Gå til innhold

Hvorfor skal d være så vanskelig

Anbefalte innlegg

å få keisersnitt om en ønsker d? Jeg skjønner jo dette med at d er best for ungen osv osv, men jeg VIL ha d. Jeg føler etter at min saboer og jeg har prøvd så lenge, så orker jeg bare ikke den tanken på at noe skal gå galt. Hvorfor kan ikke bare sykehuset godta dette? Er jo ikke de som skal få ungen heller. Å de som liksom skal høre på hva de kommende foreldrene har å si å følge deres ønsker? Blir bare så frustrert å stressa.

Fortsetter under...

Ikke for å være vrang her, men... du vet at KS ikke nødvendigvis er risikofritt heller?

Ikke misforstå meg altså :) Jeg mener det bør være opp til en hver kvinne å kunne bestemme over sin egen kropp, og ha medbestemmelsesrett i forhold til fødsel!!! Jeg har bare hørt mange som har hatt mye større plager etter KS enn jeg hadde etter 60 timer fødsel som endte med klipp, revn og vakuum..... jeg tar sjansen og føder vaginalt en gang til. Med GOD oppfølging fra sykehuset :)

Nå kjenner jeg ikke til alle omstendighetene rundt ditt tilfelle, men det minste sykehuset burde gå med på er at du får en fødselsforberedende samtale på poliklinisk der du får diskutert fødselsalternativer med en spesialist (de fleste sykehus har jordmødre som er spesialutdannet innen fødselsangst o.l.). Der kan dere i fellesskap komme fram til hva som er den beste løsningen for deg/dere. Om dette ender opp med å være KS, så er jo det bra, men uansett bør du i det minste få en slik samtale :)

Jeg skjønner begge syn av saken, for de som vil ha, å de som ikke vil ha keisersnitt. Legen min spurte hvordan jeg ville ha fødselen, å da sa jeg at jeg hade et sterkt ønske om keisersnitt, å da svart hun at hun skulle ordne med d, men d er vel ikke opp til henne? Dette er jo fastlegen min bare. Så må jeg bare si (ikke for å være slem eller frekk mot noen) at jeg er ikke den tipe kjerring som ikke har så stort behøv for å kjenne den smerten en fødsel innebærer. Jeg håper jo at jeg får iallefall snakket med de som skal bestemme hva slags fødlel en får på sykehuset, men jeg har ikke hørt noe enda.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...