Gå til innhold

Ny tråd for oss med termin i oktober??

Anbefalte innlegg

Skrevet

NOEN SOM HAR LYST TIL Å SLENGE SEG PÅ OG BLI MED PÅ DENNE TRÅDEN FRAM TIL OKTOBER OG "DO-DAY"?

Har selv termin 20 oktober, og tenkte at jeg kunne starte denne tråden for oss med termin rundt der ( også andre hjertlig velkommen, ja :) ) der vi kunne dele tanker, følelser, smerter, vondter og hvordan det går de forskjellige dager.....

Alle opplever jo svangerskapet forskjellig, så det kunne vært arti og fulgt noen som er nesten like langt.....blir bare så misunnelig når jeg leser de andre trådene, hvor enten de har fått eller er under rier o.l. Jeg selv har vært i fin form. Hatt ett blodtrykksfall, men ellers bra..... Blitt litt kvalm de siste dagene, men håper det gir seg litt innimellom..........

Arti om noen kunne vært med på denne............. :):):)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei hei, har termin 14 oktober, svangerskapet har gått bra, men må innrømme at det har vært mye bekymringer, i forhold til å miste, og alle disse vondtene som kom når de verste 12 ukene var over. Men allikevel har det vært utrolig å følge med på utviklingen fra uke til uke, kjenne den lille bevege seg der inne, fantastisk følelse.

Jeg sover nesten ikke om nettene lengre, da det kribler og klør i hele kroppen, bekkenet tuller litt med meg, dette smerter også nedover i lyskene, men går til fysioterapi en gang i uka, holder det ved like da.

Ellers er alt bra:) Gleder meg enormt til lillegutt kommer.

Skrevet

Hallo! :-)

Har termin 19. oktober og føler meg i veldig bra form! Null bekkenløsning, en tissetur hver natt, sover godt osv. Føler meg kjempeheldig! Det eneste å klage på er at jeg kan bli sliten fortere enn før og å jobbe i gulvhøyde er en utfordring!

Var ganske kvalm i 1. trimester, men etter det har alt gått kjempefint. Har en mann som avlaster veldig og da, så det hjelper nok ekstra!

Vi gleder oss kjempemye til babyen kommer, og begynner å ha en god del utstyr i hus. Skal bli koselig å vaske klær etterhvert! Vogna er bestilt men kommer ikke før tidligst 3 uker før termin (gulp!)

Artig å kunne skimte målet (termindatoen!) i det fjerne, snart er vi faktisk høygravide :-)

Skrevet

Kjempearti at det blir med noen her :)

Jeg har ikke sovet de siste to nettene, så jeg skal til å finne køya no i håp om og få ett par timer. Skal bli med å kjøre gamleste jenta til skolen i morgen, hennes andre uke i første klasse, så jeg er nok på tråden i morgen bitti :)

Skrevet

Hei!

Jeg har termin 7 oktober (eller 29 sept i følge 3d ul og meg selv)

Så jeg kan vel kalle meg høygravid tror jeg .. 40 dager igjen i morgen..

Jeg har slitt med isijas siden uke 11 ca( da kvalmen ga seg he he )og har nå ikke-kul -bekkenløsning.. Har hele tiden trent og holdt meg i form..(3-4 ganger pr uke) siden uke 32 har jeg svømt hver dag (nesten) og gått til fysio 2 ganger pr uke .. men det har alikevell blitt verre.. *snufs* sykemeldt siden uke 22 desverre.. prøvde å drøye det lenge med å bruke ferie dager for å få kortere dager etc.. men det gikk ikke til slutt.. glad for det i dag da.. for det har jo resultert i at jeg har orka å trene og holde bekkenet litt is jakk i hvertfall;)

(er til vanlig instruktør på treningstudio ved siden av å jobbe 100% som annonse konsulent i Avis)

Heldigvis har jeg ikke blitt så tung enda..da hadde det vel vært krykker på meg mener fysio..( 7,6 kg opp til nå) men tror at kiloene kommer nå.. magen er i hvertfall skikkelig tung.Og stram og mens vondt på kveldene.. har dere det forresten?

Lurer på om det finnes BH for mager?

Hi hi

Men humøret er på topp da,selv om jeg er lei av å ha vondt..

Gleder meg veldig til å møte knerten ,som skal hete Odin Alexander ...Har litt halsbrann til tider ( flytende gaviscon smaker HÆGGEL,men hjelper)

dette ble jo litt sytete kanskje ,men det er hyggelig med en sånn tråd;) la oss holde den oppe;)

Skrevet

Heisann, jeg har termin den 24 oktober.

Er for tiden sykemeldt og trives egentlig med det. Har bekkenløsning og litt vondter her og der men ellers i grei form. Synes jeg har fått en rimelig stor mage til å ha 8 uker igjen til termin, det syntes jordmor også,,,,, grøss...

Har to barn fra før av (6 og 8 år) som gleder seg minst like mye som meg og mannen min til knøttet ser dagens lys.

Det begynner jo å nærme seg for oss oktoberdamer også nå heldigvis:))

Skrevet

Hei! Vil gjerne henge meg på denne tråden! Jeg var i fin form helt til ca.2 uker siden. Har hatt smerter i forbindelse med at livmorbåndene begynte å strekke seg fra ca. sjette måned. For 2 uker siden slo det seg helt vrangt, og jeg har vært 100% sykemeldt siden. Var så heldig å komme over BiM sidene etter at jeg ble sykemeldt, og har både funnet spørsmål på mange svar, og ikke minst et nyttig tidsfordriv! Har begynt så smått å pusse opp barnerommet, som foreløpig ikke er så hastfullt, for vi har planer om å ha jenta vår inne hos oss de første mnd.ene (IKKE oppi senga, men i rommet!). Dette er min mann og meg sitt første barn, og vi føler oss utrolig heldige som skal bli foreldre. Vi har vært sammen i 6 år, gift de 2 siste, så lykken var stor da det viste seg at jeg var gravid. Takker for tråden. Har vært innom oktoberklubben, men der er det så lite trafikk at jeg stikker bare innom av og til.

Skrevet

Hei! :) Slenger meg på jeg også. Har termin 29.oktober (3D ul og mens termin sier 18.oktober.. så det blir spennende å se). Jobber 50% nå og trives veldig godt med det. Da blir det litt mer tid til avslapning, for det begynner å ta på det her. Har lagt på meg en 12 kg ca., så jeg veier jo en god del mer enn jeg er vant til. Har begynt å kjenne det i ryggen nå, eller har formen vært veldig bra i hele svangerskapet. Har ikke vært kvalm e.l. Sambo og jeg gleder oss veldig til babyen kommer nå, så jeg håper de neste 2 månedene går fort :)

Skrevet

Slenger meg på her jeg :)

Har termin 14. oktober...det nærmer seg for oss nå.

Om 8 dager er jeg høygravid gitt...

Har heldigvis sluppet unna bekkenplager til nå. Men har begynt å føle meg mye fortere sliten i rygg og bein siste uka...

Har slitt en del med halsbrann, men når jeg tenker etter har den omtrent ikke vært merkbar siste uka....hmm..

sover godt om nettene, men er ganske øm i huden på siden når jeg våkner og har ligget lenge på den ene siden. Sikkert like før huden begynner å sprekke (ingen strekkmerker til nå...)

begynner å glede meg veldig nå. kommer til å bli ganske lei mot slutten vet jeg...

Skrevet

Jeg har termin 8Oktober ifølge UL. Begynner og bli lei av og være gravid og utålmodig etter og hilse på jenta våres. Er høygravid i morgen så det er iallefall noe:)

Skrevet

hei-)

Endelig kom en sånn oppropstråd for oss oktober damer-))) Den har jeg venta lenge på.

Jeg har selv termin 3 oktober. Har hatt et tøfft svangerskap denne gangen, og vært sykemeldt hele tiden. Først kvalme, så lavt blodtrykk og nå bekkenløsning. Men, det er jo verdt det da-)))

Skrevet

Hiver meg på tråden jeg også...

Har termin 12oktober, men håper virkelig at ting skjer lenge før det! Er sååå lei, og klar for å føde NÅ!

Dette svangerskapet har vært et sammenhengende mareritt i forhold til forrige. Men har kanskje noe med at sist kunne jeg nyte alt, og slappe av. Mens jeg denne gangen har en sønn på 17mnd som krever min fulle oppmerksomhet!

Spydde i noen mnd, hodeverk, noen uker som var fine, og nå har jaggu spying og hodepine kommet igjen... Og med seg på lasset har det kommet bekkenlåsning. Bruker 45min på å knekke meg opp av senga på morgenen!

Jaja, ble mye syting her gitt... Men er så lei... Må vel nesten tilføye at jeg gikk 14dager over, og ble satt igang sist. Så sjansene for å føde snart, er vel heller relativ liten... SUKK!

Skrevet

Hei hei, jenter :)

Da er jeg oppe og skal kjøre gamleste jenta på skolen. Sov faktisk UTEN og våkne en eneste gang i natt.....tror ikke det har skjedd på evigheter.....Kjempegodt:)

Hvordan går det med resten???

Skrevet

Jeg slenger meg med her jeg. Har termin 12 oktober jeg da.

Formen er i dette svangerskapet mye verre enn forrige. Sliter veldig mye med kynnere og ryggsmerter. Å plukke opp ting fra gulv en en kjempe utfordring. Var kvalm i nesten 5 mnd jeg da. Men men sikkert noen som har det verre enn meg. Føler med dere alle....

Skrevet

Hei - blir med her jeg også, selv om jeg er redd det fort kan bli november på meg... Har termin 28. oktober. mnd til termin i dag (grøss) og syns det er altfor lenge. Syns magen er rimelig stor i forhold til det. Er 37 og førstegangs - veldig spennende. Har vært i veldig god form hittil, men begynner jo å merke at ting blir tyngre. Har veldig "press" i magen om dagen og det er stor aktivitet inni der, og det begynner å bli litt travelt. Sitter på kontor hele dagen, og det er ikke alltid like godt å sitte så lenge om gangen. Gøy med en sånn tråd - syns terminklubbene blir litt lite aktive. Kos dere alle sammen :-)

Skrevet

Hei og hopp!

Termin 1. oktober her, så har bare 34 dager igjen nå!! Har nettopp begynt å vaske litt klær og utstyr - har ei maskin gående nå full av hvite, nusselige sokker, luer og litt forskjellig:-)

Svangerskapet har vært litt opp og ned. Startet med masse styrtblødninger og innleggelse på sykehus pga blodtapet. Var sikker på at jeg mistet hver gang det skjedde, men nurket lever i beste velgående - en sterk liten en! De sier jeg mistet en tvilling.

Da blødningene stoppet etter de første 12 ukene, gikk det fint til bekkenet begynte å krangle. Vært sykemeldt for BL siden ca. uke 22. Kjedelig, men ikke så mye å gjøre med.

Kjenner det begynner å bli tungt nå. Ikke bare for bekkenet, men for hele kroppen. Magen er "i veien" når jeg bøyer meg, og den lille tar opp all plass i magen. Får virkelig ikke puste - må passe på å ikke gjøre noe særlig rett etter at jeg har spist, for da har ikke lungene plass:-) Men er ikke riktig klar for å føde ennå nei - nurket kan bare vente noen uker til;-)

Skrevet

Hei alle sammen.....

Har termin 20 oktober....Har igjen 54 dager så det går da sakte men sikkert nedover!!! Etter alle Ullevål besøkene og bekreftelser på at alt skal være normalt med den lille så har det gått sånn passe greit!!!!

Masse doløping,halsbrann og nå de siste 6 ukene med kynnere,men det er ikke lenge igjen så da er det bare og holde ut!!

Har fire barn fra før av og alle har kommet føre tiden så jeg tror vel han her også vil ut før termin......En eller annen gang i september tror jeg han kommer, og det er egentlig ok.........

Begynner og bli veldig lei nå.....

Lykke til alle sammen

Skrevet

Jeg blir også med!

Har termin 10.okt, som er ganske riktig,tror jeg. Venter gutt denne gangen, har en jente på 5 fra før som jeg gikk to uker over med -grøss og gru! Er til vanlig leder på et treningsenter og vant til å være i god form, men siden frøet kom inn i magen så har det bare vært krøll:) Kastet opp sammenhengende til uke 15, når jeg da kunne begynne å bevege meg uten å spy så oppdaget jeg bekkenløsningen som har blitt verre og verre utover!! Har gått litt til naprapat, som har hjulpet veldig på smertene i korsrygg, men fremdeles så vondt foran at jeg ikke kan gå dersom jeg har gått meg en tur:(

Utover det er jeg i knallform, vekten er helt normal, sf målet ligger litt under den røde streken (forrige var langt over og 4250g!!), vi har kjøpt inn alt vi trenger denne helgen - SELV OM MANNEN MIN MISTET LAPPEN!!! Trodde han var i 80 sone og lå litt over, den hadde de endret til 60 sone for noen mnd siden!!!! Folk sto i KØ for å få bøter - helt jævlig! SÅ jeg får rusle til klinikken når jeg skal føde:)

Skrevet

Jeg vil gjerne være med:)

Vi venter en jente 27. oktober. Har hatt et greit svangerskap uten for mange plager, men merker at jeg begynner å bli lei nå!! Er ferdig med de fleste innkjøpene, og er såå klar for å møte den lille jenta!

Skrevet

Heihei.. vi skal ha en gutt den 10. oktober. Er rimelig sliten av å være gravid nå, sover nesten ikke om natten og subber meg igjennom dagen. Lillegtt er veldig aktiv og jeg er overraska over hvor mye en mage kan vokse før den sprekker! Har ellers lagt på meg endel, 15 kg, og føler meg som en hval. Gleder meg til å få ut den lille tassen!

Skrevet

En artig tråd - bra initiativ!

Jeg har termin 7. oktober - dvs at jeg visstnok kan kalle meg høygravid i dag!! Syns det er helt utrolig at jeg har kommet så langt - synes det har gått veldig fort denne gangen, heldigvis. Og jeg føler meg faktisk ikke så veldig høygravid ennå :oD - dvs. det er jo blitt litt tyngre, men bortsett fra at det + litt stiv i ryggen, og må passe på å ta litt pauser (orker ikke så mye som til vanlig), den sedvanlige halsbrannen og litt fordøyelsesbesvær - så er jeg i kjempefin form!! Jeg er i mye bedre form enn sist jeg var gravid, tror det både har med det fysiske å gjøre (har ikke lagt på meg så mye som sist og var i bedre fysisk form i utgangspunktet), og det psykiske (har gjort dette før, bekymrer meg derfor ikke så mye, og har ikke "tid" til å kjenne etter at jeg er gravid hele tiden...;o) ) + det sosiale - har funnet en BIM-gjeng som treffes jevnlig, kjekt å snakke med andre gravide!

Gleder oss veldig til å bli kjent med det nye vesenet, hvis UL er riktig blir det en jente til - vi har en jente fra før som er snart 3 1/2. Er spent på om terminen stemmer helt. Jeg hadde en SA like før jeg ble gravid nå, så derfor vet jeg ikke helt når jeg ble gravid, oppdaget det ikke før jeg var over 2 mnd på vei...! Brukte prevensjon i tiden etter SA'en, men ble gravid likevel gitt!!

Lykke til alle sammen, skal bli artig å følge dere :)

Skrevet

Hei igjen. Nå har jeg satt meg ned i sofaen med et deilig teppe rundt meg. Ble klissvåt da jeg skulle kjøre barna på skolen, det regner noe så uti granskauen her i dag. Litt av en markering på at høsten er her:((

Minstemann begynte i 1.klasse i dag og elstejenta i tredje, så fort tiden går, snufs...

Så sitter jeg her hjemme alene og venter på at klokka skal bli 11, da skal jeg på sv.kontroll.

Håper buksa har tørka til dess, har liksom ikke så mange å velge mellom lengre;))

Skrevet

Hallo:)

Slenger meg på her jeg også:)

har termin i følge ul 17.okt, mens ter. 4 okt, så vi får bare vente å se..

Fikk 4 uker før tiden sist så..

Har altså ei jente på 4,5 fra før, og venter vistnok en gutt nå:)

Her har vi ikke kjøpt inn noe..nesten da..Fikk så utrolig mye sist,så vi har bestemt oss for å vente til vi har fått gaver, og heller kjøpe inn d vi ev mangler etter d:)

I dette sv.skapet har jeg vært mye kvalm,hadd mye halsbrann og sliter med veldig BL..sykemeldt 100% nå.

Er egentlig drit lei hele greia,så for min del kan han bare komme når som helst (50 dager til ul.ter.37 til mens ter)..Sliter veldig med varmen jeg da..blir tungpustet og kvalm, og føler meg helt slått ut..Håper d blir høst snart!!

Ellers har vi akkurat kjøpt oss større leilighet som vi flytter inn i på fredag:)

Gleder oss masse:)Jenta vår skal få seg eget rom:)Rosa prinsesse rom selvfølgelig:)Så d er mye stress med pakking og slikt for tia.

Jeg skal føde på st.olavs i Tr.heim forresten..noen andre som skal d??

Skrevet

Heisan!

Jeg har termin 5 oktober. Slet en del med kvalme i begynnelsen. Nå er jeg mer trøtt, sliten og lei. Sover utrolig dårlig om natta, oppe 3-5 ganger for å tisse :-(. Gleder meg til at ventetiden er snart over, men noen dager, spesielt når det er varmt tenker jeg "ikke idag, for nå orker jeg ikke føde". Men finner vel krefter når det skjer tenker jeg. Skal forresten føde på st.olavs jeg også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...