Anonym bruker Skrevet 28. august 2006 #1 Del Skrevet 28. august 2006 Jeg har stortsett vært sykmeldt siden jul, men prøver meg på litt jobb nå. Det var mye i fjor og året før som virkelig tok på (nevner ikke alt her). Men det å få barn, miste noen i familien sin osv tar på... Mulig jeg hadde noe fødselsdepresjon også. Men det vet jeg ikke. Var mye trist og lei- og veldig stresset med den lille. Venter nå en ny gutt i januar. men er så sliiiiten. Har vært gravid før, så jeg vet at dette ikke bare har med graviditeten å gjøre. Er det noen som har har gått til psykolog her? Hva erfaring har dere? Hjalp det? mvh sliten, trist og lei Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6100922-noen-som-har-g%C3%A5tt-til-psykolog-noen-gang/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
selfangerkjerringa Skrevet 28. august 2006 #2 Del Skrevet 28. august 2006 Jeg har gått til psykolog pga et overgrep som skjedde da jeg var 13. Først ti år senere kom jeg så langt at jeg gikk til psykolog for ettervirkningene - gode venner "presset" meg til å oppsøke psykolog I starten følte jeg at det var helt bortkastet. Jeg er relativt reflektert og smart selv, og mye av det psykologen tok opp var ting jeg følte jeg hadde oversikt over fra før. Men etterhvert merket jeg hva disse samtalene faktisk gjorde med meg - de satte igang en underbevisst prosess som var utrolig! Jeg bruker følgende sammenligning for å forklare forskjellen før og etter psykologtimene: - Overgrepet kommer alltid til å så som en kjele melk på ei varm plate. FØR ble jeg helt paralysert da den begynte å koke, og jeg hadde ikke noe annet valg enn å stå og se på at det kokte over, og så rydde og vaske etterpå. ETTER behandlingen koker fremdeles melka innimellom, men jeg er sterk nok til å gå bort til komfyren, trekke kjelen av plata og unngå søl og rot Nå er kanskje årsaken din til å tenke psykologbehandling en litt annen en min, men jeg tror prinsippet gjelder. Av og til har vi ting å slite med som kan være tunge å takle. Da kan det være fint å få hjelp til å håndtere de kjelene med melk som koker over ihodet fra tid til annen Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6100922-noen-som-har-g%C3%A5tt-til-psykolog-noen-gang/#findComment-6101411 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 28. august 2006 #3 Del Skrevet 28. august 2006 Etter et vanskelig brudd med en tidligere samboer valgte jeg å gå til psykolog for en periode. Jeg følte at livet ble snudd på hodet og alt skjedde så for rundt meg at jeg ikke fikk tid til å omstill meg, samtidig som jeg ble nødt til å lufte noen gamle "skjelletter" ut av skapet. Jeg har en utelukkende positiv erfaring. Timene bestod stort sett i at jeg snakket, men jeg ble også stilt en del spørsmål som tvang meg til å tenke gjennom og ta stilling til ting og egne valg. Spørsmål som jeg aldri hadde tenkt/ eller tort å stille selv. Det var tøft til tider, men føler jeg ble veldig mye sterkere og gitt mer mye mer selvinnsikt. Det anbefales i hvert fall å prøve det. Det er ingen "mirakelkur" som sletter alle vonder minner ved å gå dit en gang, men det kan hjelpe med å forsone seg med ting og også lære å kjenne igjen tegn på at mann trenger en "timeout" og tenke gjennom hvorfor mann reagerer som mann gjør. Uansett hva du velger så håper jeg ting løser seg og blir litt enklere for deg Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6100922-noen-som-har-g%C3%A5tt-til-psykolog-noen-gang/#findComment-6102509 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 28. august 2006 #4 Del Skrevet 28. august 2006 Ja jeg kjenner meg veldig igjen i det du sier her. Jeg fikk et barn, og ca 3 mnd etterpå mistet jeg et svært nært familiemedlem. Det tar skikkelig på. Du mister på en måte gleden av å være nybakt mor. Det tok meg over 2 år før jeg kom meg til en psykolog, men det hjalp allikevel. Det beste var at der var der noen "gadd" å spørre og lytte. Det er nok ofte et problem at folk glemmer å spør hvordan du har det - og da kan eg psykolog hjlepe - iallfall hjalp det meg :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6100922-noen-som-har-g%C3%A5tt-til-psykolog-noen-gang/#findComment-6104954 Del på andre sider Flere delingsvalg…
72-modell Skrevet 28. august 2006 #5 Del Skrevet 28. august 2006 Hei! Jeg har aldri vært hos psykolog tidligere, men skal nå om 3 uker faktisk. På grunn av en del problemer med et nært familiemedlem. Denne personen har problemer, men mener at jeg er vanskelig...så vi skal gå i familieterapi sammen. Gruer meg jo litt, men alternativet er jo at alt bare skurer og går. Jeg håpre og tror at en tredje person, psykologen, kan hjelpe oss på vei, til å kommunisere bedre. Det er vel egentlig denne personen som har problemer, men det går utover meg. Jeg merker at jeg spenner meg i kroppen og hjertet banker hver gang jeg snakker med denne personen, så jeg gruer meg til å sitte sammen med denne, men jeg synes det er verdt å prøve. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6100922-noen-som-har-g%C3%A5tt-til-psykolog-noen-gang/#findComment-6106884 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå