Gjest Skrevet 28. august 2006 #1 Skrevet 28. august 2006 er i uke 36 og lillebabyen har de siste 3 dagene beveget seg mindre og mindre. Jeg kjenner at han hikker innimellom og at han siger litt fra side til side. Men det tar ganske lang tid mellom sparkene...faktisk timer. Er litt usikker på om jeg skal ringe føden i ettermiddag, eller om dette er helt vanlig på slutten.... han er jo der....selv om han er lat og tydligvis sover mye. Har prøvd med kald saft, og brødskiver...ingen resultat. prøver å ligge stille..heller ingen resultat og ikke når jeg dytter på han heller. Men så helt uten videre kan jeg kjenne litt bevegelse.
♥Koseklumpen-3 barnsmor♥ Skrevet 28. august 2006 #2 Skrevet 28. august 2006 Mitt eneste råd er å ringe føden. Bedre en gang for mye enn for lite. Tok en ekstra UL selv i dag pga at jeg synes det hadde dabbet litt av inni der, men jeg er 9 dager over termin da. De oppfordrer faktisk på det sterkeste at gravide tar kontakt så fort de bekymrer seg for noe. Ikke noe gøy og gå å bekymre seg slik. Som regel er alt bra, og man blir kjempelettet når man hører hjertelyden og ser at babyen har det bra. :-)
¤SolaMi¤&lillesøs Skrevet 28. august 2006 #3 Skrevet 28. august 2006 Dette er veldig veldig vanlig mot slutten! Så lenge du kjenner liv daglig så har du ikke noe å uroe deg for. Her går det ikke på timer eller noe slikt,men bare det å kjenne daglig. De har veldig dårlig plass nå og mange lader nok litt opp:O) Men er du veldig bekymret så er det jo bare å ringe føden. Lykke til!)
Gjest Skrevet 28. august 2006 #4 Skrevet 28. august 2006 ring du.mye bedre enn å være bekymra. her er det omvendt.fra å være lat har han nå blitt spinn vill.snur,vrir,og herjer på hele tiden. man skal jo reagere uansett når spark/bevegelser blir annerledes. så hink til telefonen du. =0) oppdater oss da.
tezzzer med 3 Skrevet 28. august 2006 #5 Skrevet 28. august 2006 hei!! de sier jo du skal ta kontakt hvis du merker endringer i bevegelsesmønsteret.. så det villew jeg gjort.. bedre å være sikker på at alt er bra enn å gå rundt å være nervøs.. det hadde hvertfall jeg vært.. lykke til:-) klem
Gjest Skrevet 28. august 2006 #6 Skrevet 28. august 2006 nå spiser jeg litt sjokoladekake og drikker litt saft, så skal jeg sitte helt stille og da bør det komme noe..... hvis ikke ringer jeg føden når mannen min kommer hjem....
♥Koseklumpen-3 barnsmor♥ Skrevet 28. august 2006 #7 Skrevet 28. august 2006 Informer oss hvordan det gikk da...Been there, done that, og vet åssen følelsen er! Jeg smasket som regel et par leskedrikker (sånne, lange og fryste), og da fikk det fart på sakene.
*Udon'tKnowMe* Skrevet 28. august 2006 #8 Skrevet 28. august 2006 drikk saft eller isvann... så skal du vente i en time.. har du ikke kjent bevegelse, eller kjent veldig lite (mindre enn 5 bev.på 20 min) så må du ringe... På den timen du venter skal baby sove ca 40 min.. Var gjennom det samme på onsdagen som var...
kibimor - Johanna og søstrene Skrevet 28. august 2006 #9 Skrevet 28. august 2006 Kjære Fertila.. Jeg hører absolutt ikke til her..men nå må jeg skrive noen ord til deg. Man oppfordres ikke bare til å reagere på mangelen av bevegelsen, men også endringer der det blir mindre og mindre bevegelse over tid. Det at du får reaksjon når du spiser sjokolade og kald drikke er bra, men jeg er fortsatt bekymret. Jeg forstår jo at jeg er litt ekstra bekymret pga min erfaring..men kan du ikke uansett ringe føden? Så kan de vurdere om du bør komme inn en tur? Hadde jeg vært der, så hadde jeg forlangt å få komme inn.. Bare for å være på den sikre siden. Jeg vil ikke bekymre deg unødig..men du kan ikke forestille deg hvor mye jeg angrer på at jeg ikke reiste inn til sykehuset med en gang da jeg våknet morgenen og bekymret meg for om noe kunne være galt fatt. Trolig var jenta mi død allerede da, men det får vi aldri vite. Kanskje hadde hun fremdels nok oksygen til å ligge helt i ro.. Den tanken vil alltid forfølge meg.. TI (!!!) telefoner for mye er bedre enn en for lite. Du får helt sikkert bare hilse på lille venn med ultralyd en ekstra gang, i tillegg til en CTG med sparkeprøve, og en fin beskjed om at alt er ok. Men gjør det, for barnets og din egen skyld.. Det er mitt ønske.. Og hold oss oppdatert da!! Tenker på dere jeg.. Klem
Gjest Skrevet 28. august 2006 #10 Skrevet 28. august 2006 kibimor og englejenta Jeg har hatt noe småbevegelser, men skal nok ringe føden.....utsetter det til mannen kommer.....for jeg kjenner jo litt bevegelser
Murmeline Skrevet 28. august 2006 #11 Skrevet 28. august 2006 Enig med kibimor.... Viktig å ikke sammenligne seg med andre, men heller sammenligne babyen med seg selv. Om det er mindre bevegelser skal det etter min mening ringes. Mest sannsynlig er det jo bare en litt lat unge, men som kibimor sikkert vet så altfor godt, man vet aldri. Hvis det er feks problemer med morkaka er det jo viktig å finne ut av det. Krysser fingrene:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå