snurredurten Skrevet 28. august 2006 #26 Skrevet 28. august 2006 Hei allle sammen. Jeg vil også gjerne være med. Har termin med barn nr to 15.okt. Sammenlignet med første gang jeg var gravid har dette vært et pytonsvangerskap. Har fått skikkelig bekkenløsning og vært mye sjukmeldt. Nå er jeg såpass dårlig at jeg bare jobber fra hjemmekontoret. Må innrømme at jeg er en av de som snart vil hoppe på trampoline og drikke laxerolje i håp om at ungen skal komme snart. (Men det hjelper vel egentlig ikke) Men det som hjelper er å vite at det er andre der ute som venter minst like mye som meg, på sin lille prins eller prinsesse.
Heffalump mamma Skrevet 28. august 2006 #27 Skrevet 28. august 2006 Hei hei, jeg hiver meg på her jeg også:-) Har termin 25.10, og er allerede dritt lei av å være gravid!! Fikk første jenta mi 10 dager før termin og håper denne jenta som fortiden bor i magen min kommer ut litt før tiden he he:-) Har plager med bekkenet, noe som hindrer meg i å gjøre de tingene jeg jeg absolutt skulle ha gjort. (ser ut som jeg driver oppdrett av hybelkaniner hjemme i huset...) Ellers er det ikke såååå lenge igjen nå, 58 dager, så jeg klarer vel å holde ut de siste dagene som gjenstår!! Det var litt om meg, lykke til videre alle sammen:-) Klem fra
baby3-2013 :) Skrevet 28. august 2006 #28 Skrevet 28. august 2006 Heisann :-) Koselig tråd, slenger meg med :-) Har termin 10 oktober og venter førstemann. Begynner å bli lei nå, har slitt med bekkenløsning siden uke 20 og vært 100 % sykmeldt siden da. Ikke gøy å gå hjemme. Ellers kan jeg ikke huske sist jeg sov en hel natt...tror det må ha vært i april en gang... 2-3 turer på do om natten blir det, har i utgangspunktet spurveblære og sammen med graviditet sier det seg selv at det blir en del tissing - tror snart jeg flytter inn på doen :-) Men til tross for mye vondter pga rygg/bekken, har jeg jo i grunn hatt et fint svangerskap uten noen som helst komplikasjoner og det er jeg jo glad for. Men gleder meg til han kommer nå :-) Bare 43 dager igjen. Ha en fin dag alle sammen og lykke til videre!
Gjest Skrevet 28. august 2006 #29 Skrevet 28. august 2006 jeg har termin1. oktober så jeg slenger meg på jeg. Har vel kanskje nesten like stor sjanse for å få i September, men men har man termin 1. okt. så har man det ) Dette er min andre og forrige gang ble det tanga og hele pakken så jeg gruer meg litt. Flere som synes denne sommeren har vært litt i overkant av varm eller ??? har slitt mye med varmen jeg for magen har vært veldig stor hele tiden.
Gjest Skrevet 28. august 2006 #30 Skrevet 28. august 2006 Heihei. Har termin 4. (men har tenkt til å føde 2-3 uker før...Litt lei nå ) Har fått bekkenløsning, åreknuter er kontstant trøtt og sover ikke mer enn en time av gangen...Glad for det kalde overskyede været i dag, da orker tilogmed jeg å bevege meg en liten tur ot:) Guuuud som jeg gleder meg til småen er ute:) Har alt klart nå, utenom denne ungen da...Han ser ut til å trives og vil nok ingensteder på en stund:)
*IH* Skrevet 28. august 2006 #31 Skrevet 28. august 2006 Hei,hei. Jeg har termin 5 oktober (menstermin 2 okt). Det var godt å lese at andre også sliter endel. Føler meg som en skikkelig sutrejente. Det startet med blødninger og bekymringer fra uke 9 i tillegg til ekstrem tretthet. Har i utgangspunktet dårlig rygg så den slo seg vrang rundt uke 20 i god kombinasjon med bekkenløsning. Blir ofte lei meg og fustrert over å ikke klare å gjøre ting. Ikke klare å gå tur engang. Vekten øker alt for masse. 15 kg ved siste kontroll. Er også oppe ca 7 ganger hver natt og tisser. Men vi gleder oss masse til den lille jenta kommer og til å bli foreldre. Alt er stort sett handlet inn og klærne er vasket og brettet. Så nå er det bare å vente. Lykke til alle sammen. Vi må vel prøve å være litt positive også for dagene går ikke så altfor fort for tiden.
