Gå til innhold

Desember: Marekattungen har så hard mage. Tips som kan hjelpe?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Marekattungen spiser grov-brød til forkost, lunch og kvelds.

Hun liker ikke grøt.

Jeg har tengt at hun kanskje får for lite vann, men jeg vet ikke om det er noe med det.

Hun liker ikke svisker, eller noe slikt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke så peiling på hva du kan gjøre egentlig. Det virker som lille gutt her blir litt "laus i fisern" når han spiser pære og plommer, men han spiser ikke brød da bare grøt til frokost, lunsj og kvelds. Brød kommer bare oppigjen foreløbig.

Men det kan jo hende det hjelper marekattungen din.

Skrevet

Som du sier, så kan det være at hun får for lite vann. Men hun får vel mme og? For det er væske generelt som gjelder. Fiber i maten suger til seg væske, og hvis ikke det er nok, blir avføringen hard som stein.

Får hun malt? Jeg gir malt i grøten til lillegutt, for han plages med det samme. Nå går det veldig greit, men merker det hvis vi går lenge uten malt.

Ellers er jo sviskepure bra, men når ikke hun liker det, så blir jo det vanskelig. Frukt generelt gir mye fiber, men banan kan være stoppende på noen. Gi mye væske du, prøv med vann. Og beveg føttenen hennes, trykk de forsiktig opp mot magen hennes og strekk de ut igjen. Har du spedbarnsboka så står det hvordan du kan gjøre babymassasje, det kan hjelpe. Håper det kommer seg, for det er ikke noe kjekt det der.

Hans Marius hadde en episode når han bare fikk mm, bæsja ikke på tre dager. Når det da endellig kom, var det på metervis.... Og så fryktelig vondt for han. Vi brukte faktisk termometeret med litt salve og inn i rompa. Det hjalp for oss, men det er jo for å få det ut. Hjelper jo ikke for å få mykere avføring da, men men

Skrevet

Har desverre ikke noen gode tips.

Jeg bruker foreløpig sviskersaft til lillegutt - men hvis hun ikke liker det så hjelper det ikke.

Ikke for å kuppe tråden men et lite spm:

Er det mye smak av malt?. Bruker å gi lillegutt litt fruktpure i grøten. Kan man ha både pure og malt i gørøten eller?

Skrevet

Ja, jeg skal prøve å gi mer veske generelt, litt vann og litt sviskesaft. Så får vi se om det hjelper.

Er så trasig når hun presser til hun blir lilla i fjeset, og jobber på halvtimesvis, og så er det bare en ert som har kommet.........

Skrevet

Kula76

har du smakt malt drops? Bestemora mi spiste sånne...Malt gir smak, mest søtt. Jrg bruker både malt og fruktpure i grøten til tider. Har gått over til fullkornsgrøt nå, så er bedre i magen enn med hvetegrøt....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...