Gå til innhold

når fortelle?


Flippflapp

Anbefalte innlegg

hvor lenge ventet dere? med å fortelle det?

skal på så mye familiegreier de neste ukene og amnge der røyker.....blir vanskelig å finne på god grunn!

 

også et lite frustrasjonsutbrudd helt på tampen!

ble satt inn som bartende den siste liten av noen naboer på en tilstellning der vi var ute.......ånei!!?? jeg skal stå i bar ute....der alle kan røyke! prøvde å si at jeg var allergisk...men folk ler jo bare av det!!??? respektløse møkkarøykere! gleder meg til jeg kan fortelle at grunnen er at jeg er gravid....så tar kanskje litt mer hensyn!!

 

sånn...det var dagens

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi tenkte å fortelle det til "besteforeldrene" når vi har 8 fullgåtte uker. Det matcher med bursdag for sambo og dermed samling av nærmeste familie. Vi skal på UL et par dager tidligere, så hvis alt er bra på kontrollen sier vi det bort :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi fortalte det litt etter hvert som tilstelningene skjedde vi. Ga klar beskjed om at det enda var tidlig og mye som kunne skje osv.

Alle ville skjønt det uansett i og med at jeg røyka som en dampmaskin før jeg ble gravid og slutta 4 dager etter at jeg testet positivt :-)

 

Nå er jeg 11+4 og de fleste vet det, inkludert jobben på grunn av tilrettelegging.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk greie på det når jeg var 5-6 uker på vei, og sa det til mine nærmeste venninner + foreldre med en gang, dette fordi at jeg røykte, og vi er en venninnegjeng som gladelig drikker vin i helgene, så de ville ha gjennomskuet meg fort!!! Vet ikke om jeg skal fortelle andre igjen i uke 12, eller om jeg skal vente til jordmor u.s i uke 15... Men syntes magen har vokst allerde så sliter litt med klær...Eller å skjule!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fortalte det til den nærmeste vennegjengen med det samme vi fikk vite det, alle ville skjønt det uansett når jeg sa nei takk til vin. Skulle på mye festligheter de ukene, så det var veldig greit at de nærmeste visste det og dekket litt over. Har minimal lyst til å bli konfrontert med om jeg er gravid. Foreldrene våre fikk vite det et par dager senere. Jeg tenkte vi kunne vente litt, slik at de ikke ble fryktelig skuffet hvis det gikk galt, men mannen min gikk rundt kry som en hane og kunne ikke vente med å fortelle den store nyheten. LItt morsomt, jeg hadde siste mens dagen vi giftet oss og ble gravid på bryllupsreisa. Det gikk nesten litt for fort! Vi hadde jo tenkt å prøve en liten stund før det ble fulltreff.. Nå er jeg 11 uker på vei, og gleder meg til uke 12 eller kanskje 14, da skal alle få vite det. Har ikke sagt det på jobb enda, vet ikke om det er så lurt å si det før lønnsforhandlingene.. Så det kan være at det må vente en stund til. Gleder meg til å være offisielt gravid. På den andre siden vet jo de fleste nære vennene mine det nå. Har ikke greid å være sammen med noen nære uten å si det. Jeg er ikke så fryktelig god til å holde på mine egne hemmeligheter..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...