baby20.10 Skrevet 30. august 2006 #76 Skrevet 30. august 2006 Heisann! Termin 20.oktober og i fin form. Har hatt et hittil flott svangerskap, sluppet unna både kvalme og bekkenplager. En del kynnere fra uke 20, men ellers ok. Har også hatt en flytur til sykehus med premature rier i uke 28, men det gikk heldigvis bra. Nå er det bare 51 dager igjen, og det er kanskje på tide å tenke litt på babyutstyr? Har tatt det litt med ro på den fronten, men skjønner at det kanskje er på tide snart.. Håper forøvrig at jeg føder veldig nært opptil terminen, vil gjerne ha de tre ukene hjemme før fødselen for å gjøre alt klart..kanskje bake litt og sånn.. Dette er da den første babyen for vår del, så ingen av oss vet helt hva vi har i vente..spennende dette:)
Anonym bruker Skrevet 30. august 2006 #77 Skrevet 30. august 2006 Jeg vil gjerne være med her! Har termin 17 oktober og har hatt et veldig fint svangerskap. Føler meg priviligert. Sover godt og gleder meg veldig til å møte den lille. På siste jordmor kontroll fikk jeg beskjed om at babyen sitter (seteleie)...men mye kan skje før termin.... Ellers så er det meste på plass...bare litt småplukk igjen Vi har vogn men tenker nå på å bytte til en litt mindre vogn..tenker på quinny freestyle...er det noen som har erfaringer med den??? Så spennende!!!
lykkeligmed3 Skrevet 30. august 2006 #78 Skrevet 30. august 2006 Hei igjen. Får holde tråden igang. Er i rimelig bra form i dag også, har fått vasket nesten hele huset de siste to dagene. Har vært å sett på barnevogn også idag. Tror nok det blir Simo combi, skal tilbake i neste uke da butikken fikk inn noen helt nye som skulle være så fine. Uansett hvilken jeg valgte skulle jeg få gode rabatter sa selgeren. Kjekt d;))) Håper dere andre også er i fin form i dag. Alt ble liksom så mye bedre når det ble litt kaldere i lufta:))) Ha en fin dag
Lille sol@ med Frida Skrevet 30. august 2006 #79 Skrevet 30. august 2006 Tråden her kan jo ikke ligge på side 2? Kan den vel? Jeg har ordnet med søknad på svangerskapspenger i dag, og det gjenstår bare valget om 80% eller 100% dekningsgrad nå.... Tror nok det bare blir 80% vil jo være hjemme så lenge som mulig med snuppa mi da vettu!!! Ellers har jeg planlagt masse i tiden fremover, for jeg føler på meg at dette går fort nå. Visste dere at det er veldig mange som føder i forbindelse med fullmåne.... Det er fullmåne den 8 sept og da er fødeavdelingene fullere 3 dager før og tre dager etter en fullmåne.. Det er også fullmåne 7 oktober.... Med mine to andre barn fødte jeg en to dager før fullmåne og den andre to dager etter. Men begge 13 dager før termin.... Jeg tror dette virker jeg... Tar derfor sikte på å føde om 14 dager eller noe siden jeg har termin den 1 okt...... Plutselig fikk jeg veldig dårlig tid også da vettu.... Lykke til oktoberjenter
JUHU!:) mamma til 3:) Skrevet 30. august 2006 #80 Skrevet 30. august 2006 Nope....tråden vår kan ikke ligge på side to:) Flere enn meg som er sliiiitne? Har vert på jobb fra 08-15.30 idag, ikke sittet stille ett sekund...sukk! Har jo ikke energi til å gjøre noe som helst om ettermiddagene:( Føler meg som en dårlig mor\kone når jeg bare sitter og dupper i en stol, og går rundt med dårlig samvittighet for å ikke strekke til. Ikke noe til liv akkurat....har ringt legen idag, og håper han kan fikse en 100% sykmelding til meg. Har lyst å kose meg siste delen av svangerskapet, ikke dasse rundt som en vridd klut!! Skal foresten til UL imorra.....ååå ER så spent! Ba om å få en ekstra , bare for å forsikre oss om at alt står bra til med den lille, og anse vekt ved fødselen. Hvordan er det med dere da jenter? Måtte bare sutre\klage litt jeg;)
5.okt Skrevet 30. august 2006 #81 Skrevet 30. august 2006 Hei og hå. Jeg har termin 5. okt! Stor og rund i formene gitt..............gleder meg til babyen kommer, men nyter dagene i venting
Gjest Skrevet 30. august 2006 #82 Skrevet 30. august 2006 Sliten, ja. Men er sykemeldt så jeg gjør jo ikke annet enn å fly her og vente likevel. Har aldri vært så klar for noenting som jeg er for å føde nå... Har venninder jeg ikke har treffi på to-tre måneder fordi jeg ikke orker å dra noen steder.. (håper vi fortsatt er venner når jeg er ferdig:) ) krysser fingre, tær og alt annet som kan krysses på at fullmånen er på min side. Småen skal egentlig ikke komme før 4 oktober, men han er alt langt over gjennomsnittet i størrelse så jeg blir ikke lei meg hvis han kommer littegrann før..
