Gå til innhold

Oppfølging på barsel på Ullevål

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lest i andre innlegg her på BIM at man ikke får "barnevakt" den første natten eller rett etter man har født, men må ha med seg barnet sitt på sykehotellet med en gang. Stemmer dette? Man er jo rimelig utslitt etter fødsel og siste graviditetstid og har behov for å sove noen timer. Og jeg har hørt at på andre sykehus uten hotell er det pleiere som tar seg av barnet den første tiden. Får man slik hjelp hvis man ber om det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du skal føde på Ullevål burde du gå på deres infokveld og omvisning. Det koster noen hundrelapper. Da får du blandt annet vite at ja - dersom alt går bra flyttes du over til hotellet, som ligger vegg i vegg med barselavdelingen og det er selvfølgelig jordmødrer til stede slik at du kan be om hjelp hvis du trenger det. Men som regel sovner babyn noen få timer etter fødsel. Det er ikke bare bare å bli født, og da kan du jo sove og hvis du trenger det.

Poengen med hotellet er også at du kan ha din fødselshjelper til stede hos deg som kan avlaste deg.

Skrevet

Takk for god informasjon. :) Sjekker det med infokveld med en gang jeg.

Skrevet

Det stemmer at man får veldig lite hjelp ja og det gjelder også om du ikke kommer på hotellet men må bli på barsel. Jeg var i dårlig form etter fødselen og måtte mase for at de skulle ha henne hos seg om natten. De venter at man uansett skal ha babyen hos seg hele tiden. Sikkert fint hvis man er i god form, men jeg skulle ønske det hadde vært lettere om man kunne fått litt mer avlastning.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...