Gå til innhold

Tar dere folat?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så det på "fra uke til uke" - så jeg begynte for 3 dager siden! Skal liksom gjøre "alt" riktig ... Hehe :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jepp, og omega3 :)

Skrevet

Ja folsyre og Nucleomega (omega3)

Skrevet

Ja, tar folat hver dag. Har gjort det i et år nå, så det er vel heller tvilsomt at jeg skal ha noe folsyremangel nå :)

Skrevet

Etter å ha tatt folat i 15 måneder (to måneder siden) oppdaget jeg at jeg fikk en "ruglete" panne. Jeg satte det ikke selv i sammenheng, men en hudpleier jeg konfererte med sa at inntak av folat ofte kunne forårsake opphopning av talg i panne og langs kjevebenet.

Nå har jeg imidlertid ikke tenkt å skippe folaten av kosmetiske grunner. Jeg vil tro det er lettere å leve med litt ekstra talg om dette kan redusere faren for ganespalte og ryggmarksbrokk hos min fremtidige baby enn å hengi seg til forfengeligheten. Dessuten er vel forekomsten av rynker mindre for dem med litt ekstra talg i huden?

Jeg tenkte bare nevne det i tilfelle noen opplever de samme symptomene.

Skrevet

jeg har ikke tatt noe hverken nå når jeg prøver, og ikke når jeg fikk mine tre barn heller. alle tre er friske og fine og ikke noen mangler.:)

Skrevet

Oi så spennende!

Jeg har tatt folat i et halvt år og har også ruglete panne! Kanskje jeg skal vente til jeg vet om jeg er gravid med å ta det, det skal jo kunne være tidsnok, og så har jeg nok etter over 6 måneder kanskje bygd opp et lager som er stort nok. Kan jo ikke gå rundt med kratere i pannen for evig heller, tenk hvis det ikke skulle klaffe...

Skrevet

Jeg tar et kosttilskudd som heter Gravid. Det inneholder alt en bør hå i seg daglig som gravid og som prøver. Mangler bare omega 3 fettsyrer, så det tar jeg i tillegg.

Skrevet

Jepp, tar Folsyre, og det skal man visst ta minst 1 måned før man blir gravid. Kan faktisk forhindre både ryggmarksbrokk og leppe-/ ganespalte, og i flere land har de faktisk begynt å tilføre Folsyre i alle brød som selges slik at disse fosterskadene skal forhindres.

Og så tar jeg Omega 3, men det hadde jeg tatt uansett fordi jeg spiser for lite fisk.

Skrevet

Ryggmargen og nervesystemet dannes i de første ukene,derfor skal man ta folat MINST en måned før man blir gravid. Har selv behandlet barn med ryggmargsbrokk,og de har det ganske tøft. Dersom en tablett hver morgen kan hjelpe å forbygge dette,er evt. bivirkninger en liten pris å betale.

Selv blir jeg kvalm av disse folat-tabl.,men det gir seg vanligvis etter en halvtimes tid,og blir bedre om jeg spiser samtidig som jeg tar dem.

Skrevet

jepp, har gjort det siden vi bestemte oss å få en til=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...