Mamsen med lillemor i magen Skrevet 28. august 2006 #1 Skrevet 28. august 2006 Jeg har så inderlig lyst til å spise røke laks til frokost, men min kollega sa det var farlig for babyen... jeg tror ikke det er farlig... hvem av oss har rett? Er forresten veldig sulten, så noen raske svar ville vært supert!
Mamsen med lillemor i magen Skrevet 28. august 2006 Forfatter #2 Skrevet 28. august 2006 jeg dytter litt... rumler fært i magen!
Denise:-) Skrevet 28. august 2006 #3 Skrevet 28. august 2006 tror ikke det er å anbefale, selv om det er små muligheter for å bli syk, er det jo dumt å ta sjangsen
Dingeling Skrevet 28. august 2006 #4 Skrevet 28. august 2006 Hei.. jeg har fått beskjed av jordmor om å holde meg unna alt som ikke er kokt eller stekt,så da går vel røkelaks under den kategorien. men jeg hører jo om noen som spiser både sushi og spekemat. skjønner ikke at dem tør.. men d er jo min mening..
Gjest Skrevet 28. august 2006 #5 Skrevet 28. august 2006 På matportalen.no (http://matportalen.no/Emner/Gravide) står det: Gravide bør unngå raket fisk. Gravet eller røkt fisk, for eksempel røkelaks, bør inntas ferskest mulig. Altså bør det ikke være noe problem å spise røkelaks, så lenge du vet at den er fersk!
Mamsen med lillemor i magen Skrevet 28. august 2006 Forfatter #6 Skrevet 28. august 2006 det står på pakken at den er holdbar til 29.09.06.. det er jo ganske lenge til... har veldig veldig lyst på... er den fersk nok??? (spekemat holder jeg meg forresten HELT unna!)
Samsyn, Camilla og Therese Skrevet 28. august 2006 #7 Skrevet 28. august 2006 jeg har spist røkelaks flere ganger. Synes du skal kose deg med den jeg. Har en regel at jeg holder meg unna om den har vært åpen et par dager. Da får andre ta den :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå