Gå til innhold

Fastsette tid for pappapermisjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når man søker om fødselspenger må man i skjema fylle ut når man vil avvikle fedrekvoten. Vi er litt usikre på når vi ønsker dette. Er datoene vi skriver i papirene til trygdekontoret helt avgjørende eller kan vi endre på det etter at jeg har startet min permisjon?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det står i papirene at man plikter til å gi beskjed dersom man endrer på noe, så det virker som det lov til å ombestemme seg ja...

Skrevet

Holder på å fylle ut de samme papirene. Vi har heller ikke bestemt oss. Tok kontakt med trygdekontoret, de sa at det ikke var bindene. Jeg har valgt å ikke skrive noe i den rubrikken.

Skrevet

Vi skrev heller ikke noe der. De på trygdekontoret sa at det kunne vi ta senere, når den tid kom. Litt vanskelig å bestemme allerede nå, synest vi...

Skrevet

Takk for svar :-)

Gjelder det samme (at vi kan vente med å fylle inn) når vi planlegger å avvikle ferie i permisjonsåret?

Skrevet

Vi fylte ikke i feriperiode. Står det forresten ikke informasjonen at akkurat den punkten ikke er bindende?

Skrevet

Ja, det tror jeg. Det som er viktig er at du gir beskjed før du avvikler ferien, sånn at trygdeytelsene stopper opp mens du har ferie. Bør sikkert si i fra en mnd i forveien, pga kjøring av utbetaling ofte sker en stund før.

Skrevet

Jeg fylte inn ca.tider for når vi skulle avvikle ferie og pappapermisjon.Dette var helt vanlig sa Trygdekontoret.Kunne skrive at man avtalte mer presist senere.

Skrevet

Det eneste som er bindende, er ønsket om 80% eller 100% fødselspenger. Ta kontakt med NAV trygd (tidligere trygdekontor) om dere er usikker på noe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...