenheng med progesteron nivået ditt. Hvis dere begge er sjekket har du vel også tatt en god del hormonblodprøver. Det skal i hvertfall være en del av vanlig utredning. Så hvis ikke gyn har sagt noe om blodprøvene dine er nok alt i orden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...