Gå til innhold

Et spørsmål til fra meg: ang. fruktbarhet

Anbefalte innlegg

Jeg tok en abort da jeg var 19 og har pga det tatt det for god fisk at jeg kan bli gravid. Er dette stabilt? Er i dag 26 så burde ikke ha alderen mot meg.

Prøver nå å bli gravid med en annen enn den gang - så kan det være han som er treg i avtrekker'n?

Altså: siden jeg kunne bli gravid da jeg var 19, betyr det at jeg kan bli det i dag? Og hvis det ikke går- er det da sannsynlig at det er mannen det er "noe galt med"?

Fortsetter under...

Vel... Vanskelig å svare på det der, men det virker jo som om noen er mer fruktbare enn andre og kan godt være du er veldig fruktbar, men du kan også ha hatt (u)flaks den gangen. Og kroppen forandrer seg så om dere sliter med å bli gravid nå så kan det faktisk være du som er problemet også, ikke bare han. Fruktbarheten daler faktisk fra man er 26 år, men de fleste er jo ganske så fruktbare frem til rundt 35 års alder da. Jeg tror ikke jeg vill hatt den instilligen at det går fort, men skjønner deg veldig godt om du har det, slik har jeg det nemlig selv også. Har blitt svært for gravdi tre ganger i mitt liv (1 forsøk, 3 forsøk og uplanlagt, vi prøvde å unngå det) og må ærlig innrømme at jeg tar det litt for gitt at jeg skal bli fort gravid igjen nå også. Uansett så får du ha masse lykke til!

Kroppen og syklusen forandrer seg jo stadig,så selv om det funket èn gang trenger det ikke gå like lett neste gang,desverre. Vi ble gravide veldig raskt første gang,men mistet. Nå har det gått ganske lang tid uten at noe har skjedd(mistet i mai-05),så naturen kjører nok sitt eget spill:-( Han har tidligere tatt abort med en annen,så ingenting som tyder på at noe skal være feil med noen av oss,men nå har vi begynt med utredning,så får se..

Er du bekymret synes jeg du skal kontakte legen din.

Lykke til:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...