Millemina Skrevet 28. august 2006 #1 Skrevet 28. august 2006 Lurte på om noen vet om jeg har rett til fri fra jobben når jeg skal til legen? Dette er ikke min ordinære sv.skaps-time hos legen men grunnen til at jeg skal dit er jo sv.relatert! Eller må jeg søke om velferdspermisjon eller bruke avspasering? Jobber i kommunen. Mange spm dette her men veldig takknemlig for svar,det haster! (samme som på gravid og jobbsiden)
Nr3 i 2012 Skrevet 28. august 2006 #2 Skrevet 28. august 2006 Jeg jobber i kommunen. vi har rett til fri når vi skal til lege. samme hvilken grunn det er!
lillebollemor74 Skrevet 28. august 2006 #3 Skrevet 28. august 2006 Jeg jobber også i kommunen, og vi får også fri når vi skal til lege. Skjønt der hvor jeg jobber må jeg søke om permisjon hvis jeg skal være borte hele dagen. Men den tiden det tar å gå til et vanlig legebesøk trenger jeg ikke å søke noe om.
Millemina Skrevet 28. august 2006 Forfatter #4 Skrevet 28. august 2006 Takk for svar til dere 2! Jeg fikk innkallelse til journalskriving på sykehuset, sa ifra til sjefen samme dag jeg fikk brevet (1 mnd til), fikk da beskjed om å søke om velferdspermisjon,ble vel litt stress å komme på jobb for å arbeide i ca.3 timer for så å komme tilbake å jobbe i 2,like greit å ha fri hele dagen da! Nå gjorde jeg også alt for at jeg skulle fått legetimen en dag jeg hadde fri eller før jeg skulle på jobb og også iforhold til kl.slett men legen hadde kun en ledig time denne uka,betyr at jeg må gå fra jobb ca.1 og en halv time før jeg er ferdig,lurer på om sjefen ønsker at jeg søker om velferdsperm da eller ?
lillebollemor74 Skrevet 28. august 2006 #5 Skrevet 28. august 2006 Det kan jo være litt forskjellig fra arbeidsplass til arbeidsplass. Jeg jobber fleksitid, så jeg kan avspasere hvis jeg trenger det. Men jeg tror ikke det er nødvendig å søke permisjon så lenge du møter på jobb og er der til tolv (halv dag). Men kanskje sjefen vil ha en søknad likevel, og det er jo bare å fylle ut et permisjonsskjema. Du får helt sikkert fri.
gammel røy Skrevet 28. august 2006 #6 Skrevet 28. august 2006 Tror ikke det er noe slinger i reglementet her. Jeg jobber i staten. Når du skal til legen får du fri- ingen spørsmål om det! Du skal ikke trenge å bruke avspaserings-tid, regnes som godkjent fravær i arbeidstid. Du må si ifra til leder om at du skal til lege. Vi må ikke fylle ut noe skjema og slikt styr, men det er sikkert ulik praksis i forhold til det. Du skal ikke miste de timene du er hos legen, regnes som arbeidstid. Kan ikke tenke meg at reglementet er anderledes i kommune. På www.odin.no finnes personalhåndboken for staten.
lillebollemor74 Skrevet 28. august 2006 #7 Skrevet 28. august 2006 Fint med gode svar fra folk som kan det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå