Gå til innhold

Rettskrivning.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan dere lære dere å skrive riktig her inne? Det er utrolig å se hvor dårlig språk og rettskrivning mange har her inne! Dette hører kanskje best til på kranglesiden, men jeg kunne ikke dy meg! Stor bokstav først i en setning, og/å regelen bare for å nevne noe.

Skjerp dere!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eg synest ikkje det er så ille her eg. Men så er ikkje rettskrivinga det som bekymrar meg mest her i verda heller...

Er det sånn at dei som har problem med rettskrivinga ikkje bør få svar meiner du?

Og *skrekk og gru* kva meiner du om nynorsk???

Skrevet

Men det at innlegget ditt nok høyrer til på Kranglesiden - DET har du i alle fall rett i!

Skrevet

Vel, jeg er ikke en kløpper i å skrive, men kan ikke la det stoppe meg om det er noe jeg lurer på/trenger svar på... ikke vær Anonym da, det er iriterende det.

Skrevet

jeg skriver ofte feil..men er ikke pga at jeg ikke vet hvordan jeg skal skrive ting..men jeg kommer borti litt forskjellige bokstaver når jeg skriver....sitter jeg å spiser så har jeg bare en hånd ledig osv... syns ikke det gjør noe jeg.... skriv så riktig du kan du...så kan du være fornøyd med deg selv!

Skrevet

du - mange av oss skriver med babyer på fanget- og alle har ikke lært touch metoden!!!! er ikke my å bry seg om !!!!!!!!

dessuten er det variabler på tastur rundt omkring... mitt f eks har en mellomromstast som ikke funker helt.. jada skal få fikset det!!!

Skrevet

Vet du hva, det er ikke rettskrivning som bekymrer meg mest i verden heller. Det var bare et "impulsinnlegg" hvis man kan kalle det det. Jeg har ikke noen motforestillinger mot nynorsk, jeg liker det faktisk godt. Synd ikke flere bruker det. Jeg mener ikke at de som har problem med rettskrivingen ikke bør få svar, det har jeg da ikke skrevet heller. Det jeg mente var at folk generelt skriver mye feil, de skriver på dialekt osv. Jeg skriver også med ei lita tulle på fanget, men det går fint alikevel. Det var ikke meningen å tråkke på noen såre tær, heller en liten oppfordring til at folk skjerper seg litt. Forresten så burde jeg lagt innlegget inn på Kranglesiden, ikke her.

Ha en flott dag, folkens!

Skrevet

Anonym hovedinnlegger: Pass på din egen rettskriving. Du har både kommafeil og orddelingsfeil selv. :-)

Skrevet

Jeg ble nysgjerrig, Dodge. Hvor har HI orddelingsfeil?

Mange her inne deler ord og jeg fatter ikke hvorfor... Er det adopsjon fra det engelske språk? Et eksempel er fra lokalavisen i Arendal, der leserne diskuterte om en planlagt Homo Parade. Veldig morsomt. Paraden er vel ikke homo?

Skrevet

Herre gud.. kunne det falt deg inn at noen muligens har dysleksi???

Du må ha seriøst alt for lite å finne på.....................

Hilsen

Baby0207

Skrevet

Jeg er ikke Dodge, men svarer allikevel ;)

HI skriver: "og/å regelen bare for å nevne noe"

Her skal det vel være en bindestrek mellom og/å og regelen (og/å-regelen), og et komma etter dette ;) Jeg mener, om man først skal pirke...

Skrevet

jeg gidder ikke å skrive store bokstaver, for det tar lengre tid. ellers så skriver jeg prikkfritt. fint for meg. get a life, og de med dysleksi: u go girls!!!!

Skrevet

Oi...og da kom norsklæreren fram i meg, selv om jeg har permisjon.....

Det heter ikke rettskrivning, men rettskriving.

Og den siste setningen din burde være fullstendig, og ha komma på rett plass!

Skrevet

Er jo ikke noe formelt forum dette. Går nok litt fort til tider også:) Ser ikke noe stort problem med det, så lenge man skjønner poenget er det greit:)

Skrevet

Hmm...jeg er sikkert en av de som slurver,ikke fordi jeg ikke kan skrive,men blir litt revet med noen ganger:O)

...og da kan det gå litt fort!

Uansett synes jeg du bekymrer deg over en ting som overhode ikke er så veldig viktig!

Skrevet

*djiiiisøsss*

Er det rart folk migrerer bort fra dib og til andre forumer????

Skrevet

Til HI!

Snakk om et elendig ordforråd du har!!!! Du bruker "her inne" i to setninger på rad - ikke mye å skryte av! Hehe............men som de andre skriver - jeg har mer å bruke tid og krefter på enn å irritere meg over skrivefeil på denne siden!

Du får ha en strålende dag :)

Skrevet

Stakkars HI som bare ville oppfordre til litt skjerpings...

Hva med å ikke hakke mer på henne nå?

Hun har jo sagt at innlegget skulle vært på kranglesiden.

Så da kan jo alle som fremdeles har lyst å krangle starte en ny tråd der..

Selv kan jeg forstå at hun blir irritert. Jeg driver til tider innvendig korrekturlesing når jeg leser innlegg, men hadde nok ikke startet en egen tråd om det her inne.

Og gudene skal vite at jeg selv ikke er noen racer på rettskriving, men jeg vet hvor jeg skal skrive "og" og "å"....

Skrevet

er, de noen som tenker, over de da??? er jo mer optat, av hva så er inholdet i de, som skrives........eller? Noen som ikke forstår mei? Jeg er en reser, i retskriving :)

Skrevet

Har du hørt om folk med skrivevansker el??????

Det er faktisk endel av dem i norge!!!

Men syntes ikke det er så mye feil her jeg, slutt å bry deg....

(lite å finne på du el, som irriterer deg over dette?)

Skrevet

herregud da drid i å bry deg om bagateller da ,bare det er leselig så synes jeg ikke det er noe BIG DEAL ,

BE HAPPY

Skrevet

Det er vel det som er cluet med å skrive forumsinnlegg/chatte og andre såkalte raske kommunikasjonstekster på nettet, som er nærmest nåtid. Det skal gå fort, og poenget er å gjøre seg forstått... :)

Ikke alle er like gode i rettskrivning, og de som kan rettskrivning gidder ikke alltid å rette opp de feilene man gjør.. Terskelen for å spørre og grave om ting på DiB bær være lav, god eller ikke god i rettskrivning..

Slutt og irriter deg! :)

Skrevet

Hei Anonym!

Syns ikke rettskrivning er det viktigtste her inne. Er vel viktigere at man kan få svar på spørsmål og støtte fra andre i samme situasjon. Mange har ikke overskudd til å tenke på gramatikk og det er sikkert også en del mennesker med dysleksi her inne.... så lenge man får formidlet det man vil skrive så mottaker forstår er det vel ikke så viktig!

ha en god dag:)

Skrevet

oooh my god.... er det mulig å være så snerpete? skjerp deg selv!!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...