Gå til innhold

Hypatia


FrkVissVass

Anbefalte innlegg

urer veldig på hva som skjer med deg. siste jeg leste så hadde du begynt å blø igjen.

Må ikke tro du kan stikke fra oss *pekefinger* *pekefinger*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei jenter. Nok en gang tusen takk for omsorgen.

Jeg sluttet jo aldri å blø i går, men var til slutt så sliten og omtåket at jeg bare sovnet. I dag morges blødde jeg fremdeles, friskt og kanskje til og med litt mer enn i går. Vi ringte sykehuset for å spørre om det var noe vi kunne gjøre, om spesielle forhåndsregler skulle tas eller om det var greit å gå på jobb. Det var ingen grunn til å legge seg ned, fikk vi høre, det hjalp ingenting til eller fra. Jeg dro på jobb, og det gikk fint - det vil si, det gikk greit - i et par timer, men så begynte kolleger å spørre hvordan jeg hadde det, og jeg knakk totalt sammen. Jeg som aldri gråter! Har sittet og med tårer i øynene og visstnok vært veldig blek ved pulten lenge, og til slutt ble jeg bedt om å gå hjem. Sjefen min er en flott dame. Hun overtok noen av sakene jeg holder på med og ba meg konsentrere meg BARE om meg selv. Det dyre seminaret jeg er påmeldt til i morgen, får en annen være med på i stedet. Så nå sitter jeg hjemme med teppe rundt meg mens magen verker og blodet renner.

Mannen min ringte legekontoret i sted og fortalte at jeg var på sykehuset i går, men fremdeles blødde i dag. Legen sa at vi skulle komme oss rett tilbake på sykehuset, så vi gjorde helomvending og kjørte mot Ahus. På veien ringte vi for å si at vi kom, men der traff vi en kvinnelig gynekolog som nok ikke var spesielt interessert i å få inn en blødende, hysterisk dame. Vi fikk ikke komme inn, "for det var jo ingenting å gjøre med det likevel".

Så da er jeg her - like redd og usikker, og magen gjør like vondt.

Er ikke klokere - men magefølelsen min er ikke god.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Off føler med deg! Du skulle nesten forlangt å få komme inn, grusomt å sitte å ikke vite da! Krysser fingrene her i sofaen!! De har vel hatt vaktskifte nå, så kanskje det er en "greiere" gynekolog der nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje, men nå orker jeg ikke å mase mer. Føler meg totalt kraftløs. Og snart får jeg en toåring jeg skal ta meg av.

Nå er jeg sliten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med barn i magen, Ring sykehuset igjen om litt og håp at det har vært vaktbytte, er jo forferdelig at du skal gå rundt å være redd og usikker!

 

Krysser fingrene for deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk. Dette blir en floskel, men akkurat nå hadde livet vært utrolig mye kjipere uten dere jenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med de andre jentene her. Ring sykehuset igjen og si at blodet renner; kan de prøve å finne ut hvorfor?? Si at legen din sa du måtte på sykehuset; det må da være noen forståelsesfulle folk der inne! Du er slett ikke hysterisk; dette er jo jobben deres, jo. (Fint at du i hvert fall har en grei sjef...) Lykke, lykke til videre. Håper du snart kommer med gode nyheter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var et slag i magen det der, at vi ble "nektet adgang" på sykehuset. Jeg er redd, men ikke noen unge. Men nå er jeg så sliten. Har sovet lenge på sofaen, og det er like vondt å våkne hver gang. Gutten min har spist middag hos tante og onkel, nå kommer han snart hjem og jeg må fungere litt igjen.

Akkurat nå ville jeg aller helst ha vært lagt inn på sykehuset, slik at noen andre fikk ta ansvar for kroppen min. Vet jo at det er umulig, man nå føles magen min og innholdet i den, dødt eller levende, som et altfor stort ansvar for meg alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skjønner foresten godt at du ikke orker ringe å "mase". Det hadde ikke jeg heller gjort. Men mannen din, han orker vel? Syns forresten det var rart at sykehuset sa du ikke trengte ta det med ro..., selvfølgelig spiller det ingen rolle fra eller til ved SA, men din lille lever jo!!! Hvis blødninger skyldes at en bit av morkaken holder på å løsne, vil sengeleie gi det ro til å gro igjen; det står det i hvert fall på lommelegen. Derfor er det fortsatt veldig vanlig at leger anbefaler å ta det helt med ro i hvert fall mens en blør + gjerne et par dager ekstra. Ta godt vare på deg selv. Dette må gå bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff dette var jo veldig trist:((

 

Får håpe det går bra, x fingrene for deg.

 

Jeg prøvde også å få komme inn på sykehuset for en sjekk da jeg begynte å blø.. Gråt mine bitre tårer på telefonen, men fikk bare til svar at det var ikke noe de kunne gjøre uanset!!

 

Vi dro til legevakten vi. Der sjekket de meg (gu) og sendte meg til sykehuset.De tar oftere imot deg hvis du har en henvisning fra legvakten... så du kan jo prøve det? Alt er i allefall bedre enn å gå hjemme å ikke vite noen ting:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, enig, men de syntes nok at jeg maste fælt, for jeg var jo der i går, MED henvisning fra sykehuset...

Men du, hvordan går det med DEG?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har tenkt på det der, særlig etter noen av svarene jeg har fått av dere. Derfor spurte jeg spesifikt legen om jeg trengte å ta det med ro. Nei, sa hun, det syntes hun ikke var noe poeng. Så trodde hun visst jeg spurte fordi jeg ville "lure meg til" en sykmelding. Var jo ikke det jeg ønsket meg, jeg ba om hennes vurdering mtp om det var noen som helst sjanse for at det å ligge i rett kunne forbedre situasjonen. Hun sa at det var det ikke - så da så.

Min mor, som selv er lege (men ikke gynekolog), er mer hysterisk på mine vegne og sier jeg skal ligge ned og knapt nok bevege meg. Men det er noen år siden hun jobbet som almennpraktiker, ting har vel forandret seg siden den gang, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff da vennen.. vet ikke helt hva eg skal si jeg, men den behandlingen du fikk av gyn på sykehuset gjorde meg helt sjokka. Det går da ikke ann!!?! skjønner så va!nvittig godt hvordan du har det nå, og det gjør meg så utrolig trist at du ikke får bedre behandling av sykehuset. Vet du er sliten, men ikke gi opp vennen..det VIL ordne seg! og det skal ordne seg. Husk, vi har en avtale du og jeg.. vi skal jo bli værende her begge to og bare ha det koselig resten av svangerskapet!:) Sitter nesten med tårer i øynene nå, ønsker deg det aller beste og lykke til. Krysser fingrene for oss. Det er vår tur nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sjokkert over den behandlingen der. Dritt-lege, hva tror hun at hun er?? Hun skulle bare tenkt på at det er skattepengene dine som er lønna hennes og at hun jobber i ett OMSORGS-yrke! Makan! Utrolig at du ikke ble tatt mer på alvor, men tror desverre det er mye av sånn.

Men du, leste du noe av det jeg skrev ang livmorhalsen din? Det kan kanskje høres litt ekkelt ut, men har du prøvd å kjenne om den er lukket? det ville jeg ha gjort...

Uffa meg så synd jeg syns på deg nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste det, men vet ikke helt hva jeg skal kjenne etter. Og så orker jeg ikke helt å stikke fingrene inn der, det gjør så vondt... Synes ikke det er ekkelt, er bare redd, også for å gjøre blødningene verre.

Tror ikke legen er alene. Tidlige svangerskap er bare ren rutine for dem, og de ser så mange aborter at det er dagligdags for dem. For meg er det vondt, men de er sikkert lei av hysteriske jenter i sorg, når de ikke får gjort noe med det som skjer uansett.

At jeg trenger beroligelse, skal jo ikke prioriteres før dem som trenger akutt hjelp og der behandling faktisk kan hjelpe. Så jeg prøver å forstå damen også, selv om jeg ikke tror vi blir bestevenninner, hun og jeg... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal så lite til for legen å kunne gi deg en beroligelse. Det tar drøye 10 sekund å sjekke om det er liv i fosteret, da kan hun heller si at hun har svært dårlig tid å rekker ikke snakke med deg før eller etterpå. Så kan man velge selv hva man ønsker. For en slik undersøkelse tar svært kort tid men betyr så mye for ett menneske.

(jeg har forståelse for at du ikke orker å sjekke livmorhalsen din nå, men hvis du har lyst en dag så skal den føles som ett knappenålsstor lite hull med kraftige kanter rundt, og du føler den med fingertuppen. det høres kanskje litt snålt ut men... for jenter som ikke har født før er den rund, for jenter som har født vaginalt tidligere er den avlang men fortsatt helt lukket. ved SA så ser vi ofte at den åpner seg til en cm eller to tidlig i graviditeten. Men skjønner som sagt at du ikke føler for å gjøre det. jeg har gjort det endel i praksis på sykehuset der jeg jobber.)

