Gå til innhold

nå har hun sovet tre timer... må jeg vekke henne for å få henne til å sove til kvelden da? pleier " legge " seg ca 23...

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ville latt henne sove til hun våkner. Jeg har aldri vekket mine barn (har 3) om ikke det har vært høyst nødvendig og har hatt 3 som har hatt gode søvnvaner. Minste på snart 5 mnd sover nå fra 19 til 07 og har gjort det fra hun var 4 uker. Mange mener at om de får mat sent på kvelden så sover de lenger, men min erfaring er helt motsatt. Jo tidligere kveldsstellet blir tatt, jo lengre sover de. Tror rutine og gjentagelse er alfa omega med disse små:-) Lykke til!

I og med at hun er så liten så kan det kanskje være lurt at du legger deg litt tidlig du også, så du får mest mulig søvn. Og følge hennes søvnmønster disse første ukene, om du har mulighet selvfølgelig.

Annonse

VI har for lengst gitt opp å prøve å ha leggetider og slikt, i og med at hun spiser litt forskjellig hver dag. Jenta her er 10 uker og får styre som hun vil, selv om jeg er helt ødelagt til tider...

Hun våkner når hun er sulten. Hvis du har lagt deg da, så gir du henne mat, og legger henne igjen. Ikke sett på flombelysning etc. Helsesøster sa til meg at man ALDRI skal vekke sovende babyer, men at søvn avler søvn.

Nattinatt!

Jenta vår begynte å kreve å legge seg tidligere da hun var en7-8 uker. Ble da veldig sutrete på kvelden, og ingenting hjalp. Derfor begynte vi med mer faste rutiner. Hun sov likevel like lenge som hun hadde gjort tidligere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...