Gå til innhold

kan noen hjelpe meg.....?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har i hele sommer hatt slike svimmelhetsanfall, dvs jeg begynner å svette, blir kvalm og svimmel og legger jeg meg ikke ned så føles det som om jeg skal besvime. Hvert "anfall" varer ca. 30 minutter.

Har i de siste dagene hatt ett slik anfall om dagen, og lurer på om noen vet hva dette kan være.

Ganske ubehagelig å få det slik......

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Jeg har slitt en del med lavt bt og lurer på om det ikke ligner litt utfra symptomene. Jeg blir svett og får piping i ørene, og om jeg ikke setter meg får jeg svarte prikker foran øynene og en trang til å legge meg... Har opplevd det noen ganger på jobb, og det er veldig ekkelt, for som hjelpepleier kan jeg ikke slippe alt jeg har i hendene for å sitte meg ned, men må vente til den jeg jobber med er ferdig med det den holder på med før jeg kan slippe. Er jeg alene, er jeg flink å sitte mye, bevege meg mye osv.

Hjelper også å drikke mye.

Snakk med Jordmor/lege, hør hva det kan være, men for meg høres det ut som lavt bt, og det er noe som er veldig vanlig i et svangerskap, men også veldig ubehagelig.

Lykke til

Skrevet

Har hatt det slik i begge mine svg.skap. Ikkje så gale no lenger. 17+5 i dag. Sist svg skap svimte eg faktisk av , og det midt i et kryss i Bergen sentrum midt i rushtid. Begynte og ta jern som hjalp litt. Ellers har eg ikkje funnet nokon "kur", utenom å ta det veldig med ro, og bruke lang tid om morgonen. Prøve å ete litt annakvar time, og drikke masse vatn. Og få i meg litt sukker ved å ta et glas saft inniblant. Du kan jo høyre med legen i tilfelle det er noko du mangler av stoff i kropp og/eller blod. Med meg har alt vore fint på alle slike tester, så har berre måtta gjere det beste utav det. Legg merke til når du får anfallene, og om det er likt kvar gang. Svolten, lenge sia du har ete eller drukket, etc... Håper det kjeme seg! Ha gjerne med deg ein pakke drops eller noko i veska!

Skrevet

Takk! Skal prøve ut noen av de tipsene:)

Skrevet

Hvis anfallet varer i 30 min. ville jeg snakket med en lege.

Jeg har fått sånne anfall i begge mine graviditeter,men de varer bare noen få min. Anfallene mine er grunnet lavt blodtrykk etter og ha stått oppreist lenge..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...