Gå til innhold

Vært hos hjertespesialist/UL i dag.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

...JEG ER SÅ GLAD!!!!

Nettopp kommet hjem fra UL. Var hos en hjertespesialist på Ullevål.

ALT er bra med hjertet!! :) Jeg er så lettet!!!!

Vi ble sendt til hjertespesialist pga jeg ble født med hull i hjertet, og søsteren til sambo døde 12 år gammel pga mange år med hjerteproblemer, så de ville sjekke gutten vår ordentlig :D

Var så nervøs jeg!

Etter at legen hadde sett det han skulle, så fikk vi se ekstra på den lille i 3D. Herregud, jeg ble så rørt at tårene bare trillet jeg! Så pen han var :)

Det var umulig å ikke se at det var en gutt, og jeg som ikke ville vite kjønnet da!!!

Så fikk vi bilder, helt gratis! Ikke vanskelig å se at han arver nesen til pappan! Men han var litt sjenert, og gjemte seg bak hendene!!

Lagt ut bilder under nicket, sammen med nytt magebilde, om noen vil se! (syns dere må ta en titt på den perfekte gutten vår :)

*Kjempestolt mamma*

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oj så flott!!!!!! Gratulerer så mye :) Og så 3D, da... heldiggrisene!!! hihi :)

Jeg blir egentlig litt glad når jeg hører om slike som deg som blir tatt inn på ekstra ul, spesial-ul osv. Det er et lite tegn på at helsevesenet ikke er så skakkjørt som jeg av og til blir fristet til å tro... godt å høre at noen i hvert fall blir tatt på alvor og får god oppfølging!

Skrevet

Så fantastisk! Kjekt å smugtitte litt på det lille undere tenker jeg. :o) Så bra at alt såg fint ut med prinsen! Hvor langt er du på vei?

Skrevet

Ja, det er det jeg også sa!

Har fått skikkelig god oppfølging etter at JM hørte om problemene vi har hatt sist UL.Hun fant ikke noe feil, men sendte likevel oss videre til hjertespes.

Og han var virkelig dyktig. Ba meg ligge HELT rolig slik at han fikk sett ordentlig, og tok seg GOD tid!

Og i tillegg skulle han sende det videre til en barnelege, "For å være på den sikre siden".

Stjerne i boken til Ullevål!!

Skrevet

Fikk samme beskjeden selv omtrent... JM så både hjerte og andre organer, men sa på slutten at hun ville ha meg inn tre uker etter "for å være på den sikre siden" :) Det var visst litt vanskeilg å se hjertet helt tydelig, og hun ville utelukke all mulighet for hull i hjerteveggen og lignende komplikasjoner. Godt å føle seg tatt vare på!!!

Skrevet

Denne over var svar til ka-Ping!

Steinbukk79 med mars-spire: Jeg er 23+3 i dag!

Hadde egentlig tenkt til å dra på 3d ul i uke 28, men nå fikk vi det jo gratis, så trenger jo ikke det! hihi :)

Skrevet

Er hull i hjertet arvelig?? Ble litt engstelig her nå...... Mannen min er født med hull i hjertet, men det er da ingen som har spurt oss om hverken sykdommer eller andre ting...... Har tatt flere UL også så de burde vel egentlig ha sett noe i så fall.........???????

Skrevet

Du skal alltid bli spurt om det er arvelige sykdommer eller hjertelidelser i familien din. De skrev på helsekortet mitt at gubben har psoriasis og at søstra mi ble født med klumpfot...

Tror nok de hadde sett noe by now ja :) Men hva om du spør legen eller jordmor neste gang du er på kontroll? De burde få vite om at rutinene har svikta litt, for du skulle faktisk fått ekstra ul i forbindelse med din manns hjertefeil.

Ønsker lykke til videre :)

Skrevet

Vet faktisk ikke om det er arvelig jeg. Han spurte meg veldig om hvor ille det var o.l.... Legen sa at man KAN bli født med hull i hjertet (noen bittesmå hull) uten at det er noe fare, men siden søsteren til sambo døde 12 år gml etter mange år med hjerteproblemer i tillegg så ville de sjekke opp ekstra!

Du kan jo høre med jordmor/lege neste gang du er på kontroll da?!?!

Skrevet

Har tatt tidlig UL, ordinær UL, privat UL pga blødninger osv. TROR vel kanskje de burde sett noe, men spør neste gang jeg skal til legen.Skal på 3D snart også.

Har egentlig ikke tenkt på det før nå.

Bra at det gikk bra med dere da!! :-)

Skrevet

Så fint at alt var i orden! Og utrolig moro med 3D ultralyd da, søt gutt dere får;-) Vi får også gutt, og planlegger å ta en privat 3D litt senere.

Må si du har en flott mage! Jeg er i uke 21 og magen min er ikke der du var i uke 15 en gang, det er utrolig hvor individuelt dette med magen er. Men jeg gleder meg til å få en sånn fin kul som du har på bildene dine, det er jo en stor del av det å være gravid:-)

Skrevet

Takk :)

Dette er mitt andre svangerskap da.

Med førstemann kom gravidmagen veldig sent :(

...Men plutselig popper den ut, før du vet ordet av det :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...