*endelig FØDEKLAR,fødte 1.10 Skrevet 30. august 2006 Forfatter #83 Skrevet 30. august 2006 Hei:) Og jeg har termin den 20.oktob4er, og om det blir rundt den 7 blir jeg ikke lei meg....Har vært sykmeldt siden april, så dagene er mer enn lange nok for tida.... Håper det blir noen raske dager måneden som kommer.....
JUHU!:) mamma til 3:) Skrevet 31. august 2006 #84 Skrevet 31. august 2006 heie hei....står til? ska på UL idag, og er så speeeent!!!! kribler i hele magen, og håper så at alt er bra med den lille. Så er det jo bare bonus om de kan se hva som skjuler seg der inne......gutte eller tissetass??! Noen som vil tippe?
lykkeligmed3 Skrevet 31. august 2006 #85 Skrevet 31. august 2006 Hei JUHU (og alle dere andre) Hvordan gikk det på UL i dag da?? Tipper du skal ha jente jeg,,,,,,,,,,, har jeg rett??
JUHU!:) mamma til 3:) Skrevet 31. august 2006 #86 Skrevet 31. august 2006 Hei hei:) UL idag gikk veldig bra!!! Kjønnet på babyen var for legen en hemmelighet....så vi er ikke klokere der;) Det spiller ingen trille, for alt så normalt ut, og vi har en fint utviklet baby på ca 1700g (akkurat passe stor).... og jeg er hoppende GLAAAD! Nå skal jeg prøve å nyte tiden frem til termin...så får vi se om det lar seg gjøre med den store magen, og et veldig svingende humør:))
7 oktober- ble mamma 6 okt=) Skrevet 31. august 2006 #87 Skrevet 31. august 2006 Fullmåne 7 okt ??? Kult .. er jeg heldig slipper jeg å gå så lenge over da..... ER temmelig lei,men lykkelig som bare det:) Gleder meg villt til gutten min kommer Vasker baby tøy og står i Vondt i bekken , sykemeldt etc.. MEN det er bare litt over 30 dager igjen.. HURRAAAA!!!! I følge 3d ul er termin 29 sept.. men ordinær ul 7 okt.. jeg har hele tiden hatt følelsen av at han kommeri den uka i mellom der.. Håper jeg har rett;) Ha en super kveld jenter:) klem
lykkeligmed3 Skrevet 1. september 2006 #88 Skrevet 1. september 2006 God morgen alle oktoberdamer, i dag er de 1 september gitt. Rart å tenke på at i neste mnd er de fleste av oss i mål........ Plutselig gikk det litt fort alikevel. Ha en fin dag alle sammen.
Lille sol@ med Frida Skrevet 1. september 2006 #89 Skrevet 1. september 2006 hei, henter tråden på side 2 igjen........ I går hadde jeg vaskedag, og har litt igjen i dag... Mannen skal vaske over gulvene fordi det er faktisk for tungt for meg..... Kommer 8 stk som skal være her i helgen. Og vi er fire fra før.. Gleder meg masse... Har sagt jeg er på besøk selv hihi.. Lettere sagt enn gjort, men alle som kommer er behjelpelige med det meste. I dag gikk jeg over i 37 uke her på bim... Bare 30 dager igjen hmmmm deilig.. Sliter med masssssse kynnere, og lavt blodtrykk som gjør meg svimmel og kvalm og stintrøtt noen ganger... Ellers er formen og humøret på topp egentlig!! Hvordan gårdet med dere andre damer da?
lykkeligmed3 Skrevet 1. september 2006 #90 Skrevet 1. september 2006 Hei. Jeg har også hatt noen vaskedager de siste dagene. Har fått litt mer overskudd etter at den verste varmen har gitt seg. Sitter og venter på at den nye vaskemaskinen skal komme snart, skulle vasket litt klær. Sitter og hører på en samleplate av Travis så lenge. Ellers i dag skal jeg til øre/nese/halsspesialist med eldstejenta, hun har bare sååååååå store mandler stakkars, ofte plaget med betennelser og vondt i halsen, håper hun får fjerne de, har god erfaring med det selv...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå