En liiiten til. Skrevet 28. august 2006 #1 Del Skrevet 28. august 2006 Lurer egentlig bare på hvorfor ikke..Det er da vanlig det vel? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Circe Skrevet 28. august 2006 #2 Del Skrevet 28. august 2006 Nei, det er blitt veldig vanlig å ikke få det. Har skjønt det slik at det ikke er obligatorisk lenger. Men hvis du absolutt vil, så vil jeg vel tro at du får det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*orginalt* Skrevet 28. august 2006 #3 Del Skrevet 28. august 2006 Jeg fikk heller ikke gu ved 1. kontroll. Grunnen til at de utfører gu på første kontroll er for å ta celleprøve. Det er ikke lenge siden jeg har tatt celleprøve og derfor trengte jeg ikke gu. Jeg må si at jeg ble litt skuffet av min første undersøkelse. Jeg har hele tiden tvilt og vært redd for at jeg IKKE er gravid. Fikk time i uke 8 og tenkte at endelig skulle jeg få bekreftelsen. Men nei.. Urinprøven måtte jeg levere sammen med alle blodprøvene de tok av meg, og nå venter jeg på svar i posten. Trodde de bekreftet graviditeten der og da. Litt skuffet ja. Er like i tvil... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 28. august 2006 #4 Del Skrevet 28. august 2006 Hadde ikke en eneste GU da jeg gikk gravid med nr 5 (melliom 2 og 3 år siden) Tok det som en selvfølge at det var GU på første kontroll; glemte helt å si til legen at det var 3 år siden siste celleprøve... Nå bor jeg i USA og her ER det obligatorisk med GU på første kontroll. Ikke bare pga celleprøve (jeg tok ikke det da det var mindre enn et år siden sist) men også pga testing av enkelte kjønnssykdommer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
snartmammapåny Skrevet 28. august 2006 #5 Del Skrevet 28. august 2006 min lege spurte om jeg ville ha gu ved første kontroll eller om jeg heller ville komme tilbake en annengang å ta den. Ho sa jeg burde ta den siden det var lenge siden jeg hadde tatt celleprøve. Tok og en del slike kjønnssykdomstester ol. også. Greit å være ferdig med den undersøkelsen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beibi07 Skrevet 28. august 2006 #6 Del Skrevet 28. august 2006 Hei...jeg var til legen i dag og han spurte ikke om jeg ville eller ikke ville ha GU...han sa at det var det man brukte å gjøre første gangen man er til legen...for han skal sjekke livmoråpningen,livmoren og ta en klamydiasjekk...klamydiasjekken har kommet nå i det siste som vil bli obligatorisk når man tar GU ved graviditet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sørland-snuppa Skrevet 28. august 2006 #7 Del Skrevet 28. august 2006 sist jeg var gravid, så spurte legen min om jeg ville ta undersøkelsen nå eller nestegang. jeg var der så tilig i svangerskapet så hun mente på at det beste var og vente til neste legetime når hun også skulle lage fødselsskjemaet eller gravidskjemaet. så tror de drøyer det til en er noen uker på vei. men vis en ikke har snøring på hvor langt en er på vei, så tror jeg legene tar undersøkelse med en gang for og kjenne på sån ca hvor langt en kan være på vei. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 28. august 2006 #8 Del Skrevet 28. august 2006 Hei, maa bare fortelle hvor anderledes oppfoelgingen er utenfor Norge. Er 7+5 i Tyskland og har allerede vaert paa en UL - det er standard paa hver eneste undersoekelse. Her kan man velge om man vil gaa til gynekolog eller jordmor - uansett har man krav paa time hver 4. uke, og faar kjempetett oppfoelgelse. Jeg har en kjempesoet gynekolog og hun fastslo svangerskapet etter UL (urinproeve maa man aldri ta med til lege i Tyskland, hvis det er noedvendig tar de en paa stedet - og toemmer urinen rett fra blaera med kateter, saa den ikke skal bli forurenset paa vei ut). Etter aa ha avtalt neste time fikk jeg et pent innpakket glass sure agurker og masse blader som presang - veldig hyggelig. GU er selvfoelgelig her - masse proever, klamydia, syfilis (!), celleproever osv. er standard. Saa jeg ville bare si - staa paa jenter og ikke vaer redd for aa mase eller forlange ordentlig oppfoelgig.. Helsevesenet maa ta dere paa alvor og hoere paa dere. Jeg foeler meg ordentlig priviligert naar jeg leser om behandlingen dere faar hjemme i gode gamle norge... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå