Gå til innhold

sykemelder jordmor?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hmm....

Jeg må også sykmelde meg mere..funker ikke dette her..er hjemme i dag fordi jeg rett og slett ikke kom meg opp av senga og ned på jobben pga vondt bekken...Er 50% sykmeldt nå..

jeg hadde tenkt å ringe å snakke med jordmora i dag, jeg nekter å snakke med den legen jeg kom til sist iallefall..aldri følt meg så jævla dum og liten og ekkel i hele mitt liv som da jeg satt på kontoret hans...

Jeg trodde jordmora kunne "sende beskjed" til legen om å utvide/ forlenge sykmeldinga jeg...

Gjest leelu23 m/ gutt 25.11

Nei det kan hun ikke. Hun kan sikkert skrive en anbefaling til legen om å utvide sykemeldingen- men har i bunn og grunn ikke noe med den avgjørelsen å gjøre..

Spurte særskilt om dette pga jeg liker best å gå til jordmor men er avhengig av sykemelding- og derfor må gå annenhver gang for å holde kontakten med legen..

teit igrunn

Annonse

Ikke her jeg bor - her er det kun sykemelding.

Jeg ble henvist til sykehuset av jordmor for videre sjekk når jeg trodde jeg lakk fostervann i uke 18/19 og jeg fikk resept for kvalmestillende i begynnelsen:)

nå tenker jeg på i forbindelse med svangerskap..

så det praktiseres nok forskjellig rundt omkring:)

Ganske teit ja...

jaja...

Nå sitter jeg her og vet ikke helt hva jeg skal gjøre egentlig..Plutselig så ble alt så innvikla..(det er sikkert ikke det, er bare jeg som stakk hodet inn i et svart hull)

Jeg jobber i barnehage..50% sykmeldt, men klarer ikke henge med på det heller lenger..

Jeg må bare krype til korset og få 100% sykmelding, ( ser ikke helt pointet med å ha aktiv sykmelding når det ofte er veien til og hjem fra jobb som er problemet, har ikke lappen og må gå...så når jeg kommer frem til jobben så er jeg helt kaputt sånn at jeg får ikke gjort noe likavel..bare grue meg til jeg skal gå hjem igjen...)

Den sykmeldinga på 50% varer til 1. sept..men det er jo noen dager til det...sjefen mente jeg burde få papirer på ny sykmelding med en gang...

Kan legen forlenge den via telefon eller? Må jeg få kjærsten min til å ta fri fra jobb, kjøre 2 mil og hente meg, så til legen, kjøre meg to mil hjem og så tilbake på jobben nye 2 mil? *sukk*

Uff- ikke greit.

Det er mulig han kan ta det via telefon. Jeg har begynt med dette nå- men det er fordi jeg er sykemeldt 100% av samme grunnen hver gang (som ikke har med graviditet å gjøre- ingen plager- ikke noe å snakke med legen om)

men iogmed at du skal øke fra 50-100% vil han sikkert snakke med deg om mulige tiltak osv osv.

Du kan jo hvertfall ta en telefon til han legen og høre hva han sier..

Må du komme -så må du komme..

ja..

er vel igrunnen sant det..

er bare at jeg hadde ganske "traumatisk" lege-opplevelse sist jeg var der...Jeg var faktisk på tur ut døra med veska mi da han gikk med på å sykmelde meg halvt..Var som han ikke trodde at jeg hadde vondt. Han satt å fnøs av meg, rista på hodet og småsmilte for seg selv når jeg fortalte hvor jeg hadde vondt..han så ikke på meg engang.

Jeg måtte jo skjønne at jeg måtte hjem å trene,

han ville ikke høre på at det gjorde for vondt til å trene..

Dessuten måtte alle gravide skjønne at det ikke var smertefritt å få barn..Og å sykmelde seg fra jobb i barnehage når man venta barn var også ganske teit, enn de som har barn fra før av da..de kunne ikke bare legge seg ned hjemme og sykmelde seg..Så fnøs han av meg og sa "førstegangsfødende ja..samme leksa..blabla"...

var helt på gråten jeg...

æsj..nå har jeg vondt i magen, gruer meg for å ringe...grrrrr....

Bare lurer... har du sjekka mulighetene for å få dekt kostnader til drosje til og fra jobb? Det er jo ikke en ultimat løsning å sykemelde seg 100% når arbeidsveien er hovedårsaken til at du er utslitt....

Jeg har sånn medfølelse for dere med dusteleger - føler meg utrolig priveligert som har så flott lege og jordmor selv!!!!!!!

Lykke til! Stå på, ikke gi deg :) Han soppen av en lege kan kjatre ivei så mye han vil om at det smerter å føde barn - han er en MANN og vil dermed aldri føle dette på kroppen.

Æsj- høres ut som en stor PIKK han legen din for å si det sånn!!

Skulle latt han gå gravid - så tenker jeg pipa hadde fått en annen lyd!!

Skjønner godt at du gruer deg..

Må nesten bare si det som det er.. og det verste han kan gjøre er å nekte deg sykemelding.. men da må du nesten sette foten ned!! Kanskje gråte en skvett for å få han til å skjønne at du virkelig har vondt!!

Noen leger er jo så gammeldagse.. at man skal kose seg med smerter osv. graviditet er ingen sykdom osv osv

Kyss meg i ræva ;)

Annonse

jeg ordla meg kanskje feil...Det er ikke sånn at det er hovedgrunnen til at jeg ikke føler jeg kan jobbe...ganske innvikla greier..Men arbeidsvei + barnehagen + organiseringa ( som visstnok skal være "tilrettelagt for meg" ) gjør at dagene med mitt skramlebekken blir et sant helvete..og når jeg kommer hjem så har jeg en hund på 10 mnd som tar resten av meg...kjærsten jobber laaaaaange dager og er sjelden her..

gud jeg syter...men må bare få ut...;P

Syt ivei du :) Det er det som er så fint med BIM - vi kan få ut litt steam uten at det går ut over de av kjøtt og blod rundt oss :)

Graviditet er ikke en sykdom, får vi stadig høre. Joda, det stemmer det. Men det følger dessverre komplikasjoner hos enkelte. Bekkenløsning, carpal tunnel, osv. Og da er det for dumt at en skal pine seg gjennom hverdagen og miste alt av overskudd FØR ungen i det hele tatt kommer syns jeg. Tenk på alle de som sykemelder seg uten relevant grunn i Norge... da tror jeg neppe trygdesystemet kollapser av noen gravide med bekkenløsning :)

puh...hehe..siste rapport..

jeg ringte, og fikk telefon-avtale med en ny lege , ikke ***** fra forrige gang..så nå har skuldrene mine senka seg en meter eller så..hehe..

Typisk meg å være så "forutbekymra", jaja..kanskje jeg kan lære meg å bli etterpåklok nå..:P Håper det ordner seg nå...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...