Gå til innhold

fødselspenger...?

Gjest

Anbefalte innlegg

Skrevet

heisann.tror jeg har fått med meg det meste angående fødselspenger,men har noen småting som jeg håper noen kan svare meg på. tenker litt på å få barn,men har alltid vært innstillt på å vente til jeg er ferdig med utdanningen min,men det virker til å være så leeenge til....jaja.har lyst på å få en sommer baby, juli/august.slik at jeg kan klare å avslutte 2 året mitt på førskolelærer.slik at når jeg begynner igjen har jeg bare et år igjen. men, jeg får vanlig stipend/lån, som blir omgjort til bare stipend når babyen kommer? slik som det er nå får vi josiste utbetaling i mai for så å vente til august igjen. hva skjer her om du får barn om sommeren? må jeg vente til august med å få fødselspengene også? og hva med juni å juli liksom? og når de 42 ukene har gått (da er vi kommet til april/mai) får jeg da vanlig stipend/lån retsen av det semesteret får så å få vanlig stipend/lån igjen i august (slik som nå) så lurer jeg på en ting til, står at du får rundt 8-9000 kr utbetalt i mnd i fødselspeng, men så står det og at du får det samme som lån/stipend som du har fra før,bare at alt blir stipend.men, det jeg får nå er 6000 i mnd? hjelp...forklar:)

jaja tror dette var alt...hehe

håper på svar...¨

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du får 6000 i mnd, men i januar og august får du 16000. Altså 80 000 i semesteret som er 8000 i mnd i skoleåret. Så vi har egentlig 8000 i mnd, men litt ekstra de to semesterstartmånedene og litt mindre i de andre.

Om fødselsstipendperioden går over sommerferien kan du få støtte i ferien også. Når de 42 ukene er gått, går du over på vanlig ordning igjen, og ikke få støtte i sommermånedene.

Skrevet

ja var sånn jeg trodde det var. ikke lett alltid å få med alt sammen. jaja, tenkt litt, kanskje kosligere med en januar baby, da har jeg bare 1/2 år (siste semester) å ta igjen etter et års permisjon fra skolen, og ikke 1 helt år. men,men, lever i tankene enda, evt ikke om det blir noe av. skader ikke å vente heller.

takk for svar ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...