Gå til innhold

Ny tråd for oss med termin i oktober??

Anbefalte innlegg

Skrevet

hmmmm....Er jo glad for at jeg ikke har hatt nedpress i mange uker allerede, men har masse kynnere hele tiden, ganske kraftige også noen ganger!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Endelig ett vær jeg liker og leve i :)

Nå er det overskya, litt sol innimellom, men kjøligere i lufta....Det går an å sitte ute og nyte en kaffe kopp og se løvet begynner å falle. Høsten er min desidert beste årstid, i allefall når kvelden kommer, det er vind men ikke kald.....Skal virkelig nyte disse dagene framover.....

Før man vet ordet av det kommer jo snøen :) Håper bare jeg kommer fram til uke 37 så det ikke blir langt sykehusopphold....14 dager sist i 2000, og da kom jeg hjem dagen før lille julaften :/ Da var jeg lei! Så håper på minimalt denne gangen.......

Skrevet

Hei hei:)

Har termin 23 oktober, og skal føde i stavanger. Dette er mitt andre barn, har en gutt på snart 7 år, så jeg føler meg nesten som 1.gangsfødende..

Vasker baby klær i dag. D er så koselig:) Hadde nesten ingen klær, helt til svigermor var på besøk en uke og gikk amokk i babybutikkene:)

Skrevet

Hei! Eg har termin 23. oktober og skal føde i Stavanger. Blir pasienthotellet klart i løpet av sept altså?? Det hadde jo vært supert!! Men hvordan blir det, må man betale ekstra, får man mye mindre oppfølging når det gjelder amming og sånt? Er førstmann så jeg føler meg ganske blank på maaaange områder!! Ellers venter jeg en liten jente som skal hete Tiril. Har hatt et veldig fint svangerskap med svært få plager. Hatt kynnere siden uke 18 så jeg ble sykemeldt de siste to ukene før ferien (er lærer), men jobber nå for fullt de siste 5 ukene før permisjon. Alle sier jeg er liten, men har nå lagt på meg 13 kilo og har en god kul. Syns det er supert å være gravid og er ikke lei i det hele tatt. Begynner å bli litt redd for det som skal komme, med det mener jeg selve fødselen. Føler det er så mange skrekk-historier! : (

Skrevet

Hei,jeg vil definitivt være med på dette...Jeg er 31 år. Føler det har blitt så mange ukjente på skravletråden jeg... Jeg har termin 1 oktober, men håper også at hun kommer før.... Jeg har to gutter fra før en på 8,og en på 7...

Jeg kommer fra Trondheim,men har flyttet til Fosen for tre år siden...

her har vi bygd drømmehuset som var ferdig til jul... Begynnelsen av januar var jeg gravid. Skulle egentlig gifte oss, men utsatt ble det ja...

Takker for at vi var så råflotte og ordnet med aircondition i 2. etg. Det har vært min godhet i sommervarmen, ellers har det vært masse bading for barna i sjøen....Sådet har gått greit å ligge ved sjøen også...

Ellers er jeg kjempelei av å gå gravid og håper prinsessa skalkomme ut 14 dager før som sine brødre...*håpehåpe*

Jeg skal mest sannsynlig føde på fødestua på Ørlandet, og det er koselig der, med eget rom og seng til pappa også...

Skrevet

Tittit alle, super tråd:)!!

Jeg har termin 26.okt. Dette blir vårt 2 barn. Vi har en sønn på 3 år fra før:)

Har det meste i hus, men vasking og stryking gjenstår. Må si jeg er begynt å bli lei, til tross for få plager. Har lagt på meg 10 kg, og det er jo overkommelig. Føler meg likevel utilpass og tung i kroppen. Jobber 100% ,men kjenner jeg blir mer og mer sliten for hver dag som går. Håper på en 50% sykmelding ganske snart. Skulle så gjerne hatt tid til å BARE SOVE, se...;)

Gleder oss noe sinnsykt til å holde den lille i armene, så tiden kan ikke gå fort nok!! Sukk.. 59 dager igjen...gjør ikke no om den kommer før assa!

Tankene surrer, og jeg lurer self på om alt står bra til der inne,om den har nok f.vann, fin utv,vekt, leie, kjønn, ...utseende.......iiiik

godt vi ser lyset i enden av tunellen damer. #spent#spent#spent#

Skrevet

Heisann , slenger meg på her jeg også !

Jeg har termin 26 oktober og venter nr 2, var mindre kvalm denne gangen men har til gjengjeld vært plaget med bekkenløsning siden ca uke 20, har derfor vært sykemeldt siden uke 28, går til fysioterapeut 2 g i uken som hjelper veldig.Har hatt en del kynnere og menssmerter denne gangen, legen sier alt er normalt,var en stund redd for at den lille skulle komme for tidlig, jer er utålmodig etter å få babyen allerede men vil jo at han skal holde seg inne så lenge som mulig!!!!

Hyggelig å lese om folk som har kommet likt som meg, blir litt missunnelig på de som allerede nærmerr seg målet !!!( Selv om de har jo allerede måttet gå gjennom denne fasen )

Skrevet

Heisann!

Hiver meg med jeg også. Er 24 år og førstegangs. Har termin 22.oktober.

Skrevet

Her sitter jeg høygravid med beina høyt og håper at anklene mine snart kommer til syne igjen... Har mye vann i kroppen nå, følelsen er nesten borte i begge hendene så det er litt rart å bruke tastaturet.. og kroppen føles ganske tung. Bebisen ruller rundt der inne, den er veldig aktiv dagen lang og kynnerne kommer stadig oftere.

Litt rart at det begynner å nærme seg slutten, men jeg gleder meg til å møte vår lille baby snart. Vi er så spente på om det er gutt eller jente, hvem ligner den på, er den snill, er den frisk osv...

Jeg skal jobbe denne uken + neste og så er det permisjon i over 1 år, det skal bli godt!!

Lykke til alle sammen

Skrevet

Hei Hei :)

Har ul termin 31 oktober, mens termin 24 oktober. Håper hun kommer før begynner å bli litt lei nå.

Er veldig hoven i beina og fingrene, på kveldstid kribler det og klør VELDIG ubehagelig.

Sykmeldt pga bekkenløsning, sover dårlig om natta og kjenner at magen begynner å bli tung og det er vanskelig å puste.

Men skal ikke klage, det er ikke alle som får oppleve det vi opplever nå.

Vi er faktisk ganske heldige.

Har ei aktiv lita jente i magen, (alle sier jeg har gutte mage, så det vlir spennende å se hva som kommer ut, 2 ul sier jente da) hun vrir seg og sparker vilt der inne, vekker mamman sin om natten.

Ser det er flere her som skal føde på st olav, det skal jeg også.

Trønder her også vettu. (kom på treff da jenter,savner veldig okt jenter der)

Lykke til jenter, snart er det vår tur

Skrevet

jeg har termin 4 oktober, og er så utrolig spent på å få møte den lille jenta vår!!!! er lei av å være gravid nå.... håper jeg føder et par uker før tiden, men sansynligheten for det er vel heller liten siden mor mi nesten gikk to uker over tiden med meg og begge mine søsken + at jeg er førstegangs.... men det er jo lov å håpe =) ellers så føler jeg meg i ganske bra form, men er litt slapp og trøtt for tiden...

Skrevet

Hei!

Jeg har termin 7. okt. og har dermed 40 dager igjen i dag (ifølge BIM)! Nå begynner det virkelig å nærme seg! Har hatt et ukomplisert og fint svangerskap fram til nå. Fikk svangerskapsforg. sist, i uke 33, og har dermed fått ekstra oppfølging denne gang, bl.a. ekstra ultralyd i uke 24. Alt så bra ut der.

Vi venter ei jente, så da blir det høy prinsessefaktor i familien siden vi har ei jente på 3 1/2 år fra før. Hun gleder seg veldig til å bli storesøster, men man kommer vel ikke unna litt sjalusi etter hvert...

Er forholdsvis mye liv og røre i magen, og har begynt å få litt kynnere, men ikke plagsomt. Ellers er det litt halsbrann innimellom pluss at jeg nå begynner å slite med å finne gode sovestillinger. Prøver å "polstre" meg opp med dyne og puter så godt jeg kan!

Alt utstyr er på plass. Har jo det meste fra før. Har også masse fint jentetøy som jeg kan bruke om igjen, og det er jo praktisk. Men siden vi fikk jenta vår så tidlig sist, var hun ikke så stor (2200 g og 43 cm), så det spørs om jeg får brukt så mye av str 50-tøyet (som jeg har flust av). Blir også spennende med "vanlig" fødsel (om alt går etter planen), siden det ble hastekeisersnitt sist. Har uansett en god følelse og tror at dette skal gå fint.

Lykke til alle oktoberjenter!

Skrevet

Til Nina71 :

Jeg fødte også ei jente for tidlig i 2000. Hun var 6 uker før, 2240 og 46 lang. Hun kom med stumpen først, men ved vanlig fødsel.....

Håper det blir den "rette" veien denne gangen:)

Skrevet

heihei! jeg er ei jente på 19fra stavanger! har termin 3 oktober, men mens termin sier 24sep!

Jeg har hatt et rolig hele svangerskapet ikke vært dårlig eller noen ting :) men sist mandag mista jeg slimproppen, og etter den tid har jeg hatt mange plager, som masse sammentrekkninger nede i venstre side av magen, og de 2 siste dagene nede i magen, så jeg begynner og bli litt redd :) hehe første gang er ganske skremmende, er masse som sjer me kroppen, som jeg ikke vet helt hvordan jeg skal reagere på og takle! derfor var det jo bare toppers med alle som ville være med på denne tråden , greit og ha noen å snakke med å få råd og info om ting og tang :)

Skrevet

Jeg er gravid med gutt nr 2 og ventet termin er 5.okt. Hatt ett greit svangerskap frem til for 2 uker siden da jeg totalt møtte veggen og er nå 100 prosent sykemeldt. Var til x-tra UL for en uke siden og venter tydeligvis nok en stor gutt, i uke 34 veier gutten i magen allerede 3.3kg og det forventes at han vil veie ca 5kg ved fullgått svangerskap. Hjeeeelp. Ikke nok med det, bøllefrøet mitt ligger fortsatt i sete. Kjenner veeeeldig at jeg er klar for at fødselen skal nærme seg..............

Skrevet

Hei! Bor i BODØ, er 27 år og venter nr 3 25 oktober.

Vet ikke hva det blir, men magefølelsen sier jente... Har vært sykemeldt siden uke 10(!!) denne gangen pga skikkelig kvalme i flere måneder. Så kom kynnerne og bekkenløsninga, så jeg føler meg som ei gammel kjerring!!! Men heldigvis nærmer det seg nå da.

Har ei jente på 4 1/2 år og en gutt på 18 mnd fra før. Gleder oss til å møte den lille!

Skrevet

Noen av dere som jobber på kontor og er sykmeldt? Jeg er i uke 32 nå, og kjenner at det begynner å bli tyngre etterhvert. Syns det er travelt å sitte hele dagen, og med den aktiviteten som er nede i magen blir det til tider uutholdelig. Får liksom et veldig "trykk" rundt magen. I tillegg er jeg våken halve natta, og får ikke nok søvn. Er dette grunn nok til å redusere jobbingen litt? Vi skal vel liksom samle krefter nå... Hva sier dere andre?

Skrevet

Hei, oktober her også. Ul-termin 14 oktober og menstermin 5. oktober. Venter ei lita jente som skal komme til verden på St. Olavs.

Skrevet

Hei hei. Jeg har termin 27 oktober, med barn nr 2. Fra før har vi en gutt på 4,5 år og venter nå en jente. Stor stas i heimen det! Jobber fortsatt, men er 40% sykemeldt siden forrige uke, så jeg veksler litt mellom å ta to dager fri og jobbe 3 fulle dager (slitsomt) pr uke, eller ta en dag fri og ha kortere dager resten av uken (litt slitsomt det også) - så jeg kjenner at det begynner å røyne litt på nå, er straks i uke 32. Blir fort sliten og orker ikke så mye lenger som før. Halsbrannen er hjertelig tilstede (Gaviscon er pyton, men hjelper), samt tisseturene opp om natten. Det er som alle sikkert kjenner til ikke så ubesværlig å snu seg i sengen lenger, må liksom "rigge" meg til med magen/dynen for hver ny bevegelse. Heldigvis ingen tegn til bekkenløsning, så jeg er jo i ganske fin form må jeg jo si. Jenta ligger foreløpig i seteleie, og pga en vanskelig fødsel sist håper jeg på keisersnitt denne gangen. Skal til samtale på sykehuset snart. Da får jeg en ekstra titt på ultralyd for å sjekke at alt ser bra ut og om hun har snudd seg. Gleder meg veldig til å møte denne mageboeren, håper jeg ikke må vente over termin iallfall... Riktig lykke til alle oktoberdamer!

