Reddik Skrevet 28. august 2006 #1 Skrevet 28. august 2006 Jeg får barn i november. Forhåpentligvis sliper barnet å begynne i barnehage før november neste år, men ettersom jeg har skjønt får vi tildelt plass i august. Må vi da betale for barnehagen fra august??? Selv om barnet ikke begynner før i november??
Anonym bruker Skrevet 28. august 2006 #2 Skrevet 28. august 2006 De fleste barnehager har hovedopptak med start i august. I tillegg har de rullerende opptak gjennom året. Det er alltids noen som slutter etc gjennom et år. De fleste barnehage (kommuner) f.eks Oslo har ikke barn under 1 år stående på sin offesielle liste....de opererer med "skjulte" lister. Det betyr at du uansett ikke vil være med i hovedtrekningen for oppstart i august. Derimot har du svært gode sjanser på å få plass fra jul. Det er mange steder lettere å få plass midt i årest, fordi de andre som står på listene gjerne har ordnet seg med dagmamma o.l. Hvis du derimot får plass fra august, kan du søke permisjon fra plassen din. Styrer
Reddik Skrevet 28. august 2006 Forfatter #3 Skrevet 28. august 2006 takk! Nå skjønte jeg mye mer... Men et stpørsmål til: hvis vi da satser på å få plass etter jul: søker vi da etter jul eller søker vi på hovedopptak med spesifisering at vi ønsker plass etter jul? *klør meg i hodet*
Anonym bruker Skrevet 28. august 2006 #4 Skrevet 28. august 2006 Søk i hovedopptaket, evt med en gang du får babyen, med spesifisering om når dere vil starte. Husk å følge opp søknaden, for det hender de faller ut av systemet. Ofte må du sende inn flere søknadspapirer etterhvert.
mams06 Skrevet 28. august 2006 #5 Skrevet 28. august 2006 Må man ikke ha hatt plassen i noen mnd.før man kan søke permisjon fra den? Trodde det jeg.
Gjest Skrevet 28. august 2006 #6 Skrevet 28. august 2006 hvertfall i bærum så er det to opptaksdatoer da, så jeg som også skla ha i november, hvis jeg ksla søke på plass fra etter neste jul så er det et ny søkedato i oktober! men barn på et år kommer ikke ås lett inn, for barn under 3 år teller to plasser hvis det er avd med barn fra 1-6 år, så da "velger heller barnehagene barn fra 3år å opp, og det må de jo hvis det bare er en ledig plass.og det er jo ikke så mange småbarnsavdelinger, og de som har småbarnsavd tar ofte bare inn et barn etter jul! så jeg har liten tror på at jeg får plass, men du får jo hvertfall ikke hvis du ikke søker:) også står du jo da på liste hvis noen slutter, og høyt opp på listen til sommer inntaket igjen:)
m vestfold Skrevet 28. august 2006 #7 Skrevet 28. august 2006 I min kommune betaler du halv pris for de mnd du ikke bruker plassen. vo kommer til å søker fra august, men ikke bruke plassen før i oktober. Nå er jeg heldig og bor i en kommune med full barnehagedekning, og vi har ett barn i barnehagen fra før av, så jeg regner ikke med at det blir vanskelig å få plass.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå