Gå til innhold

September: plagsomme rier/kynnere..?! (litt langt)

Anbefalte innlegg

Var på kontroll hos legen på fredag,ble sendt opp på føden for å ta en ctg test pga ujevn fosterlyd,men når jeg kom opp der så viste det seg at det kom at at jeg hadde rier,kjennte det selv,men siden jeg er andregangsfødene å det ikke kjenntes så terkt ut så anntok jeg at det var kynnere,men i følge de så var det ikke det.. ble undersøkt å fikk beskjed om at jeg hadde 2 cm åpning(men det kan jo man gå med en stund før det virkelig skjer noe),venter litt å disse "riene" ble sterkere,men ingen endring i åpningen,så jeg ble sendt hjem og fikk beskjed om at jeg skulle komme tilbake på lørdagen å ta en ny test å se om det var noe endring.. natt til lørdag var det 7 min mellom hver "rie" å det var ekstremt vonde enkelte av de,men jeg bestemmte meg for å drøye det mest mulig siden det hadde pågått så lenge men ikke skjedd noe.. men i 5 tiden om morgenen begynnte det å roe seg litt igjen,så jeg bestemmte meg for å vente til jeg skulle oppigjen (hadde avtale kl 10 på føden),kom opp tok ny test og den også slo ut på rier,men fikk beskjed om at de ikke var så kraftige,men jevne,men jeg kunne gå hjem å vente til de bli kraftigere å så komme tilbake..så jeg gikk nå hjem,å de ble sterkere,men tok tiden på de, å de var så ujevne alt fra 18 min ned til 8 min,så jeg bestemmte meg for å vente enda lengre for jeg orker ikke å gå påå på føden å bli skuffet hvis dere forstår?.. natt til søndag var det helt ekstremt.. jeg vurderte å ringe føden(men siden mannen min var på reise jobb,skulle komme hjem sødags formiddag) ville jeg prøve å drøye det..men det som var merkelig var at de begynnte å dabbe av på morgen kvisten igjen.. søndagen (igår) kom heldigvis mannen min hjem, å jeg hadde forssat plagsomme "rier", så vi prøvde å ha sex,trodde det skulle fungere for da ble bare "riene" enda sterkere.. bestemte meg for å gå meg en liten tur i nabolaget(selv om jeg var totalt utslitt),men nå tenkte jeg at det måtte jo skje noe.. ble til at jeg presset meg meg til å gå i 1,halvtime,å på slutten var "riene" ned i 4 min mellomrom når jeg kom hjem.. så jeg fikk endelig litt forhåpninger,men etter å ha slappet av i sengen i 1 times tid begynnte de å avta igjen.. ble så fortvilet..kroppen er totalt utslitt nå.. tro det eller ikke,men det har forsatt ikke skjedd noe,å jeg kjenner det er noe som skjer men det er bare plagsomt.. skal opp på sykehuset kl 14.30 til sjekk,men har ikke noen store forhåpninger... skulle tro at jeg som har vært igjenom en fødsel før skulle vite forskjell,men dette svangerskapet har vært helt annerledes enn mitt første...

lurer på om det er noen som har opplevd noe lignende eller har noen tips?

har ikke tremin før den 15.09 (å helt ærlig så har jeg ikke noe i mot å noen uker til) men ikke hvis det skal holde på slik som dette,er ganske stressende å stor påkjennelse på kroppen,er redd jeg skal bli totalt utslitt til fødselen..

beklager at dette ble så langt,håper det er noen som gidder å ta seg tid til å lese det..

Fortsetter under...

heisann.du har det ikke lett nå,jeg skjønner det.har selv et svangerskap som er totalt annerledes enn di 3 forige.ingenting er likt.jeg fikk tidlig vonde kynnere,og har måtte holde meg i ro i mange måneder.men onsdag fikk også jeg tegn på fødsel.proppen gikk,(ifølge jm),vonde tak som jeg mener er rier.menssmerter,osv..har vært så vondt at jeg bare har telt sekunder...men ujevnt er det,og blir ikke bedre eller værre.har ikke vært å skjekka.litt langt til fødeavdelinga.man blir sliten av det.får jo ikke henta seg inn når det går over flere dager.tror du får snakke med jm,og forklar hvor sliten du er.di må hjelpe deg,enten igang eller noe annet.aner ikke hva som skal til for å få fart på saken,men har du prøvd noen av kjerringrådene? aktivitet er jo en god ting,men når man er sliten fra før er det ikke lett.

selv har jeg ikke termin før 22.9,men jeg er klar jeg,hvis knærten er det,hehe.

lykke til i dag da.håper det ordner seg,og at vi får høre hvordan det går.

=0)

Hei! Sender deg en stor sympatihilsen! Sist jeg var gravid gikk jeg med disse utrolig plagsomme "maseriene" i en uke og det var helt forferdelig! Det var min andre fødsel, så jeg visste jo godt forskjellen på kynnere og rier. De kom hver kveld, økte i intensitet utpå natta, for så å dabbe av utpå morgenen. Jeg var allerede på overtid da, til slutt helt utslitt av søvnmangel og skikkelig utpsyka! Det som fikk fart i sakene for min del var at legen min forbarma seg over meg og "strippa" meg, altså tøyde og strakk litt brutalt når han sjekka åpningen. Anbefales absolutt selv om det jo ikke er særlig behagelig.. Ellers anbefaler jeg deg bare å slappe av så mye du kan og prøve å få litt søvn når maseriene tar en pause. Du trenger alle krefter du kan få samla sammen, for det er nok ikke lenge før det setter igang for alvor!

Masse lykke til!

ctg viste forsatt utslag på rier,å jeg kjenner sammentrekkningene selv,men det var vist ingen endring i åpningen så tydeligvis har de ikke påvirket noe særlig(synest det er litt rart siden jeg har hatt til tider ubeskrivelig smerte,værre enn de jeg hadde i mitt 1 svangerskap med min første) men alle svangerskap er jo forskjellig,men blir så utrolig sliten å lei.. de gidde meg en ny time om 1 uke,å hvis det ikke hadde skjedd noe til dess så skulle ve vurdere å sette det i gang, for de så hvor sliten jeg var(er),men synest det var litt fortidlig å sette i gang noe i dag(å det er jeg enig i igrunn,har helt seriøst ikke noe i mot å gå i noen uker til hvis jeg slipper denne smerten...

men vi får bare se det ann..krysse fingrene å håpe på at hun enten bestemmer seg for å komme ut eller at smerten forsvinner.. ellers var alt bare bra med henne:)

takk for du orket å lese innleggene mine,godt å høre at det er andre som har noe lunde lignende..

lykke til du også,kanskje knerten din ikke er så langt vekke...

men de kommer vel når de er klare:) vi får vente i spenning:)

tusen takk, utrolig beroligene å høre at du har opplevd noe lignede,føler meg ikke så alene da.. er så ubeskrivelig sliten nå.. men skal prøve rådene dine å håper at det får litt forgang i det!

takk for du tok deg tid til å svare,setter stor pris på det! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...