Gå til innhold

Nå er jeg skuffa!!

Anbefalte innlegg

Har vært på første svangerskapskontroll i dag. Er 12+3 uker på vei. Ble ikke gjort noen ting jo! :( Bare masse utfylling av papirer, urinprøve og blodprøve. Trodde livmoren skulle måles og at legen skulle sjekke at alt er bra. Men neida! Har hørt andre som både har hatt gynekologisk undersøkelse og måling av hjertelyd på første kontroll. Praktiserer virkelig legene sååå forskjellig??? Skuffende!!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6101065-n%C3%A5-er-jeg-skuffa/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, jeg var hos legen forrige uke, er 11 + 2.

Legen pratet kun med meg, klemte på magen og lyttet til hjerte mitt og lunger.. Deretter sto labben på tur med sprøyta klar.

Ingen sjekk av underliv, eller bryst..

Det var vanlig ved mine 2 forrige graviditeter..

Har annen lege nå da men..

Alle leger skal vel følge vanlige prosdyrer..

Neste kontroll er i siste uke i november.. Litt vel lenge til.

Blei lika skuffa som deg sist uke dag jeg var på kontroll.Legen spurte meg ikke en gang hvordan jeg hadde det(.Legen er vikar for min faste lege).var der inne toppen et kvarter.Den eneste lyden i rommet var tastaturet til dataen.Da han va ferdig med å fylle ut skjema sa han at jeg måtte gå for han hadde ikke tid til mer i dag,så jeg måtte komme tilbake to dager senere.Ble noe paff der jeg satt,da jeg skulle ta blodprøver var jeg neste på gråten.Hadde jo gledet meg til å høre om det var noe der inne:)Men heldigvis gikk det bedre to dager senere da legen beklaget, å fullførte timen vi hadde begynnt på.Fikk høre hjerte lyd å sjekket blodtrykk.Så nå er det bare til å vente på gu og ul som jeg har fått i uke 19.Tiden kommer til å gå treigt.

Jeg var hos lege i uke 11.

Jeg måtte BE om at han skulle kjenne på livmora at den vokste normalt..

Var også bare blodtrykket han tok og utfylling på helsekortet for gravide, samt en blodrøve og urin prøve.

jeg spurte om de ikke skulle måle livmoren,men det sa han at de skulle gjøre nestegang jeg kommer i uke 15.

Jeg måtte selv BE om en toxoplasmose sjekk, da de sa at jeg egentlig ikke skulle få det før i uke 15! Jeg mener da det at om man blir smittet av toxo før uke 12 er dette veldig farlig for fosteret,men mindre farlig etter uke 12.

Syntes alt er veldig merkelig der jeg går..akurat som om de ikke skjønner bæra av noe..

Jeg tror jordmødre er bedre på mange områder,legene bare fyller ut papirer å forskyver tidskrevende oppgaver til siste slutt! å et kan være veldig irriterende for oss gravide!

Men hvorfor får du ikke kontroll før i november?

Det er veldig lenge til. du skulle hatt en rundt uke 15-16 altså!

klem

Jeg var på min første legesjekk sist tirsdag. Det var mest utfylling av papirer, men hadde en liten gynekologisk undersøkelse der hun også kjente utpå magen min på livmora om den var normal størrelse. Hun ville også ta en celleprøve siden det snart er 3 år siden sist, men jeg bare blødde så det var ikke vits i. Det er visst normalt når man er gravid. Hun kjente ikke på brystene (husker at han jeg hadde sist gjorde det). Ellers tror jeg alt var likt. Men hun ville ikke lytte til hjertelyden sien det var så tidlig. Var 11+2. Så nå må jeg vente helt til uke 17 før jeg får vite noe mer.....

Annonse

Det hørtest ut som en normal kontroll. GU blir bare gjennomført dersom det er en spesiell grunn til det, eller for klamydia test. Det holder jo med ein tisseprøve på den nå. Mange leger velger å ikkje lytte etter fosterlyd fordi de er redde for å engste den gravide dersom de ikkje finner den. Det er litt tidlig ennå. Ikkje alle er like flinke til å finne den.

Jeg var hos legen først 13 +1.

Jeg synes at minst mulig undersøkelser er greit. Sålenge jeg føler meg bra, og at alt er i orden, så vil jeg ikke at legen skal undersøke så altfor mye og ha antallet kontroller på et minimum. (kjedelig å fly til legen hele tiden)

Så første legetimen min var at han spurte om jeg hadde tatt en grav.-test og om hvor langt jeg var på vei. Ellers var det urinprøve, blodprøver, blodtrykket, skjemautfyllingen og ut igjen.

Takk gudskjelov at jeg ikke har en lege som er så grundig at jeg må gjennomgå gynokologisk undersøkelse.

Jeg går til kontroll 1 gang pr mnd i førsten, deretter hver 2 uke, så hver uke den siste mnd.

Sist gikk jeg annenhver gang til lege og jordmor..det syns jeg var topp. Har tenkt å gjøre det denne gangen også.

Hadde time i slutten av juli, denne uken, og skl nå på neste i uke 39. Virker som jeg er hedig da!!

var på første legetime slutten av uke 5. ingen GU, bare urin, blodprøve og papirer. greit nok.

fikk ny time slutten av uke 10 og tenkte at nå blir det spennende og høre hvordan det står yil med lille "nurket", men nei... han bare fortalte om hvilke komplikasjoner jeg kunne vente meg etter hvert og sa at det fortsatt var for tidlig og undersøke noe som helst. Ble mega skuffa og skal til jordmor i uke 15 og da må jo noe snart begynne og skje.

Trodde dem undersøkte tidlig at ting sto bra til med fosteret.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...