Gå til innhold

April: Hvilken prevensjon har du brukt etter fødsel?? erfaringstråd.....

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Først brukte vi prevensjonen "vi-er-så-trøtte-av-å-være-nybakte-foreldre-og-dama-av-å-ha-et-underliv-som-gjør-vondt", ergo ca null sex de første mnd :oD

Deretter Cerazette da jeg sluttet å amme, fikk mens etter to uker, og med unntak av èn syklus på 44 dager, hadde jeg mens hver 14. dag. dritt.

Så hopp av i svingen etter 2pp når jeg fikk ny jobb og utsatte babyplaner. Må si det funka best - overhodet ingen bivirkninger. Ppiller har jeg brukt før og det er ikke topp pga senket lyst og tilbakevendende soppinfeksjoner.

Vel me har enda ikke gjort noe med prevansjon. Her har kondomene vore vår redning. Men nå skal eg ha time i begynnelsen av september - for å snakke med legen om p-stav/implantat. Vil egentlig ikke ha spiral, men det kan hende det blir det også. Så eg får se hva det blir til.

Her er det enn så lenge kondomer som gjelder. hadde tenkt å begynne på p-piller igjen, men ettersom jeg ikke riktig vet når vi vill ha neste så blir det nok ikke det. Ettersom det tok meg så lang tid å bli gravid etter att jeg hadde slutter forige gang (ca 2 år).

Brukte p-piller før vi fikk barn, og var godt fornøyd med det.

Etter at storesøster ble født, fikk jeg kobberspiral, som har bare en enste bivirkning, nemlig at man kan få veldig kraftig mens. Ettersom jeg ikke rakk å få mensen tilbake før det var på tide å fjerne spiralen for å prøve å bli gravid igjen, hadde den ingen bivirkninger.

Fikk satt inn igjen kobberspiral etter at lillegutt ble født, men er ikke like fornøyd denne gangen, for nå har jeg veldig kraftig mens. Har bestilt time hos legen for å fjerne den, og da blir det vel kondom (som vi ikke kan fordra!) eller kanskje ny baby i magen?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...