Gå til innhold

Anbefalte innlegg

jeg forstår at vi alle som er her inne ønkser å bli gravid, og at det for enkelte er veldig vanskelig å bli det også.

men det jeg lurer på er har dere sex bare for å bli gravide? teller dager og orker ikke utenom?

blir det ikke litt sånn pliktsex da? jeg fulgte med EL for første gang denne mnd selv og ble veldig oppsett på når den kom og når det var best å gjøre det. jeg syns ikke den kvelden jeg tenkte på EL og graviditet og stilling var så god som ellers. og det er jo litt det psykiske og rundt samleiet som også spiller inn for at det skal klaffe?

jeg og min samboer har veldig ofte sex, ikke for å lage barn, men for at vi elsker det og nyter hvert sekund. om vi har det flere ganger en dag og hver dag så er det for vi har lyst.

og er det ikke vanskeligere å bli gravid når man stresser å tenker på det også da egentlig(har jeg hørt)

men så kommer det....legg det bort å nyt sex og ikke tenk på graviditet...helt umulig :)

jeg vet det selv, for jeg var gift med en i noen år og vi prøvde flere år, han ble utredet for dårlig sædkvalitet. men uansett den følelsen hver mnd å få TR i den perioden misunner jeg ingen. men jeg tok ikke EL tester eller noe slikt den gang heller.

jeg mener ikke at det er feil å teste altså...men det jeg lurer på er om dere kun har sex for å bli gravide?

å ja jeg tenker akkurat like mye på om jeg er gravid denne mnd som alle andre her inne :))

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6098106-sex-for-%C3%A5-bli-gravid/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kan jo kun svare for meg selv og nei - vi har ikke sex KUn for å bli gravide. Men det er klart etter 12 pp så blir man jo litt oppsatt på å ihvertfall vite at man treffer de dagene som det er størst sjanse for å få klaff også - så man ikke kun har sex da man er minst fertil liksom...

Hvor lenge har dere forsøkt da weTo?

Nå går vi inn i vår første pp, har gått på pillen før, men regner med at lysten ikke forsvinner selv om vi går inn for å lage baby. :) Men når det nærmer seg EL og når jeg har det, så er det ekstra viktig at vi har sex, men håper ikke at det blir til en plikt. Vi har snakka litt om det, og er enige om at det er ikke bare det det skal dreie seg om, vi vil ikke glemme lysten og nærheten. :)

For vår del har forholdet blitt litt mer.. lunt og.. hmm.. avbalansert, litt mer harmonisk, for å si det på en litt banal måte, etter at vi bestemte oss for å prøve. Vi bestemte oss i sommer, og siden da har det vært mindre krangler og sånne ting! :)) Jeg tror det er fordi dette er den tingen som vi begge har ønska oss i forholdet, men som vi har holdt tilbake med, han litt mer enn meg. Litt sånne praktiske ting med skole og jobb, og hva familie kommer til å mene om det, men det er faktisk vårt valg.

Jeg tenker veldig praktisk om det her, jeg tenker å ta ett års pause fra utdanning, sånn at barnet kan begynne i bhg når det er rundt året. Hehe, så derfor er det veldig praktisk om barnet blir født i slutten av juni eller juli, hvilket betyr at jeg må bli gravid i neste mnd. Hehe, halloen.. :P nei, det får komme når det kommer, om vi er så heldige å få det til! :)

Nei,vi har like mye sex fordi vi liker det:-) vi hadde et opphold på noen måneder fordi vi var ute å reiste 1 år,og ville ikke risikere å måtte reise hjem flere måneder før tida(som vi nå angrer på,for er fortsatt ikke blitt gravid),men vi hadde like mye sex da,og tenkte ikke annerledes på det,bare gledet oss veldig til vi kunne starte opp prøvinga igjen.

Jeg brukte EL tester i starten for å finne ut om jeg faktisk hadde EL(syklusen ble klussa til av en SA og 2 mnd bruk av minipiller),men nå bruker jeg EL-tester og temper fordi vi har begynt med utredning og da vil legen vite sånt.

Vi har et veldig nært og godt forhold,og at vi sliter litt med å få barn og sånt har heldigvis ikke ødelagt noe mellom oss,og heller ikke påvirket sexen i negativ grad.

hei mary had a little lamb

jeg forstår man prøver mest på de dagene jeg også da selvsagt. men lurte mest på hvordan det ble med sexlysten og kosen når man bare følger boka.

jeg har tre barn fra før og jeg vet jeg kan bli gravid iallefall. og ble gravid på første forsøk i april, men mistet dessverre i MA i juli nå. og prøver igjen. og jeg misunner ikke de som prøver over lang tid. jeg har faktisk prøvd det selv over flere år.

men en dag snur lykken seg for alle :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...