Gå til innhold

April: og der kom høsten...

Anbefalte innlegg

Skal si høsten kom godt når den endelig kom!!! Det øser ned i bøtter og spann!! -endelig!! Vi jobba jo i hagen i sommer, og ser at det har knapt fallt en dråpe regn siden slutten av juni..!! Alle buskene våre er døde etter omplasseringen..vi klarte ikke å vanne de nok..:( Gresset vi sådde må vike for allt ugresset som vokser og trives uten vann.. huff, ble ikke den vakre hagen vi så for oss akkurat.. :( Men nå kan vi kanskje endelig smile når regner plasker ned. Men ikke fullt så gøy å leke ute -for mor.. snuppa vil nok elske det!! :) Håper det kommer et par opplett-dager til før jul, iallefall.. hehe. enn hos dere? Har høsten komt?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6100156-april-og-der-kom-h%C3%B8sten/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har nettopp kommet inn etter å ha vært ute med Magnus. I dag la jeg for første gang merke til at gule blader hadde falt fra trærne. Blir like vemodig hvert år jeg...Begynte å fortelle Lille om høsten og vinteren og snøen...og ble da faktisk i bedre humør igjen. Magnus virket i grunnen ganske upåvirket av både gule blader og fortellinger om snø. Skjønner ikke det?!?..*ler*. Hage, ja.....har jeg lyst på og. Gubben ler når jeg sier det og peker på balkongkassene som skulle bli så slotte i år....Klarer ikke det en gang jeg...Kaller det bare hele balkongen den store plantekirkegården jeg.... Har visst brune fingre :-). MEN hage skal jeg ha *ler*

Her er høstfølelsen på plass, ja! Etter en helt utrolig flott sommer, snudde været for litt over en uke siden, og nå har vi regn og atter regn. Verken jeg eller mannen min har grønne fingre, og hagen ser mildt sagt ikke særlig imponerende ut. I helgen hadde jeg en masakre i blomsterbedene og fjernet alt som ikke hører hjemme der. Nå er det nesten helt tomt, bare to laaaange solsikker og noe småtteri. Det er pussig, hver vår starter vi hagearbeidet med friskt mot, og hver høst ser det like ille ut. Brune fingre her også;)

Hos oss kom også regnet i dag, og 13 grader hele dagen i motsetning til "fler-og-tyve" som det har vært de siste ukene og hele sommeren egentlig. For en gangs skyld syns jeg faktisk det var deilig - sikkert fordi vi har blitt litt mettet på sol og varme i år. Koste oss i morges i litt mer avkjølt hus, tente stearinlys til frokost og alt. Deilig. Litt kjedelig å stå og fikle med barnestolseler i pøsregn, men litt må man da tåle... Koser meg med te og innevær i kveld :o)

Ikek alle som er like heldige i regnet - naboen ringte oss midt i middagen og spurte om vi fikk vann inn i kjellern, for det fikk hun... Helt tørt hos oss heldigvis, men så kommunebil i innkøjrselen hennes senere... Stakkars...

Det er litt trist også at det er høst blitt, og så kommer den så brått på hvert eneste år. Var ikke forberedet på 13 grader og plaskregn fra morgen til kveld.

Men ja me trenger det og - helt sant. Busker og trær er ganske uttørket her også, selv om vannsprederen har stårr på hver dag til tider.

Håper å slippe unna oversvømmelser...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...