*endelig FØDEKLAR,fødte 1.10 Skrevet 28. august 2006 Forfatter #32 Skrevet 28. august 2006 Hei igjen Så fryktelig morsomt å se at det fortsatt slenger seg på med folk..... Trodde det kom til å bli bare noen få, men dette var skikkelig morsomt :) Ser det går tydelig fram tre ting i alle svar (nesten ) Og det er bekkenlåsning/løsning, varmen og oppe om natta. Kan si meg enig i alle tre tingene jeg også, men bekkenløsningen ble likere etter noen behandlinger, men går fortsatt hver uke....Ble sykmeldt fra rundt april pga tungt arbeid og frykt for for tidlig fødsel ( fikk 6 uker før tiden sist) Så dagene begynner og bli veeeeldig lange ( også ett påskudd til å starte denne tråden så det går an å prate med andre ) Do vandring på natta har egentlig gått greit, men ett par turer blir det hver natt, men det som er er at jeg fra før er gansgke lita, og magen er så stoooooooooor ( har bare mage egentlig som nesten ikke synes bakfra ) går bare rett ut, og gjør til at jeg våkner hver gang jeg skal snu meg om natta. Og varmen......Den er det værste.... Typisk at det skal bli slik dette året. Neste sommer da uten mage og gamle formen blir det sikkert drittvær......Bor på en riktignok kald plass egentlig (rørosområdet) Men denne sommeren har vært helt utrolig..... Men alt i alt har det vært fint og alle disse turene opp om natta er jo bare kroppen som forbreder seg til nattevåk..... Men hvis jeg selv har fått velge skulle mi prinsesse ha kommet rundt 1. okt. Da er det i allefall innenfor tre uker og helt trygt.... Jeg skal forresten også føde på St. Olavs Hpspital. Hvor skal alle dere resten føde da??
Gjest Skrevet 28. august 2006 #33 Skrevet 28. august 2006 Jeg skal føde på ahus. Hvor i verden er st olav? sånn av nysgjerrighet..
jet trip Skrevet 28. august 2006 #34 Skrevet 28. august 2006 heia! Her er termin 21. oktober. Har vært i fin form helt siden første 12 uka var over. Først va jeg kvalm og det ble mye spying. Nå har jeg egntlig lite plager. Litt urolige natter og halsbarnn men ellers er alt bra. Noe dårlig matlyst og det er noe helt nytt for meg!!! Går turer nesten hver dag. Jobbet som sykepleier til uke 31 og siden har jeg vært aktivt sykemeld. Ble for tungt med mye løft og gåing på avd. Utrolig spennende å bli mor. Dette er nr. 1 og skal vist være en liten gutt.
Gjest Skrevet 28. august 2006 #35 Skrevet 28. august 2006 For meg blir det Haugesund sykehus som er stoppestedet ) Jeg skal i Konfirmasjon i Bergen (hvis jeg tør) ca en uke før termin så det kan job hende jeg blir stående å banke på døra der, men sannsynligheten er vel ikke så veldig stor for at noe skjer akkurat DEN dagen liksom. Når det gjelder natteturer på do har det vært ekstremt denne gangen. Har vært netter da jeg har vært på do 5-7 ganger!!! men ettersom temperaturen har sunket litt siste uka har jeg sovet utrolig godt i det siste og har vel ikke merket tissetrangen så mye som tidligere. Er ellers plaget med mye kynnere. sitter nesten hver kveld med ganske så regelmessige kynnere av og til. Eller lurer på om jeg skal begynne å kalle dem for maserier egentlig......
jet trip Skrevet 28. august 2006 #36 Skrevet 28. august 2006 det blir nok Bodø for meg. noen flere fra nord?
baby3-2013 :) Skrevet 28. august 2006 #37 Skrevet 28. august 2006 Jeg skal føde på gjøvik...noen flere som skal det?? Et lite spørsmål til dere BL damer som har erfaring med fysioterapi.... Jeg har fått henvisning til fysioterapi nå og er 34 fullgåtte uker. Er det noe vits å¨begynne med fysioterapi nå?? Eller kan jeg like godt vente til etter fødselen?
Gjest Skrevet 28. august 2006 #38 Skrevet 28. august 2006 Hei83: du må nesten vurdere det selv, for noen er det mye pes å komme seg til og fra fysioterapauten, sånn at de ikke føler at de får noe ut av behandlinga. Har vært sånn for meg de siste ukene. Føler ikke at jeg har noe igjen for det når jeg må sitte i vil en time på vei dit og bli stressa og få vondere..Men kan hende en time for å undersøke deg og kanskje se om du føler deg bedre etterpå er lurt?