Ikke se på deg selv som hysterisk som du sier, jeg forstår deg veldig godt og du reagerer HELT NORMALT

*stooorklem*

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også mulig hatt en MA, blødd brunt og rødt i en uke. Men ikke mens mengder, bare litt. Brun/rød utfflod.

Rigte Rikshospitalet, snakket med en fjern sykepleier som sa at "dersom du blør friskt blod, aborterer du!" Jeg blødde med forrigemann også, ingen SA der!

Dro til fastlegen som tok urinprøve, og konstanterte mye blod i urinen. Han ringte opp til ahus, som tok meg inn til innvendig UL neste morg. Tok HCG måling torsdag og lørdag. Snakket med de idag og skal tilbake fredag til ny UL. De kunne ikke se hjertetslag forrige uke.

 

Uansett, dersom du har hatt en SA, skal de ta UL uansett for å se om alt kom ut. Ring en gang til å si at dersom du ikke har ahtt en SA, får du det snart uansett pga du ikke klarer å roe deg ned...

Dersom de ikke vil ta deg inn, få legen din til å ringe å kreve at de tar deg inn til skjekk!

Fastlegen gjorde det i forrige svangerskap også, kom rett inn da også.

 

Lykke til:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, så mange lite forståelsefulle leger og sykepleiere! Det høres ikke godt ut det du har opplevd der, stakkars deg!

Jeg har time til ny ul på fredag, og så vet jeg foreløpig ingen annen råd enn å avvente til da. Legen i dag sa til mannen min på telefonen at "dersom jeg hadde en spontanabort, ville de ikke ha meg inn før fosterrestene hadde kommet ut". Og om jeg ikke hadde mistet fosteret ennå "hva hadde jeg tenkt meg da? At jeg skulle få ultralyd hver dag fordi jeg blødde og var redd?" Hyggelig? Ikke så veldig.

Men de vet vel hva de driver med når de er leger på gynekologisk avdeling, så jeg får stole på legens vurdering, selv om hun neppe vinner årets empati-pris.

Håper det går bra med deg. Det er betryggende å høre om jenter som har blødd rødt med menssmerter og fått friske barn. Flere slike historier, takk...

Hjertesukk fra meg - og trøsteklem til vannmann76.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk:) Med sønnen min blødde jeg så mye at jeg trodde jeg hadde fått mensen. Var på fjellet, og dro til bygda og kjøpte bind og tamponger. Kjørte over en time til sammen.... Så det er håp:)

Stooor trøsteklem tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fy søren, dette hadde jeg ikke gitt meg på,,, ikke fanken om jeg haddde godtatt...

jeg har vært 5 ganger på ul på a hus i det siste uten henvisning........ ring på nytt, nå har det sikkert vært vakt bydde...

jeg har vært hos tre forskjellige leger der... husker navnetpå to av dem... en het jusuraya, hyggelig dame, og en tysker som het Lindemann.... rask men tok meg imot, men litt overtakelse....

 

Ring i 100, og krev det du har krav på,,,,,,'

Faen ta det norske helsevesenet.............. blir forbanna............

Du skal ikke vente til fredag nei!!!!!!!!!!!!

Ta motet til deg å ring på nytt, marerittet ditt har vart for lenge alt!!!¨

 

 

Lykke til............

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er tøff ... jeg ORKER IKKE, jeg! Men tenkte jeg kunne gå til fastlegen min i morgen, og i det minste få en sykmelding, jeg orker ikke sitte og underholde alle på jobben med hulkingen min mer, i hvert fall.

Tror dessverre ikke jeg får det bra igjen før jeg vet mer, men samtidig orker jeg ikke å få vite... er for sliten og tung i hele meg. Og det gjør vondt overalt i kroppen.

Men jeg noterer meg navnene på legene du likte. Takk skal du ha. Skulle gjerne ha hatt deg der sammen med meg, du virker mye tøffere enn meg. Håper det går bra med deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mot deg opp eller la noen andre ringe for deg å si hvordan du har det nå............ dette går ikke an.........

du vil føle seg bedre usanett hva som skulle skje,,, det å ikke vote er værst av alt........

 

Vær så snill og gjør deg selv en tjeneste, får moren din ellere en med guts til å ringe... NU!!!!!!!!

 

Det kan ikke være tilfedlig at jeg fikk det så lett, du må ha truffet på en jævla hæstkuk som det heter på god nordnork......

 

Sikkert på at du kommer inn om du tar en telefon...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg synes du har blitt behandlet så dårlig at du bør skrive inn i avisen en dag du orker Hypatia.

rett og slett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært hos jusuraja jeg også:) Kjempefornøyd! Var hos henne med sønnen min også.

Hun hadde tidlig vakt idag, synd hun ikke er der nå:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...