Gå til innhold

61-modell

pan

Anbefalte innlegg

Først må jeg få gratulere med en liten pike! Tenk at du klarte det. Men jeg har lurt på en ting.Var du å tok røntgen av livmor å eggledere? Og ble gravid etterpå? Er jeg helt på jordet nå! Mener du fikk beskjed at eggledere var tette. Jeg skal ta en slik undersøkelse nå på fredag og gruer så fælt. Er det vondt? Håper du har tid å svare meg oppi alt du har å gjøre om dagen.

Vennlig hilsen

Fortsetter under...

Jeg fikk tatt røntgen av egglederne.

Den kontrastvesken som da skal inn, røret med den skal sltså på en måte sitte fast innenfor livmormunnen v.hj.a. en "ballong" som blåses opp etter at røret er ført inn. Her glapp det ut igjen, bl.a. fordi jeg hadde født en gang før. "Ballongene" deres var ikke nok til å holde røret på plass mens de satte trykk på kontrastvesken.

Dette er slik det ble for meg.

Da røret med kontrasveske glapp ut, da kom kontrastveske der hvor det ikke skulle, og bildene ble vanskelige å tolke. Klart egglederne ikke kunne ha vært tette. Ikke vet jeg hvorfor de konkluderte med dette.

Hvorfor jeg plutselig ble gravid, ikke vet jeg. Men det har vel å gjøre med at ikke alle eggløsninger er effektive, spesielt ikke i høyere alder, så det var vel en kombinasjon av faktorer som skapte gode forhold. Men det nytter jo ikke å spekulere i dette.

Vondt gjorde det ikke. Ingenting gjør vondt, egentlig, etter utdrivningsfasen med førstemann i 1993. Fødsel nr. 2 med epidural var ingenting sammenliknet med den første.

Men smerteopplevelse er relativt, så klart. Forleden dag var jeg pysete bare ved blodprøvetaking i armen.

Har litt vondt i ryggknokkelen etter epidural, av og til litt vondt.

Lykke til på røntgen m.m.

Vennlig hilsen

Hei pan

Prøver du fortsatt? Vi gav vel opp egentlig begge to! Etter at jeg gav opp ble jeg ble først gravid for et åt siden, men mistet i uke 11. Etter det var jeg bare opptatt av å trene til birken, og synes at livet egentlig var ganske bra selv uten en baby til. Var i utrolig dårlig form under Birken, og selvsagt var jeg gravid igjen (noe jeg selvsagt skulle ha skjønt siden mensen var flere dager forsinket).

Nå går jeg rundt med stor mage, er i uke 27/28. Jeg blir fulgt opp hele tiden fra A-hus, og der ser ut til at det skal gå bra. Det ser ut til at det er en stor pike der inne :-)

Lykke til videre pan

Klem fra

Hei hei!

Begge to, så utrolig heldig dere har vært som klarte det det til slutt. jeg har vel egenlig gitt opp flere ganger. Men klarer jeg det da, nei. Så når jeg først var i gang med å få sjekket hvor feilen ligger så lar jeg det stå til. Nå skal jeg sjekke at alt er åpent, så skal mannen sjekke svømmerne. Dette skjer i løpet av en ukes tid, da venter vi på svar, så får vi se.

Jeg begynte på skole i januar og stor trives. Tenkte at det ville klaffe når jeg fikk annet å tenke på!

Minste gutten var fire år nå i august, så tiden flyr.

Jeg klarer ikke å holde meg borte fra disse sidene så jeg følger med dere. Føler at vi er gamle kjente, he he..

Kos deg med babyen, 61-modell. Og du med magen,KMB.

Stor klem fra

Hei

Jeg kikker også innom, og det er jo fremdeles noen "gamle kjente" her. Ønsker lykke til for KMB, du har vel kommet over kneiken, om det var noen. Stort sett så har jeg tatt det med ro og vi bare koser oss, jeg mener det er jo kolelig med en million bleieskift i døgnet. Jeg tror at med en viss alder opplever de fleste at tiden går fortere, og til tross for noe nattevåk og det intense ved en liten baby (får jo ikke snørt skolissene av og til), så er jeg lei for å tenke på hvor forsvinnende korte disse første månedene er i den store sammenheng.

Faren er også veldig forelsket i henne, og han gjør mye mer med henne enn jeg hadde drømt om i mine villeste fantasier. Kanskje det også er pga. alderen. Han sier at for 27 år siden skiftet han ikke en bleie på sønnen sin.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...