Skrevet

heisann:)

Jeg har termin 13 Oktober..Er førstegangsfødende..Har fått bekkenløsning og derfor blitt sykemeldt nå..Ganske kjedelig å sitte hjemme,tia går utrolig sakte da! men gla jeg har fått handla inn alt te Junior kommer:) For det hadde jeg ikke klart nå!! Har endel mensmurringer,og kvalme..Skal til jordmor imorra og krysser fingra for at han har snudd seg!! Lykke til alle Oktober-jenter og damer:)

Skrevet

Reduser jobbingen din nå. Jeg er andre gangsfødene. Forrige gang holdt jeg det gående helt frem til fødsel - denne gangen har jeg vært mer eller mindre sjukmeldt de siste seks ukene. Selv om jeg sitter på kontor, noe som ikke kan kalles tungt, er det slitsomt. Fordi jeg har en jobb med mye ansvar og avgjørelser, blir det slitsomt når en ikke har sovet skikkelig. Husk at når babien kommer styrer du absolut ikke tida di selv lengre. reduser stillingen din nå, og slapp mest mulig av:-)

Lykke til

Skrevet

Heisann oktober damer. Enda en dag nærmere er vi kommet :o)

Hvordan har alle det i dag? Jeg hadde en kynner kveld uten like i går kveld.

Kynnere har jeg hatt mye av i dette svangerskapet, men i går kveld var det ekstremt! Jeg satt og "offet" meg i flere timer. Gikk litt fram og tilbake på gulvet, prøvde og skifte stilling men ingenting hjalp. Det var og ble vondt. Dessuten satt disse kynnerene i ryggen i tillegg så jeg hadde litt panikk kan du si. Tror nok ikke det var rier da for så vondt var det liksom ikke, men jeg ble skikkelig stressa av dem for akkurat nå er det fremdeles 4-5 uker igjen til termin. Hva er det dere ser på som maserier egentlig? føler det var noe i den duren. Jeg snakket nettopp med jordmoren min som ville ha meg inn å sjekke om det var modent evt. sende meg til sykehuset men hun hadde ikke tid før mandag.... så jeg får klare meg til da. Det gikk jo heldigvis over og kommer det sterkere tilbake ringer jeg føden.... dette begynner å bli skummelt jenter! Jeg skal føde en eller annen gang de neste 4 ukene!!!! oææææææ :o)

slappfisk *høygravid*

Skrevet

Heihei. Starta dagen med kvalme (jeg var jo ferdig med det for lengst jo!!!) men nå er alt egentlig greit og jeg sitter bare og kjeder meg foran pcen. Fyttepokker jeg gleder meg til jeg har en baby å dulle med, så jeg ikke blir helt firkanta i øya av å sitte her;)

Skrevet

Hallois :-)

Starta dagen med kvalme jeg også, men det gikk fort over; var nok fordi jeg sto opp for tidlig (0730!) og stressa litt, pga time hos fotpleier. Er blitt avhengig av å sove litt utover morgenen for å ta igjen for nattesøvnen, som ikke er så god pga tisseturer og stiv og støl i hele kroppen...hersens bekken!!

Nå er formen god da, sitter og ringer rundt for å finne en flink fysioterapaut som har greie på dette med bekkenløsning, håper ikke det er alt for lange ventelister rundt omkring, slik at jeg rekker litt fysioterapi før fødselen :-)

Have a nice day :-)

Skrevet

Hei hei:)

Og jeg sitter på natta og får kvalmen..... :( Ellers kjennes det ut som om magen er mørbanket til tider....stiv og støl og det sparker forferdelig mot ribb-beina...........

Var på kontroll idag og alt var perfekt....stiger jevnt og trutt på skalaen og hjerterytme helt fint....ser ut som om det blir "vanlig" fødsel denne gangen...ligger med hodet ned for tredje sjekken, og er vel for liten plass til å snu seg no!?!

Sist var jo som sagt før sete..... Ellers en god natt til dere alle....må vel prøve å få sove igjen jeg også....

Snakkes....... :) :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...