Gå til innhold

Innvendig ul - hva skjer egentlig?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Du vil bli bedt om å kle av deg nedentil og så setter du deg opp i en gynekologstol med føttene i de der ekle bøylene. Noen steder får du et klede å dekke deg litt til med, me ikke alle steder. Så vil man antagelig få en kjapp vanlig undersøkelse først før ultralydapperatet blir slått på. Der har de en stav (minner om en tynn dildo) som de tar et kondom eller en hanske på og masse gele/glidemiddel, og fører opp i sjeden. Så ser man på skjermen som ved en vanlig ultralys. Legen vrir litt rundt på staven inniemllom for se ordentlig. Er ikke noe vondt, men litt ubehagelig.

Du ligger i gyn. stol og legen tar et apparat inn i sjeden. Føles ut som han så vidt tar den innenfor! Så er det en skjerm ved siden av dere og han forklarer og viser imens han undersøker. Er ikke noe ubehagelig i det hele tatt! Mye kjekkere enn en vanlig g.u. Du får et hånkle som du legger over underlivet når du ligger der, så ingen ser noe. Lykke til :-)

Annonse

Men det jeg lurer på er hva de egentlig kan sjekke? Jeg var på innvendig UL (og jeg syntes hverken det var vondt eller spesielt ubehagelig, men ikke så gøy med det mensblodet som ble sittende fast ytterst og som var der da typen kom inn igjen... beklager detaljer...) og legen sa at alt så fint ut, dvs livmoren så grei ut og ikke noe PCOS men det jeg lurer på er at de kan da ikke se om egglederne er tette på den undersøkelsen? Eller? Dette tenkte jeg ikke på før etterpå. Fint om noen vet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...