Gjest Skrevet 28. august 2006 #39 Skrevet 28. august 2006 Jeg også skal på St.Olavs. Sweet Amber: Det er i trondheim:-)
Heffalump mamma Skrevet 28. august 2006 #40 Skrevet 28. august 2006 Jeg skal føde i Stavanger. Andre som skal føde der? Jeg håper på plass i det nye pasienthotellet som åpner 4 sept. Virker kjekt når sambo kan ligge der sammen med meg og lille bebis:-)
lille-my *mor til Agnes* Skrevet 28. august 2006 #41 Skrevet 28. august 2006 Heisann! Jeg har termin for min aller første(samboers andre) den 19. oktober. Har hatt et flott svangerskap; var dog litt trett i begynnelsen og i de siste ukene har bekkenet begynt å krangle litt. Dette er nok småtterier i forhold til hva mange andre opplever. Har ordnet endel praktiske ting, men noe gjenstår fortsatt. Har jo (kanskje)syv uker til å ordne det på, så det er muligens ingen krise enda. Håper imidlertid å ha det meste klappet og klart i god tid, slik at fødselen kan starte uten at jeg trenger å bekymre meg for at "det-og-det" skulle vært gjort ) Ellers har jeg fått fødested på Ullevål, A-avdelingen, om jeg ikke husker feil! Og i magen gjemmer det seg en liten pike )
bompibjørnen Skrevet 28. august 2006 #42 Skrevet 28. august 2006 Heisann,jeg har termin 31 oktober.har en liten jente på snart 22 mnd fra før .Jeg har slitt mer i dette sv.skapet en sist med kvalme og trøtt og sliten+den laaaaange sommeren har jo ikke akkurat hjulpet på når det allerede føles som jeg er 50 grader innvendig.Så nå ser jeg virkelig frem til fødsel.Skal føde på sykehuset i stavanger og håper på å få et rom på pasienthotellet der jeg også
*endelig FØDEKLAR,fødte 1.10 Skrevet 28. august 2006 Forfatter #43 Skrevet 28. august 2006 Chidera: Har du vært på den nye føden på St. Olavs og på det pasienthotellet? Har ikke vært der før, men har hørt at det skal være kjempefint der på enkeltrommene, med tv, egen dusj,wc o.l. Blir spennende. Som jeg skrev tidligere, får jeg valget, venter jeg ikke lengre enn til 1 oktober....begynner og bli litt lei, samtidig nysgjerrig på den lille....
lykkeligmed3 Skrevet 28. august 2006 #44 Skrevet 28. august 2006 Hei. Endelig inne i det tørre element igjen, fy søren som det høljer ned i dag, må bare si det. Var på kontroll i dag og legen henviste meg til størrelsekontroll på sykehuset ettersom jeg har født to store barn før, den siste på nesten 5kg, grøss.... Jeg skal også føde på Haugesund sykehus.
Prins&Prinsessa Skrevet 28. august 2006 #45 Skrevet 28. august 2006 Her vil jeg også være med! =) Termin 28Oktober. Bare 61dager igjen nå.
*endelig FØDEKLAR,fødte 1.10 Skrevet 28. august 2006 Forfatter #46 Skrevet 28. august 2006 Ja, det har det gjort her også, men nå titter såvidt sola fram, og jeg skal spise litt mat med jenta som kom hjem fra skolen
FIFFI *nybakt 2barnsmamma* Skrevet 28. august 2006 #47 Skrevet 28. august 2006 Jeg skal også føde i stavanger!! Hadde vært kjekt å kunne ligge på pasienthotellet ja! Sambo har kjempe lyst til å være med på alt det første med babyen!! Ellers har jeg termin 12 oktober! Jeg er 21 år og venter vår første, som sannsynligvis er ei jente!! =) Begynner å bli litt lei av å være gravid nå ja, hun har vært turbo inni magen siden uke 17, og det blir ikke mer behagelig for hver uke som går! men det er jo godt å vite at hun har det bra!=) Er faktisk bekymret for at jeg ikke har følt noe nedpress enda :/ Er jo i uke 35 i morgen, når skal hun liksom komme nedover? Har ikke så sterkt ønske om å gå to uker over tiden...Har lest at det er mange av dere som skal ha i oktober som har hatt nedpress siden uke 32-33.. Men vet ikke når det er normalt å få det!! :/ Kjekt med denne tråden! Er snart oss som er fødeklar, og venter spent!! =)
*endelig FØDEKLAR,fødte 1.10 Skrevet 28. august 2006 Forfatter #48 Skrevet 28. august 2006 Hei oktobernurk Jeg har hatt nedpress i en tre fire uker nå, og er i uke 33 på onsdag. Kunne heller ønske at det begynte om tre uker....Forferdelig tungt når pressene kommer, vondt og gå, fælt å gå og plutselig kjennes det ut som om man er 50 kg tyngre... Men er helt turbo enda i magen, så det er nok ikke festet noe enda....skal til legesjekk i morgen, så vi får se da.....
Serenity Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ Skrevet 28. august 2006 #49 Skrevet 28. august 2006 hei hei! jeg har termin 7. oktober, og er fra sotra utenfor bergen. meg og samboer venter en liten gutt har som mange andre her inne bekkenløsning, så håper på full sykemelding i morgen. kanskje meg som er treig, men hva i all verden er dette nedpresset alle snakker om? jeg har ikke kjent noe som kjennes ut som det dere snakker om.. hmm, kanskje alle ikke får det?
*endelig FØDEKLAR,fødte 1.10 Skrevet 28. august 2006 Forfatter #50 Skrevet 28. august 2006 Slik som jeg har oppfattet det og tror og kjenner, er det som om at babyen trenger seg nedover, og du merker ett tydelig press ned mot bekkenet og alt blir plutselig kjempetungt. Magen blir også hardere, kanskje det er kynnere i tillegg, men tror ikke det er å ta feil av.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå