Gå til innhold

Uff, jeg tenker og tenker....(litt langt)


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg er så utrolig redd for å miste igjen..

er bare 5 uker på vei og klarer ikke glede meg over graviditeten jeg er så redd for at det skal gå galt igjen.

forje gang gikk det 13 uker og alt virket helt topp, til jeg tilfeldigvis dro på privat ul og fikk vite at det døde i uke 7, hadde alle symtomer forde. Siden det var gått så lang tid viste veldig mange at jeg var gravid. Fikk vite på bursdagen min at det gikk galt så det var litt ekstra tøft og feire det på den måten også. Nå har vi prøvd i 7 måneder etter MA og endelig gikk det, men nå bare tenker jeg på det hele tiden. Vet jeg skal tenke positivt og være glad men jeg kan bare ikke skjønne at jeg skal klare det. Jeg gruer meg noe så sinnsykt til ul.

Noen som vet om man får noen ekstra oppfølging og kan man få en tidligere ul? f.eks i uke 8) uten at man må betale over 1000kr?

Vil ikke virke som stakkars meg, men det hjelper og skrive det ned og høre om andre er/har vært i samme situasjon, og om det gikk bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huff, det var trist å høre... Håper det går bra denne gangen da. Det er jo litt vanskelig å glede seg skikkelig før man har det bekreftet at alt er ok. Har en sa i febr. og var litt bekymret selv og har vurdert privat UL, men venter til første kontroll hos legen og ser det an.

Men 1000 kr var jo dyrt?!? Jeg går til en privat gynekolog for rutineundersøkelser og tar jo innvendig UL der hver gang, betaler aldri mer enn 2-300 kr... Tror ikke det er annerledes om jeg bestiller time fordi jeg er gravid..?!? Ønsker deg lykke til iallefall!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Gi beskjed til legen din om at du har hatt en ma og er veldig bekymret.

Har ikke erfaring selv, men har lest at mange får ekstra oppfølging og UL om de har hatt sa eller ma tidligere.

 

Leser om mange her inne som har mistet tidligere og så det nå går kjempefint med, skal krysse fingrene for deg jeg.

 

Lykke til!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt i samme situasjon som deg så tenkte kanskje jeg skulle svare deg litt her. Hadde en sa i mars, og etter 3 mnd var jeg gravid igjen. Nå er jeg 11+4 på vei og er glad for hver dag som går. I dag er jeg kommet en dag lenger enn da jeg mistet sist. Humøret mitt og redselen har gått veldig opp og ned. Mest redd var jeg da jeg var på ferie. Da var det litt vanskelig å til enn hver tid vite hva jeg skulle gjøre dersom jeg kom til å begynne å blø. I tillegg var vi mye sammen med venner den tiden og aller verst er det å miste med fullt av folk rundt seg. Så ferien var en utrolig slitsom periode, heldgvis så gikk denne over og litt etter litt har jeg slappet mer av. Jeg var på første kontroll hos jordmor i uke 9, hun spurte faktisk om jeg ønsket ultralyd i uke 12. Så i uke 12 (på torsdag) skal jeg på sykehuset for ultralyd, både gleder og gruer meg veldig. Selv om det går bra i uke 12 kan det gått være at jeg aboterer i uke 13, men da vet jeg hvetfall at det har gått bra de 12 første ukene og det er jo i såfall en bra begynnelse. Jeg ville spurt om ekstra ultralyd viss jeg var deg. Ikke vær redd for å virke sytete, man kommer av og til litt lenger med å heller legge på enn å trekke av. Håper virkelig at det går bra med deg. Det gjør det nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...